Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

    Om pengar inte spelade någon roll...

    Jag skulle lägga ner väldigt mycket pengar på att få DEN klänningen uppsydd av en duktig sömmerska. Med rätt sorts tyg och få vara med och processa fram klänningen från skiss till färdigt resultat och känna att jag verkligen har MIN klänning.  Nej den behöver inte vara svulstig eller överdriven utan mer satsa pengarna i tiden på att leta ett kvalitetsmaterial och att verkligen få en genomtänkt klänning.  Den kan mycket väl vara slät och rak och utan krusiduller men verkligen kännas lyxig.  Lite som kronprinsessan Victorias brudklänning. Så enkel och slät men bara så fantastskt lyxig och helt rätt. 

    Sen skulle jag INTE betala en massa pengar på krafsiga dekorationer som riskerar att se taffligt hemmagjorda ut.  Jag vill ha smakfullt dekorerat och väljer kanske hellre att ha ett enda vackert blomsterfat mitt på bordet än tjufemtioelva billiga ljuslyktor a en tia styck från nån fyndlåda.  Eller pimpade barnmatsburkar. 

    och jag väljer hellre spotifylistor i det oändliga än att lägga pengar på något inhyrt pinsamt band eller dj

Svar på tråden Om pengar inte spelade någon roll...