• AkJ

    Las Vegas!

    Vi ska egentligen inte vigas utomlands, men "förnya våra löften" och eftersom det handlar om en ceremoni utomlands lade jag tråden här och inte i resor. 

    Vi gifter oss 1 november i Sverige och reser sedan på en månads bröllopsresa. Eftersom vi bland annat ska besöka Las Vegas funderar vi på att ha en ceremoni där också, bara för att det är kul. Rent juridiskt blir det alltså en "förnya löften-ceremoni" och inte en vigselceremoni. 

    Vad behöver vi tänka på, finns det någon juridik som måste ordnas? Och är det någon som har tips på brra ställen i Las Vegas? Jag har varit på ett Elvisbröllop där, men vill ju inte göra samma sak, och när man googlar får man så sjukt många träffar. Och det är ju alltid roligare och bättre med era åsikter. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Svar på tråden Las Vegas!
  • August Moon
    19juli2014 skrev 2014-07-31 18:46:40 följande:

    Folk fick en chock när vi skulle stanna i Vegas 1 vecka! Det är absolut inte brist på saker att göra, snarare finns inte orken till att ständigt härja runt så jag tror ert luftiga schema blir toppen! Göra vad man känner för :)
    Vi bodde först på monte carlo 4 nätter och sen på bellagio i tre nätter, så centralt man kan komma :)
    Jag åkte utan min man, lämnade honom vid ett pokerbord när jag shoppade! Då hade han spelat in ungefär vad jag gjort av med, toppen ;)

    Beachpartyt var bra, man behöver inte boka i förväg så vidare det inte skulle vara något jättespeciellt. Tjejerna gick in gratis och tror killarna fick betala typ 160 dollar eller så. Och då fick man inte ens en solstol! Vi köpte en cabana men det kostade mycket har jag för mig. Är mer medelåldersmänniskor än ungdomar som är där för att festa loss, ungdomarna har inte råd. Men var bra stämning och grym musik!

    Ja det verkar lite så. Nä det tar inte särskilt lång tid till flygplatsen man lyfter från, 40 min kanske högst, rekommenderar verkligen det. Vi betalade ca 250 dollar per person. Sen finns det ju tydligen bussturer men det tog betydligt längre tid, inte värt de dollarna man sparar kände vi. 

    Å vad avis jag är, vill verkligen åka igen! Ska ni gå på nattklubb se till att stå på lista för köerna är lååååånga, till och med om man står på listan. 

    hur går det annars i bröllopsplaneringen? :)


    Hmm, ja att lämna karln vid pokerbordet var ju en tanke, dock räknar vi inte med att gå med vinst där Tungan ute Vi kommer ha en separat gamingbudget för varje dag, och när de pengarna är slut, så är de slut. Skulle vi gå med vinst nån dag kan man spara det till nästa dag eller göra nånting lite extra för dem Glad

    Åh, är Bellagio lika fint som det ser ut? Vi har bokat "wedding photo tour" där vi åker runt till 2-3 ställen i stan och blir fotograferade, fontänerna utanför Bellagio blir ett av de ställena. Det andra stället blir framför vulkanen utanför Mirage, och extrastället, som vi tar om vi hinner, blir i Mandalay Bays trädgård med Luxor som backdrop. Allt kommer att fotas på kvällen så att neonljus och "lava" förhoppningsvis utgör en mysig bakgrund. Just Bellagio valde vi för att vi vill ha några (relativt) classy bilder också och då kändes det som rätt ställe Glad

    Oj, det var dyrt för killarna, tur att det jämnas ut lite för paren genom att vara gratis för tjejen då iaf! Hard Rocks poolparty kostar $20 för mig och $40 för honom, dock är det ju lördagen och det är söndagsfesten som de är beryktade för, då hade det kostat $60 respektive $90 men tjejbiljetterna var slutsålda till den. För mig spelar det ingen roll dock, tror det kan vara lite lugnare på lördagen vilket jag bara uppskattar. Jag vill egentligen mest gå för att få vara i Hard Rocks pool öht, den är bara för gäster annars och trots att vi är rockers ville vi i slutändan inte bo där, det verkar helt enkelt ligga lite för off. Men vi var lite strategiska när vi valde Treasure Island, det går nämligen en buss direkt mellan TI och HR Flört

    Cabanas verkar vara jättedyrt överallt, vi har dock bestämt att vi ska hyra en sån åtminstone en gång. Det vägde också in i valet av TI, de är det enda stället jag har sett som hyr ut cabanas på halvdag - då blir det en bra slant billigare och man har heller inte bundit upp sig för hela dagen. Dessutom sover vi på förmiddagarna ändå Tungan ute

    När vi har funderat på Grand Canyon så är det busstur vi tänkt. Helikopter verkar jättehäftigt! Dock är blivande maken rätt höjdrädd av sig så bara att befinna sig i Grand Canyon kan nog bli tillräckligt jobbigt för honom... men om det sparar så mycket tid så kan det ju verkligen vara värt att fundera över! Glad

    Planeringen går rätt bra, allt (flyg, boende, vigsel, fotografering, middagsreservationer) är bokat utom smink och hår (velar om vi ska boka genom vigselarrangören eller fotografen, båda har kommit med erbjudanden).

    Vi har ringar och nästan alla kläder i ordning - förutom mina skor, som skickats från Kanada, vilket är en riktig nagelbitare! Mina tidigare erfarenheter av att köpa saker från Kanada är nämligen att det tar absurt lång tid för alla paket att komma fram därifrån - USA är liksom lika långt bort men därifrån går det MYCKET fortare. Det verkar som att det går typ ett litet postflyg en gång varannan vecka mellan Kanada och Europa, eller nåt Obestämd Dock kände jag att det var just de skorna jag ska ha, om inte de hinner komma i tid kan jag ta första bästa men jag vill inte ha några "nästan rätt", vet att det skulle störa mig länge, haha! 

    Har heller ingen aning om hur jag vill ha håret, och jag måste verkligen boka en klipptid snart för jag ser för j***ig ut i håret nu milt sagt. Så det är väl de två stora bröllops-stressmomenten för tillfället! Fattar verkligen inte hur folk pallar med att planera en hel fest med käk till 100 gäster, liveband och favours och hela faderullan. Alltså, det verkar ju förstås jättekul, men för mig som blir utmattad av att planera en elopement känns det helt klar övermäktigt Tungan ute
  • 19juli2014

    Det var precis så vi fick göra, en dagsbudget för spe. Karln är dessutom gammal speltorsk så att lämna honom med flera tusen dollar och tro att det ska gå bra är att vara blåögd ;)
    Men det var otroligt bekvämt att dumpa honom där ibland när jag ville shoppa eller tex lägga mig tidigt, haha!

    bellagio är väl det finaste hotell jag någonsin bott på, så ja jag måste säga ja på den. Påkostat, enormt som alla hotell, bra service och otroligt fina rum, illa fall sviten vi hade med matplats, vardagsrum, tre badrum och jacuzzi och ångdusch ;) Skulle gärna bo där igen men ja, det kostar ju multum! Fontänshowen är häftig! de ska tydligen ha nån väldigt bra restaurang med utsikt över fontänen också som har väldigt bra mat. Gubben var där en dag när jag var på shopping haha! Kan iaf inte tro att era kort blir annat än fantastiska. Hela vegas är fantastiskt!

    ja vi hyrde bara cabana en enda gång, men det var kul att få ha gjort det iaf. Och nackdelen som du säger, man måste vara där hela dagen för att utnyttja pengarna haha!
    Jaså är han höjdrädd? Men det är jag med och ja jag satt bara och hoppades att jag skulle dö fort om det hände nåt och hoppades det juridiska var fixat för vår tvååring som var hemma. haha tragiskt!

    Är det några anhöriga som ska med er när ni gifter er? Vad roligt med fin klänning och hela paketet! Hoppas allt du bestämt sitter perfekt!
    Vårt var ju ganska spontant och överraskning så våra kompisar visste inget :) Men det var ju inget bröllopbröllop med klänning, blommor osv utan en äkta las vegas vigsel 10 min i partykläderna ;)
    Vi hade ju innan planerat en vigsel hemma, dvs 19 juli, nu gifte vi oss 20 juli istället. Vi avbokade kyrkbröllopet, som du säger med all planering. Vi hade ändå bokat mycket, kyrka, festlokal, ordnat meny osv. Hade svårt att få gästerna att stanna på 100 personer och med bröllopsresa inräknad hade totalsumman säkerligen stannat på drygt 200 000 kr och då är min man i krogbranschen och hade tunga rabatter! Ändå kände vi för tillfället att det inte var så vi var så därför kändes nästan detta bättre även om vi antagligen kommer slänga ihop en bröllopsfest framöver.

    vad har ni för ringar? Eftersom vi var spontana har jag fått köpa en i efterhand så jag får den till veckan :D

  • August Moon
    19juli2014 skrev 2014-08-01 09:59:33 följande:

    Det var precis så vi fick göra, en dagsbudget för spe. Karln är dessutom gammal speltorsk så att lämna honom med flera tusen dollar och tro att det ska gå bra är att vara blåögd ;)
    Men det var otroligt bekvämt att dumpa honom där ibland när jag ville shoppa eller tex lägga mig tidigt, haha!

    bellagio är väl det finaste hotell jag någonsin bott på, så ja jag måste säga ja på den. Påkostat, enormt som alla hotell, bra service och otroligt fina rum, illa fall sviten vi hade med matplats, vardagsrum, tre badrum och jacuzzi och ångdusch ;) Skulle gärna bo där igen men ja, det kostar ju multum! Fontänshowen är häftig! de ska tydligen ha nån väldigt bra restaurang med utsikt över fontänen också som har väldigt bra mat. Gubben var där en dag när jag var på shopping haha! Kan iaf inte tro att era kort blir annat än fantastiska. Hela vegas är fantastiskt!

    ja vi hyrde bara cabana en enda gång, men det var kul att få ha gjort det iaf. Och nackdelen som du säger, man måste vara där hela dagen för att utnyttja pengarna haha!
    Jaså är han höjdrädd? Men det är jag med och ja jag satt bara och hoppades att jag skulle dö fort om det hände nåt och hoppades det juridiska var fixat för vår tvååring som var hemma. haha tragiskt!

    Är det några anhöriga som ska med er när ni gifter er? Vad roligt med fin klänning och hela paketet! Hoppas allt du bestämt sitter perfekt!
    Vårt var ju ganska spontant och överraskning så våra kompisar visste inget :) Men det var ju inget bröllopbröllop med klänning, blommor osv utan en äkta las vegas vigsel 10 min i partykläderna ;)
    Vi hade ju innan planerat en vigsel hemma, dvs 19 juli, nu gifte vi oss 20 juli istället. Vi avbokade kyrkbröllopet, som du säger med all planering. Vi hade ändå bokat mycket, kyrka, festlokal, ordnat meny osv. Hade svårt att få gästerna att stanna på 100 personer och med bröllopsresa inräknad hade totalsumman säkerligen stannat på drygt 200 000 kr och då är min man i krogbranschen och hade tunga rabatter! Ändå kände vi för tillfället att det inte var så vi var så därför kändes nästan detta bättre även om vi antagligen kommer slänga ihop en bröllopsfest framöver.

    vad har ni för ringar? Eftersom vi var spontana har jag fått köpa en i efterhand så jag får den till veckan :D


    Oj vad häftigt med svit! Vi har bara ett "vanligt! rum på TI, dock verkar det ju som att alla hotellrum i Vegas är enorma! Vårt är 37 kvm - tror det räcker utmärkt åt oss eftersom vi bodde tillsammans i en etta på 36 kvm under våra första 3 år tillsammans medan vi sparade till större Tungan ute

    Nej, det blir bara vi. Det är en handfull personer som vet, föräldrarna och några gäster, men för de flesta kommer det att bli en överraskning Glad Vi ska ha drive in-bröllop så själva ceremonin lär väl inte ta mer än 10 min för oss heller. Bukett ingår i den, man får välja färg men that's it. Valde röd och hoppas att den ska se bra ut Tungan ute Klänningen är förvisso en fin klänning enligt mig, gammal klassisk vintage, men kanske inte en jättestereotyp brudklänning då den är knäkort. 



    Skorna jag hoppas ska komma snart. Det var jättesvårt att hitta ett par som såg ut så här OCH som inte var i äkta läder, vilket jag inte använder. Men till slut lyckades jag snubbla över dessa, dessutom i rätt storlek vilket ju också är en faktor som ska klaffa när det kommer till vintage.



    Min ring:



    Våra förlovningsringar och blivande makens vigselring är samma skena utan stenar. Vad kul med ringshopping! Inte helt fel att få ha lite bröllopsbestyr kvar efter vigseln heller, då varar det roliga längre Glad Vad blir det för ringar för er del? 

    Vad coolt av er att ta steget och avboka när det började kännas fel, det tror jag inte alla är tillräckligt starka och ärliga mot sig själva för att göra, speciellt om mycket redan är bokat. Oavsett hur man väljer att göra så tror jag att det är det viktiga - att just kunna säga att man VALDE det! Det är himla lätt att bröllopsfester drar iväg i pris. Vi funderar på att kanske ha en lägenhetsfest av typen "kom och drick öl, och förresten har vi gift oss" eller typ en grillning ute på gården eller nåt, eftersom de få som vet insisterar på att vi måste fira. Vi får väl se hur det blir, det lär iaf bli väldigt spontant efter hur vi känner när vi kommer hem Glad
  • 19juli2014

    WOW!!! Det där kommer att bli så häftigt och snyggt! Helt rätt för ett drive-in bröllop tycker jag! Jag hade inte ens en bukett, haha! inget krimskrams ;) Men kan inte tro att en röd bukett kan vara fel :) Ringen är superfin! Tittade på liknande :)
    Ja men precis, alla rum är fina och sängarna supersköna :) Vi använde varken matplatsen eller vardagsrummet, heller inte baren för minibaren var ju vråldyr så klart! Öppnade en påse chips som tydligen kostade 100 spänn haha!



    Här är min ring jag bestämde mig för efter mycket osäkerhet. Valde mellan den och gult guld. Har både vanligt och vitt guld på förlovningsringen så jag kan ju blanda. Hoppas verkligen det ser bra ut! :)

    ja alltså min sambo har flera egna företag så han kände att han har ingen ro alls till att kunna gifta sig här hemma och kunna må skönt och släppa loss. Kände samma, vi betände det med så kort varsel, 7 mån och jag trodde att jag skulle hinna planera, dessutom trodde jag att jag skulle komma i form också men den kunde jag ju glömma ;) var absolut inte redo att dra på mig en snygg bröllopsklänning. Nä vi är spontana och det har funkat i 8 år nu ;)

  • August Moon

    Ja, det kommer nog att passa oavsett vad det är för blommor, även om jag ju lite hoppas att det ska vara rosor! Blivande maken ska ha en röd slips så det kommer matcha Glad 

    Oj då, vi ska tänka på att noggrant kolla priserna i minibaren. Det tenderar annars att gå åt en hel del snacks därur för oss, har redan blivit riktigt dyrt en gång Tungan ute

    Åh, din ring är superfin! Kanske ingen överraskning att jag tycker att du valde HELT rätt med vitguld och fyrkantiga stenar Flört Jag tycker att det är jättesnyggt med blandade metaller! Såg en del kombinationer med ena ringen i vitguld och andra i roséguld som jag tyckte var jättesnygga, men i slutändan har över 90 % av alla smycken jag nånsin ägt varit i vit metall så kändes säkrast att fortsätta på det. Du får posta bilder när den kommer så man får se hur kombinationen blev!

    Jag hade också tänkt komma i bättre form men det har det inte blivit så mycket av... har gått ned 2 kg av de 7 jag hade tänkt i våras. Fått lite bukt med mina celluliter iaf, vilket egentligen är det viktigaste för mig med tanke på allt poolhäng.

    Känner dock att jag har helt andra prioriteringar egentligen. På försommaren fick vi beskedet att svärfars cancer blivit mycket sämre och att han inte har så lång tid kvar Gråter Det fick i alla fall mig att tycka att det faktum att vi ska gifta oss i sommar (svärfar blev jätteglad när vi förlovande oss så det skulle betyda mycket att han hinner uppleva att vi gifter oss även om varken han eller nån annan kommer vara med) är det enda som egentligen betyder nåt! Om alla mina planer går i lås med skor och annat är egentligen mest bonus i sammanhanget.

  • AkJ

    Här har det hänt saker, kul! Har precis varit bortrest utan internet, så är lite efter. Jag har varit i Las Vegas förr, och gillade det verkligen, men för sambon komemr det vara första gångeb. Vi ska bo på Paris, förra gången Venetian. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • 19juli2014

    Ja vitt guld med fyrkantig sen är det som är inne nu haha ;)Längtar som tusan till onsdag så att jag får prova ringen i min egen storlek :) Och få visa att jag blivit fru dessutom ;)

    2 kg av 7 är ju ändå bra! Jag har väl gått upp istället :/
    Väldigt tråkigt att höra om din svärfar! Ja givetvis tänker du helt rätt! Det är fruktansvärt att förlora närstående som är så betydelsefulla i sånna här sammanhang. 
    Förlorade själv min farmor, mormor och pappa på samma år, varken farmor eller mormor hann träffa vår dotter, pappa gick bort när hon var 6 månader :(

    haha ja håll koll på priserna, vegas är dyrt! Och kolla förresten att ni inte  blir blåsta på dricksen, de lägger nämligen på den på notan ibland! Tror inte de får göra det om sällskapet inte är på minst 8 pers men det gjorde de för oss iaf. Drick på 27% helt jävla galet!

    Kommit fram till ngt ang helikopterturen? 

  • August Moon

    AkJ: Vad kul! Tycker båda de hotellen verkar jättebra Glad

    19juli: Så tråkigt att höra om dina släktingar, beklagar! Rynkar på näsan Svärmor ska flytta ifrån radhuset och flytta till mindre när svärfar går bort, och har låtit oss veta att hon så snabbt som möjligt vill få bort blivande makens gamla leksaker och kläder och annat ur sitt förråd. Därför har vi ägnat åtskilliga timmar åt att rensa där i sommar. Det har faktiskt varit ganska roligt, snacket när vi rotat runt bland sakerna har varit "åh, den här ska vara barn absolut ha, men inte den för plasten ser giftig ut" etc. Sen kommer man på att våra barn kommer aldrig träffa sin farfar Gråter 

    Det där med dricksen är så taskigt gjort, har hört om det! "Men det är en service till gästen" - vaddå, att de bestämmer åt en hur mycket man ska dricksa? Demon Riktigt dåligt, ska absolut hålla utkik efter det!

    Nej, vi har knappt hunnit ses på hela helgen, så ingen bröllopsplanering alls har ägt rum. Ska ta ett ryck nästa vecka och bestämma lite mer, sätta en dagsbudget börjar kännas aktuellt t.ex.

  • AkJ

    Måste bara dela med mig: bokade just en "renewal of vows"-ceremoni! Det blir en Hound Dog Special, med Elvis som minister och så har vi valt låten Viva Las Vegas. Var på ett bröllop i Las Vegas 2012, och vi kommer vara i samma chapel. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • August Moon

    AkJ: Vad roligt! Det kommer att bli väldigt Vegas och säkerligen minnesvärt Glad Vad bra att ni varit där förut, då vet ni verkligen att det är ett ställe där nu trivs!

Svar på tråden Las Vegas!