Inlägg från: stresso |Visa alla inlägg
  • stresso

    Har inte råd att delta på möhippan - fixa egen?

    åh så tråkigt! om jag var du skulle jag försöka igen, trycka på¨att fler har tackat nej och att det blir roligare om alla som vill kan vara med. om tärnan börjar tycka det är jobbigt att du protesterar - låt henne! kanske tänker hon om efter fjärde, femte eller tionde försöket.

    jag själv skulle absolut inte vilja att min syster tvingas tacka nej till min möhippa för att hon inte har råd. i min vänskapskrets är det väldigt blandade inkomster, så jag har sagt till min fästman att kommunicera till den organiserar att a) det får inte bli för dyrt och b) är det nån som inte har råd finns det en "möhippe-fond" så att alla som vill kan vara med. fånigt kanske, men jag bidrar gärna för att alla ska kunna vara med - det vore supertrist att åka iväg med några få och lämna resten hemma :(

  • stresso
    Anonym (Villrådigsyrra) skrev 2015-03-30 14:35:20 följande:
    Det är särskilt känsligt eftersom vi sedan ska vara tärnor tillsammans osv. Jag har verkligen försökt med alla medel men det går inte och jag får ingen uppbackning av dom andra heller.

    Jättetråkigt.
    finns det alls en möjlighet att du skulle kunna ta upp det med din syster? om brudgummen inte ryter ifrån så kanske hon ändå kan sätta ner foten och faktiskt få bestämma om hon föredrar en liten men påkostad, eller en större men enklare möhippa?
Svar på tråden Har inte råd att delta på möhippan - fixa egen?