• brud  nästa år

    Hur får vi det roligaste festhäftet??

    Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???

  • Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??
  • dellelgarin
    Miss O skrev 2013-03-01 23:37:13 följande:
    Hej hopp, Jag har fått äran att vara bröllopskoordinator till ett par vänner som ska gifta sig i sommar och kollade in här för lite inspiration till just festprogram. Och nu har jag läst några sidor här i tråden och jag förstår inte grejen med tråden riktigt. Det verkar bara som att alla mailar varandra hela tiden, lägger ni aldrig upp några riktiga tips eller bilder på det ni gjort? Det är väl jättebra att maila varandra tips, men det känns ju då som om man vill ha mail från typ alla för att se om något ger något? Är inte meningen med en sådan här tråd att just slippa det kan jag tycka? Om alla lägger upp tips i text och bild så kan man ju sålla direkt liksom.
    Håller med förstår inte heller varför man inte lägger upp direkt i tråden..
  • FruForsmark

    I vårt festhäfte hade vi förutom meny, bordsplacering och lite rolig info om alla gäster hade vi även; lite historik om platsen som min mans mormor hade skrivit (starkt knuten till min mans släkt), vi hade gäster från hela landet så vi hade en sverigekarta med statistik över vart alla kom från och även dialketala uttryck för varje region för att "öka möjligheten att kommunicera med din bordsgranne" :) sedan hade vi lite kort info om oss och tankarna kring bröllopet. Därefter hade toasvärdarna (utan vår kännedom) laggt in lite bilder på oss och även sångerna som skulle sjungas. Allt avslutades med en tacksida till alla inblandade. Blev jättebra.

  • dellelgarin
    FruForsmark skrev 2013-03-15 12:35:29 följande:
    I vårt festhäfte hade vi förutom meny, bordsplacering och lite rolig info om alla gäster hade vi även; lite historik om platsen som min mans mormor hade skrivit (starkt knuten till min mans släkt), vi hade gäster från hela landet så vi hade en sverigekarta med statistik över vart alla kom från och även dialketala uttryck för varje region för att "öka möjligheten att kommunicera med din bordsgranne" :) sedan hade vi lite kort info om oss och tankarna kring bröllopet. Därefter hade toasvärdarna (utan vår kännedom) laggt in lite bilder på oss och även sångerna som skulle sjungas. Allt avslutades med en tacksida till alla inblandade. Blev jättebra.
    Roligt med sverigekartan :)
  • dellelgarin

    Vi har sedan tidigare gjort två festprogram för två andra bröllop och känner oss lite "urlakade' som om vi redan använt upp alla bra ideer faktiskt, så vårat kommer antagligen bli väldigt sparsmakat som det känns nu och vi gör det själva för vi tycker designen är så viktig..
    Antagligen kommer det innehålla:
    Utförlig meny för både mat och dryck.
    två korta snappsvisor
    Kanske lite historik om våran lilla gård.
    Speciellt tack till alla som hjälpt oss att renovera festlokalen.
    Lite "bröllopshistoria" om vi hittar något bra

  • Carina10

    Vi hade tänkt ha lite kul info om gästerna, några sånger, några vitsar, lite foto på oss som små med roliga texter, meny, lite hållpunkter som inte är äkta alls (brukar uppskattas då man kan nämna många gäster där med roligt innehåll) och ev nåt korsord.
    Jag har gjort häften förr o tycker det är megakul så jag lär ju vara med i denna o tycka o vilja haha

  • Nicch

    Jag vill ha mer tips men kommer med lite egna också.

    Vi kommer att ha
    * framsida med monogram 
    * Välkomsttal
    * Regler, (roliga, fräcka regler)
    * Kvällens program
    * Menyn
    * Vad jag älskar med "NAMNET" !
    * Roliga barncitat
    * Bingo
    * Tack 

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??