• carola78

    Festprograms verktyg

    Jag blir tokig, har börjat med ett festprogram på bröllopsguiden och det funkar bra tills i förrgår. Nu buggar allt, sidor försvinner, det går inte ändra teckensnitt, kan inte klistra in saker och det tillkommer konstiga tecken om vart annat.


     


    Festprogrammen ska vara stående a5 och nu behöver jag er hjälp att hitta ett bra verktyg till att göra dessa!!


    Finns det något liknande bröllopsguiden som verkligen fungerar?

  • Svar på tråden Festprograms verktyg
  • carola78

    Festprogrammet har jag använt mig av på brollopsguiden.se, hade det fungerat som det ska har det varit bra. Nu har 3dgrs jobb försvunnit och jag har gjort allt i word, enklare att jobba med. Problemet kommer när jag ska skriva ut det :/


    Har tagit liggande a4 och gjort två spalter. Tänkte vika dem som ett häfte men kruxet blir att få dem i ordning. 


     

  • carola78

    Tack AnnaRank, jag har nästan gjort häftet färdigt. Det är bara bilder som skall in nu.


     


    Chicita, bra tips. Tack:)

  • carola78
    Elna14 skrev 2014-06-12 17:21:18 följande:

    Om du har tillgång till PowerPoint (eller Publisher ännu bättre, båda i Microsoft office-paketet) är de mycket smidigare än word till sånt här. I word blir det lätt att bilder hoppar runt eller att marginalerna är annorlunda om du öppnar filen i en annan dator för att skriva ut. Pröva att göra om till en pdf innan du skriver ut, om du inte skriver ut på samma dator, det kan hjälpa. I powerpoint kan du enkelt ställa in storleken på pappret och sedan bara lägger du in textrutor och bilder precis där du vill ha dem, mycket smidigare, men visst, det tar en stund att vänja sig om du aldrig använt det förr.


    Ja, det är ju betydligt enklare men har inte PP eller Publisher. Tänkte inte köpa dem heller, riktigt dyrt.


    Så jag får nog traggla på med Word dessvärre :/

  • carola78
    Chicita skrev 2014-06-13 09:21:37 följande:

    Jag höll själv på att bli tokig på hur man skulle fatta vilken sida som var vilken tills jag kom på att jag ju faktiskt kunde numrera något rent fysiskt och ha som referens ;) 


    Men det var inte första tanken...


    Nä man krånglar till det mer än nödvändigt ibland :)
  • carola78
    AnnelieK skrev 2014-06-13 16:57:02 följande:

    Har för mig att man i word ska kunna välja utskrift som bok i förhandsgrandskningen eller utskriftsalternativen (kommer inte ihåg vad det heter just nu)


    Precis, vet att man kan det men jag har nyaste word och begriper mig inte riktigt på den. Lär väll kunna fundera ut det. Tror dock att det blir krångligare då jag gjort två spalter på ett liggande a4. Äldre word valde man bara utskrift...bok så fick man ut det i häfte.
Svar på tråden Festprograms verktyg