• Jullis

    Marquise diamant - någon som vill visa sin ring?

    Jag vill köpa en marquise-slipad diamant för att sedan låta tillverka en högerhands-ring. Dock jag är lite osäker på vilken storlek jag ska välja. Vill inte att den ska vara för stor. Obestämd  Är inne på en sten på ca 0.3 ct. Den ska sitta helt för sig själv i en tunn slät ring.
    Finns det någon som har en liknande ring som vill visa sin, så jag får ett intryck av storlek? Glad

    De är ju inte så väldigt vanliga i Sverige och på nätet hittar jag bara amerikanska ringar med enorma stenar.

  • Svar på tråden Marquise diamant - någon som vill visa sin ring?
  • Jullis

    Jag tror du missförstått mig helt :D Kanske läser du mitt inlägg en gång till ;)

    Skrev att jag planerar att låta tillverka en ring. Jag är dock osäker på storleken på STENEN!


    noone skrev 2015-03-17 01:25:38 följande:

    Annars kan du ju alltid köpa diamanten, och låta tillverka ringen senare.

    tex www.riddargem.com har ett stort utbud.

    Finns säkert att hitta i den storleken kanske på någon pantbank, tradera. Osv.

    Vet dock inte hurvida du vill att den ska vara ny?

    Lycka till med sökandet, hoppas du hittar någon som passar!


  • Jullis

    Jag vill köpa en diamant antingen hos James Allen eller 77 diamonds. Så att köpa diamanten är inget problem! Jag kommer låta en guldsmed i sten (Göteborg) sätta diamanten i en ring. Ringen och infattningen ordnar guldsmeden. Jag ordnar bara diamanten.

    Så, det ENDA jag är nyfiken på är att se bilder av de som har en marquise i en ring!

  • Jullis

    Tusen tack för dina tappra försök! :)

    Jag har sökt mycket på google men där är det svårt att se vilka storlekar diamanterna har. EBay var ju smart iallafall!

    Tydligen funkar det inte att lägga upp bilder från paddor och telefoner. Bara från datorn. Jag har sett andra klaga över det tidigare.


    Taarna skrev 2015-03-17 23:12:37 följande:

    Annars kan du alltid göra som jag gjorde och söka på "marquise diamond"

    Du kommer drunkna i bilder. Många fina faktiskt. ^^

    Önskar dig lycka till, och förlåt för mitt okunnande. Om jag ändå kunde lägga upp bilderna på ringarna jag skrev om.


Svar på tråden Marquise diamant - någon som vill visa sin ring?