• Ankan

    TIDSPROGRAM EFTER VIGSELN - hur är Era?

    Vår tidsplan är inte riktigt spikad än och vi har väl samma funderingar som du med mat och dans. Såhär ser det ut ungefär just nu:
    kl 8 frisör
    kl 10 sminkning
    kl 12 åker bruden hem för att klä på sig etc.
    kl 13 fotografering med first look (efter det pressar vi nog in en liten lunch)
    kl 14:30 gästerna anländer och får en välkomstdrink, sen får de inta sina platser
    kl 15 vi anländer och det blir vigsel (vi har ingen aning än hur lång den blir, kanske 30 min?)
    15:30/45 gratulationer, mingel (alla får skumpa/alkoholfritt), gruppfotografering
    vi kommer även att ställa fram lite olika spel (kubb, boccia osv) så att både vuxna och barn kan roa sig under den tiden, sjön ligger direkt där också för de som vill doppa fötterna (eller kroppen)
    kl 18 alla går in i festlokalen och tar sina platser. förrätten står framdukat på borden. vi håller ett litet välkomsttal och presenterar gästerna och tackar de för att de är med. sen tar toastmaster över och ber alla att hugga i
    kl 19:30 huvudrättbuffé (vi fick information att våra två bokade rätter skulla kanske ta 2 timmar sammanlagd)
    kl 21 efterrättsbuffet med bröllopstårta och andra tårtor, kakor och bakelser
    kl 22 livemusik börja spelar, vi öppnar dansgolvet, sen får alla andra också (musikarna spelar 3 x 45 min, däremellan kan folk mingla, hålla fler tal, göra programmbidrag osv).
    kl 1 vi spelar upp musik från spotify så länge det finns folk kvar

    allt är väldigt ungefärlig just nu, men det kan nog gå till ungefär så. Jag är mer rädd för att det ska bli för stressigt än att det blir för långt emellan. Man vill ju hinna prata och umgås med sina gäster så det måste inte vara programm hela tiden. Mellan förrätt/huvudrätt/efterrätt kommer det finnas plats för tal och andra programmbidrag.

  • Ankan

    vi ska först fotograferas som par, bara vi två, troligtvis på två olika platser. Efter vigseln tar vi bara fotografering med familj, tärnor, bäst men, hela gästskaran osv. Ingen parfotografering då alltså men bilder med andra personer som man vill gärna ha som minnen.

Svar på tråden TIDSPROGRAM EFTER VIGSELN - hur är Era?