Inlägg från: bride2019 |Visa alla inlägg
  • bride2019

    Bröllop Italien 2018

    Hej!

    Jag och min fästman planerar att gifta oss i september 2019, någonstans i Italien.
    Vi kikar på Toscana och Verona främst. 
    Är gärna med om ni startat någon diskussionstråd! Jag är en planerare ut i fingertopparna och älskar detta men känner att jag behöver hjälp och inspiration.
    Har hittat några andra trådar här men det är några år gamla så jättekul att hitta denna tråd. Nu ska ni gifta er i år såg jag men hoppar gärna på "tåget" fastän jag är ett år bort.
    Vi ska endast ha en symbolisk vigsel och fest i Italien, borglig vigsel tar vi hemma. Bjuder in ca 70 gäster så tror att ca 50 dyker upp. Vi kikar på vingårdar, hotell, slott, villor men det är svårt härifrån Sverige. Vi kontaktade en bröllopskoordinator men det var lite dyrt så vi försöker kolla själva.
    Så alla tips mottages och som sagt, har ni startat en tråd så är jag gärna med:
    Parisa.larsson@gmail.com

  • bride2019

    Hej!


    Vi har valt Tema Toscana som hjälper till att hitta lämplig plats för bröllopet. Vill någon veta mer så hojta till.
    Bröllopet är i sep 2019 så ännu en bra bit kvar så många frågetecken fortfarande. Vi ska ner till Toscana om 3 veckor och se vingården vi har hyrt.
    Har många frågor till gården nu!

  • bride2019
    DanielKlar skrev 2019-09-21 17:31:21 följande:

    För ca 2 år sen skrev min min tjej (nu fru) ett inlägg på bröllopstorget och frågade om tips och idéer kring bröllop i Italien. Vi hittade inte riktigt så många tips som vi hade hoppats på tyvärr. 

    Men vad vi istället fick var massvis med frågor om vårt bröllop och vi har kunnat bolla mycket med olika par kring hur man planerar ett bröllop i Italien. 

    Nu är vi sedan några veckor tillbaka gifta och allt gick hur bra som helst! 

    Istället för att fortsätta svara på mail och messenger meddelanden har vi lagt upp en sida där vi har brain dumpat all information som poppat upp i våra huvuden kring planerandet och genomförandet av bröllopet för att alla ska kunna ta del av informationen. 

    Ni som tycker det låter intressant kan använda länken nedan för att ta sig till sidan. Det är bara att skriva kommentarer om det är något speciellt ni undrar över :) 

    https://planningitalianwedding.wordpress.com/
    (
    Någon gång kommer länken att slut fungera då sidan mest troligt kommer flyttat till en ny address. skriv en kommentar så ska jag försöka uppdatera den)


    Hej alla blivande brudar!
    Jag har fått många mail sedan jag skapade denna tråd. Fick tyvärr inte så mkt tips men har nu skrivit ner alla jag kommit på med min man (DanielKlar). Gå jättegärna in och läsa och bomba oss med kommentarer/frågor/feedback!

    //Bride2019
Svar på tråden Bröllop Italien 2018