• gloriousgirlgirl

    Matildas fest - nya erfarenheter?

    Jag har börjat få smått panik och behöver er hjälp. Jag ska gifta mig i augusti och provar klänningar för fullt nu. Finns ingen jag vill ha i butikerna, de tar HELA tiden fram så sjukt fula klänningar och utbrister "Åh så fint!" när jag i själva verket har ett tält på mig. Ser för jävligt ut i alla fall. Så, jag tänkte att jag får låta sy upp en klänning som är efter mina mått och efter min design. Har funnit Matildas fest online av denna anledning, och söker jag på det så finns det förvisso trådar om det, men de är äldre och jag vill veta hur det är idag.

    Så ni brudar som med ganska nyligen, eller pågående, erfarenhet av Matildas fest - snälla berätta om ni blev nöjda med klänningen.

  • Svar på tråden Matildas fest - nya erfarenheter?
  • JJHaze

    Min klänning har ett  hjärtformat korsettliv med tyllkjol, golvlång. I midjan sitter ett svart band med rosmönster. Min underkjol kostade också 500 kr och totalt gav jag 5500 för klänningen. Jag ju också nämna att den är vinröd. :)

  • gloriousgirlgirl

    Jag var där förra veckan, men beställde ingen klänning. Beror INTE på stället alls, tvärtom. Jag fick jättebra hjälp och råd på min konsultation och inser att det är nog bättre för mig att fundera lite till på vad för slags klänning jag ska ha. Men jag tyckte de klänningar som fanns där var välsydda, fina och bra.

  • Miaa1

    5700:- va för allt, alla tyger, applikationer, underkjol, justering av den färdiga klänningen och även förvaringen som klänningen hänger i. Jag fick välja precis hur jag ville ha den, vilka olika mönster på spetsar, applikationer och allt. Jag hade en bild på modellen av klänning jag ville ha, en bild på hur ryggen skulle se ut, en för släpet, en för överdelen på klänningen och en hur den skulle se ut nertill. Sen satte vi ihop alla delar till en helt egen klänning och la till alla detaljer jag ville ha. Så de va inte dyrt för allt tycker jag men priset varierar såklart beroende på modell och utseende på den man vill ha.

  • Sthlm2015
    Miaa1 skrev 2015-02-04 22:56:45 följande:

    5700:- va för allt, alla tyger, applikationer, underkjol, justering av den färdiga klänningen och även förvaringen som klänningen hänger i. Jag fick välja precis hur jag ville ha den, vilka olika mönster på spetsar, applikationer och allt. Jag hade en bild på modellen av klänning jag ville ha, en bild på hur ryggen skulle se ut, en för släpet, en för överdelen på klänningen och en hur den skulle se ut nertill. Sen satte vi ihop alla delar till en helt egen klänning och la till alla detaljer jag ville ha. Så de va inte dyrt för allt tycker jag men priset varierar såklart beroende på modell och utseende på den man vill ha.


    Vad var det för klänningsmodell (bild)? om du vill dela med dig...
  • Miaa1

    Jag gifter mej om drygt 2 veckor, den 28 februari så jag har tyvärr ingen bild när jag har klänningen på än. Men ursprungsbilden vi utgick ifrån är den här. (Få se om den blir med nu).

    Min har hjärtformat liv, de översta lagret är spets och de lagret man ser under fram i mitten är det applicationer på lika som jag har på överdelen. Korsett bak och ett jättesläp. Lägger gärna upp bild efter bröllopet

  • Miaa1

    Det går inte att lägga till en bild vad ska man skriva i sidfot? Jag väljer bilden men står fortfarande bara välj bild.

  • Miaa1

    Nej de funkar helt enkelt inte. La bilden i mitt galleri så jag hoppas ni kan se den där.

  • Cecilgirl

     Mycket nöjd med Matildas fest! Jag hade inte provat en enda klänning när jag hittade min drömklänning på deras hemsida och hade sån tur att de hade en i lager i butiken i Sundbyberg. Bokade tid och la handpenning via hemsidan och åkte upp till Stockholm från Göteborg över en helg. Klänningen behövde göra några mindre justeringar som de gjorde redan dagen efter.
    Jättebra och förstående mailkontakt och fin service på plats. Är så glad! Den ser dessutom så exklusiv ut för endast 5000kr!! Nu kan jag slappna av till bröllopsdagen i augusti.

  • Miaa1

    Det finns bilder på min egendesignade klänning från matildas fest i örebro i mitt galleri. Jag är helnöjd!

  • Frults

    Jag har köpt min klänning från Matildas fest i sumpan och jag har inget annat än gott att säga.

    De kan sina grejer, de är trevliga, informativa och perfekta kombinationen av att vara stöttande i de valen man gör och berätta vad som inte brukar fungera särsklit bra.

    Jag kan lägga upp klänningen efter bröllopet den 8/8, men den är sååå fin! De trollade till och med fram en slöja i samma tyg som kjolen fast det inte var standard.

  • borjesgard

    Jag var på Matildas fest i måndags och beställde en egendesignad klänning. Mejan (hon som har butiken) var väldigt kunnig och jag upplevde att hon lyssnade på alla mina spretiga idéer och lyckades dessutom få ihop det till en helhet. Hon la ordern på min klänning igår (dagen efter jag hade varit där), så nu väntar ca 10 veckor innan jag får se kreationen i verkligheten! Ska bli så spännande! Glad

Svar på tråden Matildas fest - nya erfarenheter?