Inlägg från: tnoivles |Visa alla inlägg
  • tnoivles

    Någon som tänkt satsa på "äkta" bröllopssmycken? (ej ring)

    Hej!

    Har kollat runt lite i smyckeforumet och det är många som är väldigt petiga med förlovnings- och vigselringar. Det är ju såklart det viktigaste men jag är även sugen på att införskaffa bröllopssmycken med diamanter/äkta guld. Verkar vara många som är inne på att köpa bijouterier att ha på sig i övrigt, medan ringen är äkta. 

    Eftersom jag och min sambo inte tänkt gifta oss förrän om ca 2 år så tänkte jag redan nu börja spara/önska mig äkta smycken att ha på bröllopet. Någon annan som tänker liknande? 

    Jag är inne på att beställa från 77diamonds.com eftersom de verkar ha mycket fina armband och har bra priser. Även tiffany.com lockar ju, de har skitmånga fina armband bland annat. Men känns ju som rena rånet jämfört med 77diamonds.com.

    Så, posta gärna bild på era diamant/guldsmycken ni ska ha på bröllopet! Finns redan ganska många trådar där man kan posta bilder på sina bijouterier så jag tänkte att detta kan bli en tråd med endast solitt guld/platina/diamanter som inspiration!

  • Svar på tråden Någon som tänkt satsa på "äkta" bröllopssmycken? (ej ring)
  • tnoivles
    Catelicat skrev 2014-04-13 15:34:50 följande:

    Jag kommer ha ett fantastiskt armband som jag fick av min farmor. Farmor har i sin tur fått den av sin mormor, som fick det som en bröllopspresent i början på 1900-talet. Det är i silver och är värt...peanuts, men det är rikt på historia. 


    Åh, önskar att jag hade något liknande med mycket historia men har inte fått den möjligheten tyvärr! Visa gärna bilder! Så nyfiken!
  • tnoivles

    Jag har kollat på detta armbandet! Är inne på nätta smycken för tillfället. Vad tycks om detta?



    Är från 77diamonds, och diamanterna är 0.1 ct styck, så totalt 0.3.

Svar på tråden Någon som tänkt satsa på "äkta" bröllopssmycken? (ej ring)