Inlägg från: pärlsocka |Visa alla inlägg
  • pärlsocka

    Nagellim...

    Jag har tidigare haft lösnaglar. Dessa satt bokstavligt talat som berget och jag hade stora problem att få av dem. Jag var tvungen att riva loss dom och fick på köpet med halva nagelns hornskikt :(

    Därför undrar jag nu om någon kan rekomendera ett bra och hållbart nagellim som är lätt att få bort utan att behöva riva loss nageln. Vad använder ni för nagellim? Hur får ni sedan bort nageln? Är det någon vätska som löser upp limmet?

    Jag ska endast sätta fast en enda lösnagel, då jag vill kunna göra en nagelpiercing.

  • Svar på tråden Nagellim...
  • pärlsocka

    Tack för tipsen tjejer!

    Mani:

    Doppar man ner hela fingertoppen med nageln i acetonet, eller baddar man på acetonet med typ en bomullstuss?

    mamma2:

    Vet du om det är naglar som man gör på salong eller hemma? Vore ju klart bättre för min egen nagel att inte behöva lösa upp limmet med aceton. Har redan ganska sköra naglar och vill inte utsätta dem för uttorkning i "onödan".

  • pärlsocka

    siouxie:

    Jag har inte kvar limmet men det var av märket Depend och hette kort och gott "Nagellim" eller något liknande..

    Den där vätskan som man ska stoppa naglarna i... löser det upp det nagellack som man har lackat nageln med också? Jag älskar nämligen att göra fina naglar med strass och mönster. Försörs det när man löser upp limmet i vätskan?

Svar på tråden Nagellim...