• Äldre 3 Aug 19:31
    15180 visningar
    28 svar
    28
    15180

    jag blir tokig!!

    jag har letat tamme tusan ÖVERALLT och gått igenom Google både en och 256ggr! men jag hittar inte riktigt den frisyr jag vill ha! jag har kollat in svinryggar, utsläppt, uppsatt, vågigt, rakt, lockigt och krokigt, hästsvansar, bollar, flätor, stramt, avslappnat - inget! inget som säger liksom "det DÄR vill jag ta med till frisören!" 

    nu vet jag ju att man ska diskutera med frisören, men jag vill gärna ha någon sorts inspiration att utgå ifrån. och jag tycker alla ser likadana ut! jag vill ha något typ annorlunda! något som "det där är inte en vanlig brudfrisyr!" (alltså går ju det klassiska lockbollen i nacken bort, likadant med utsläppt lockigt) vill helst inte ha flätor, men är inte helt omöjlig.. jag vill helt enkelt ha något annorlunda. sen ska det ju passa till mitt ansikte och min klänning.. jag lägger in klänningen i kommentarer. jag har långt hår nu, och vill HELST ha långthår, men även där är jag öppen för föslag, då jag större delen av mitt liv varit korthårig. 

  • Svar på tråden jag blir tokig!!
  • Äldre 3 Aug 20:55
    #11
    linda79 skrev 2014-08-03 20:44:06 följande:

    Jag har också svårt att hitta frisyr. Med flätor kan man ju leka lite; sätta i blommor, lägga till diadem och krona. Jag har själv tänkt mig någon typ av vattenfallsfläta och sedan utsläppt och lockigt nertill. Jag ska ha någon form av diadem och slöja. Tror att det fungerar ihop.

    Googla "vattenfallsfläta" om du inte redan gjort det. :)


    jag är så tragiskt less på den där vattenfallsflätan så jag dör.. :P vill ABSOLUT inte ha en sån. :P
  • Äldre 3 Aug 21:32
    #12
  • Äldre 3 Aug 21:43
    #13

    Om ni har skogstema, varför inte fläta in lingonris eller kanske till och med mossa (kan vara jättevacker) eller fästa det med nålar utmed uppsättningen? Skogen är full av vackra växter och det behöver inte alls se utflippat ut! Murgröna som ringlar sig utmed slingor i ett långt hår och som går igen i brudbuketten kan bli fantastiskt vackert.

  • Äldre 3 Aug 22:09
    #14
    håruppsättning   håruppsättning 
      
  • Äldre 3 Aug 22:11
    #15
  • Äldre 4 Aug 00:53
    #16
  • Äldre 4 Aug 00:56
    #17

    Hmmm, verkade inte funka men "modellen" heter melalinnea och det står I löv U under bilden

    www.brollopsguiden.se/medlemsbilder/28243/1

  • Äldre 4 Aug 01:05
    #18
  • Äldre 4 Aug 01:06
    #19
  • Äldre 4 Aug 01:25
    #20

    Nyfiken gul: Precis den bilden jag försökte få upp som du visar i ditt senaste inlägg :D Dumma padda :/

  • Äldre 4 Aug 09:20
    #21

    tack för era bilder! ^^ jo jag har funderat på det där med växter i håret - tycker det är riktigt snyggt. men är väl rädd det ska bli för mycket tillsammans med den virkade kronan. (ja jag vill verkligen försöka ha en :P) 

    t.ex att ta med en påse med granris, lingonris, blåmärsris och så få in det på något vis. t.ex i en svinrygg kan man ju fixa en rad med granris i "diket" om ni förstår vad jag menar? eller man kan ju bara sätta in lite här och var i bakhuvudet. älskade era bilder^^ 

    ett annat alternativ är ju att mamma virkar ett hårband av något slag, och så trär man in div kvistar och blommor i den. så det blir typ såhär:  

  • Äldre 4 Aug 10:49
    #22

    Nyfiken gul: Älskade de bilderna! Tror jag skippar min ursprungsplan med guldkrona och kör på murgrönan själv också...

  • Äldre 6 Aug 21:23
    #23

    Jag ska ha murgröna i håret.
    Murgröna är min favoritväxt, så vi kommer ha murgröna som bordsdekoration, i buketten, corsagen och i mitt hår

  • Äldre 6 Aug 22:27
    #24

    Nu hjälper ju inte det här dig, men TAAAACK filibustern för den första bilden du la ut där. Jag har letat efter något som jag själv ska ha, och den var baskemig helt precis som jag föreställt mig i huvudet. Så nu kanske det blir lite lättare att förmedla det till frisören! :)

  • Äldre 7 Aug 08:13
    #25
    Anettem skrev 2014-08-06 22:27:05 följande:

    Nu hjälper ju inte det här dig, men TAAAACK filibustern för den första bilden du la ut där. Jag har letat efter något som jag själv ska ha, och den var baskemig helt precis som jag föreställt mig i huvudet. Så nu kanske det blir lite lättare att förmedla det till frisören! :)


    kul jag kunde hjälpa dig^^ 
    satt igår och pratade med min karl om saken. om att det känns som att hur jag än gör kommer han inte tycka jag är fin.. han gillar inte smink (som jag kommer ha) han tycker inte jättemycket om klänning (som ja kommer ha) och vad jag än visar i frisyrväg är det fult... så det känns som dålig odds... han gillade dock denna. ocj den kan ja tänka mig, rätt så snyggt ^^ men då gäller ju förmodligen hårförlängning och utfyllning. :P men tvekar ju ändå.. för tänk om jag nu kör en sån här frisyr. och sen resten av mitt liv har kort hår.. (som jag större delen av mitt liv hittills har haft) kommer ju kännas skitkonstigt ju.. tro ja.. 

    han vill ju helst jag ska ha typ något sånt här: 

    skitinspirerande ju.... -.-... men billigt. behöver inte ens fixa håret på morgon ju. 
  • Äldre 7 Aug 17:01
    #26

    häng inte upp dig så mycket på vad din blivande man tycker o tänker , det totala intrycket han får av dig sen med frisyr, smink o klänning kommer vara något helt annat mot vd han själv föreställer sig. 

    om han inte gillar smink tror han väl att du krigsmålar dig med knallrött läppstift och så, men han har nog egentligen svårt att se framför sig hur du egentligen kommer se ut. 
    samma med klänninng och frisyr. 

    Gör som DU tycker o tänker - du ska ju också känna dig fin och snygg utan att behöva kompromissa en massa. Framförallt ska det inte KÄNNAS som kompromisser när du ser dig i spegeln. 

    Den första bilden var jättefin och känns det rätt så kör på det , den andra bilden kan jag tyvärr inte se. 

  • Äldre 8 Aug 08:18
    #27
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-08-07 17:01:00 följande:

    häng inte upp dig så mycket på vad din blivande man tycker o tänker , det totala intrycket han får av dig sen med frisyr, smink o klänning kommer vara något helt annat mot vd han själv föreställer sig. 

    om han inte gillar smink tror han väl att du krigsmålar dig med knallrött läppstift och så, men han har nog egentligen svårt att se framför sig hur du egentligen kommer se ut. 
    samma med klänninng och frisyr. 

    Gör som DU tycker o tänker - du ska ju också känna dig fin och snygg utan att behöva kompromissa en massa. Framförallt ska det inte KÄNNAS som kompromisser när du ser dig i spegeln. 

    Den första bilden var jättefin och känns det rätt så kör på det , den andra bilden kan jag tyvärr inte se. 


    jo förvisso, men han ser ju och tycker det är fult bara jag har lite maskara på mig, och inget annat. men jag får helt enkelt, som du säger, och com jag tänkte från första början, strunta i vad han tycker. ändock finner jag det svårt att hitta något vettigt.. men den där utsläppta eller hästsvansidén verkar vara närmast vad jag vill ha. 
  • Äldre 11 Aug 20:06
    #28

    Nu har jag inte läst så mycket i tråden, men mitt tips är Instagram där kan man hitta mycket :)

Svar på tråden jag blir tokig!!