• daniiel

    Inbjudan till dop och bröllop

    Vill ni verkligen, verkligen inte ha bröllopspresenter? Eller vill ni inte att folk ska känna att dom måste köpa bröllopspresent, men att om någon skulle vilja ge er, så skulle ni bli glada? 

    För som ni formulerat det nu, med "bestämt" på slutet, så låter det som att ni verkligen inte vill ha bröllopspresenter. Om ni skulle skippa just det ordet och låta det stå "Bröllopspresenter undanbedes vänligen.", så låter det som att ni inte just vill ha något, men ni blir inte "arga" om man skulle ge något ändå :P Om du förstår hur jag menar..

    För doppresent till sonen tror jag dom flesta kommer köpa oavsett :) Det skulle då jag ha gjort, för oavsett om man har bröllop och dop samtidigt, så är det ju ändå två skilda saker man firar så att säga. Jag skulle nog därför helst komma med både doppresent och bröllopspresent :)


  • daniiel

    Jag hade nog köpt separata presenter alternativt köpt något dyrare som kombinerad present, men då mer riktad till barnet ändå. I doppresent kanske jag hade köpt en bok och en fin vas i bröllopspresent tex, för en summa på kanske 500kr allt som allt, eller, så hade jag köpt något för ca 500kr, men då riktat till barnet som sagt - alltså kanske personlig lära-gå vagn. Så jag tror att fokus hamnar på barnet hur som helst, men det är ju för att jag hade valt att lägga fokus där själv :P


  • daniiel

    Klart att bröllopet och dopet ska ha lika stort fokus, det är ju två stora händelser :) Jag tror nog att det kommer bli bra och om ni skriver att det är bröllopspresenter ni undanber er, så lär alla köpa doppresent. Alltså att ni skriver just ordet bröllopspresenter, inte bara presenter.


Svar på tråden Inbjudan till dop och bröllop