• Sjöjungfrun

    Någon som tror på medium/spåtanter ?

    Har bara gått till en spåtant för 6 år sedan, men tror faktiskt på sånt här.
    Hon berättade saker, sen frågade hon om det stämde.
    Hon har inte kunnat kolla upp mig innan vem jag var.
    Vissa saker hon sade har jag inte kunnat påverka själv via mina val här i livet.

    Funderar nu på att gå till ett medium.
    En arbetskamrat har gått till samma kvinna i över 2 år nu, och hon har sagt att hon aldrig kommer sluta att gå dit så länge kvinnan jobbar som medium.

    Någon mer än jag som tror på sånt här?
    Nu tror jag inte på allt, har ju sett pinsamma avslöjande i TV, där sk medium gjort bort sig totalt.
    Men att dom kan veta så mycket om en och ens anhöriga oavsett om dom lever eller gått bort.
    Jag skulle vilja få kontakt med någon av mina anhöriga som gått bort, vilja veta hur det är "där"...tror på ett liv efter detta.

  • Svar på tråden Någon som tror på medium/spåtanter ?
  • New York brud

    jag tror ocksa definitivt pa spadamer och tarotkort. Har blivit spadd, med en dom om att mest troligt do innan jag fyllde 25, vilket ar om nagon manad, OM jag inte andrade mitt liv och var mer forsiktig med droger. Naja, jag har andrat mitt liv, och dessa ord sitter i bakhuvudet da jag har en formaga att ta en ol for mycket och ex. hanga knaveck fran en farja...Sa, dessa ord kanske kan fora nagot gott med sig Han sade ocksa vem jag var, och vilket leverna som skulle passa mig, och att jag skulle flytta utomlands och gifta mig med en karl!!! ( hur kunde han veta detta??)Daremot har jag svart for att bestamma mig hur mycket de kan se in i framtiden da jag tror att livet och valen ofta ligger i dina hander, inget ar forutbestamt, har svart med "det ar odet". Daremot att lasa av aura och se vem du ar och vilka dina styrkor/ svagheter ar...Sa, ni som tror pa framtidsspadomer, lagger ni er framtid i "odets" hander eller tror ni att ni kan sjalva skapa er framtid?

  • Trinity

    Jag tror också på medium även och när detta ändå är på tal tänkte jag höra om det är någon som vet om något medium som har privatsittningar i stockholmstrakten? Vore rätt spännande att gå på

  • julia*

    Jag har varit hos några spåtanter som bla beskrev min döda mormor och gav mig detaljer som hon omöjligt skulle kunna gissa sig till. Jag har även blivit hopnotiserad och hamnat i tidigare liv. Jag har alltid trott att det finns något mäktigt som vissa människor med speciella gåvor kan komma i kontakt med, medans andra avfärdar det som trams. Alla medier/spåtanter och liknande är naturligtvis inte äkta, men jag är övertygad om att det finns de som är det. Såg första avsnittet av "Tidigare liv" på kanal 5 i går kväll och det var VÄLDIGT intressant!

  • Galenpanna

    I believe...
    Men det finns en massa lurendrejare även inom denna branschen som skor sig på andras människor olycka.
    Min fd chef gick till ett medium som hade alldeles för många rätt för att kunna slå ifrån sig det som svammel eller gissningar. Allt hon sagt har stämt in till punkt och pricka (finns i Malmö)
    Hon berättade att hennes man/fästman (utan att ha frågat om hon ens hade någon) var otrogen. HOn berättade att "det stället ni brukar gå och dansa på, där är han på onsdagar med en annan"
    Sagt och gjort, chefen min gick dit på onsdagen och vem får hon inte se om sin man stå och kyssas med en annan kvinna!
    Efter det TROR hon.

    Jag har själv inte gått till en spåtant/medium just för att jag nog är lite rädd för vad jag skall få höra. Vad som sker, sker och kanske är det bäst att jag inget vet - eller?
    OM jag skulle gå så är det till ett medium med gott renommé och inte nå´n sk spåtant på en marknad eller så.

    Skulle ni vilja gå? Vad skulle ni göra om ni fick höra att er pappa inte var er pappa egentligen, eller att er man/kvinna inte var den rätta osv osv. Kan man efter något sådant gå på som vanligt? Jag tror att det blir någonslags självuppfyllande profetia. Har spåtanten sagt att det ska ta slut så lever man nog efter den devisen..kanske.

  • cmfs

    Jag tror ocksa...
    I November sa pratade jag med nagon som drommer om saker som senare hander. Hon ringde och berattade att min syster skulle ha barn. Tre dagar tidigare sa hade min syster berattat att hon planerade att skaffa barn. Tva veckor senare sa var min syster gravid! Personen visste inte om att min syster planerade att bli gravid, det var en hemlis. Personen sa ocksa att det skulle bli en flicka!

    Jag sjalv har pratat med personer som spar i hander. Det var ratt interessant. Han berattade att jag skulle bli rikigt gammal, minst over 90. Han sa att jag hade mkt problem med ryggen, vilket ar sant. Han spade aven min blivande och sa att han hade brytit sin hogra fot, och att hans axel hade blivit skada i forra veckan. Allt stamde.

    Jag har aven haft en person som laser siffor spa mig. Nummerologi (oversatt fran engelska) hon kollade pa ens fodelsedatum och kan se hur manga tidigare liv man levt. Hon sa aven till oss att ifall vi gifte oss i ar sa skulle jag lamna min blivande inom sju ar. Hon sa det tva ganger! Kandes som att det var vikitgt och vi har darfor bestammt oss for att gora det nasta ar!

    Jag kan saga att jag tror, men att jag haller med om att det finns en massa lurendrejare ocksa. Man maste hitta en person som man kan sjalv tror pa.

  • Cassiopeija

    Jag är skeptisk, det låter liksom för konstigt för att vara sant men jag vet också personer som fått höra saker som stämt och som den som spådde omöjligt kunde veta innan.

    Jag såg på reprisen av "Andra sidan" idag och visst verkar det trovärdigt men jag skulle nog behöva vara med om det själv för att tro på det på riktigt...

  • Frances

    Jag tror stenhårt på det, men det ska vara någon välrenommerad, inte som sagt 'en spåtant på marknaden för en tia'.

    Snälla. nån som vet nån bra i sthlms-trakten? Jag vill gärna prova...

  • Ellte

    Jag tror det funkar men jag tror man ger sig i kast med makter iallafall inte jag vill vara i lag med... Håller mig därför borta från sådant :)

  • LillaLoppan

    Om någon är intresserad så är det En Kropp & Själ mässa i Liljeholmen den 27-28:e. Såg reklam i t-banan idag och av vad jag förstår så kommer även spådamer/medium att vara där.

Svar på tråden Någon som tror på medium/spåtanter ?