• Norrlandshjärta

    Låt som berättar hur jag känner...

    Jag skulle behöva er hjälp att hitta en låt, helst svensk, som berättar hur jag känner.


    Jag är förälskad i en man som jag tyvärr inte kan vara med. Han känner likadant men livets omständigheter tvingar oss att vara isär.


    Jag skulle vilja ha en låt som berättar att jag är glad att jag träffat honom trots allt, att han betyder allt för mig och att jag önskar att omständigheterna vore annorlunda. Att det fanns en tid för oss.


    Eller bara en låt som berättar att jag behöver honom och att jag älskar honom, även på avstånd.


    Weeping willows - Diffrent places, Melissa Horn - Du är nog den, Petter - Längesen, Thåström - Fanfanfan, Winnerbäck - För dig och Lemarc - Mellan dej och mej är alla klockrena. Men jag behöver fler.


    Det måste ju finnas en uppsjö av musik i detta ämne? Eller?


    Tack på förhand. 

  • Svar på tråden Låt som berättar hur jag känner...
  • Norrlandshjärta
    Julibrud 2014 skrev 2014-02-19 14:09:22 följande:
    Jason Wade - You Belong To Me

    Jättefin. Tyvärr så är vi ju inte varandras. Även om vi skulle vilja. Vi har förutsättningarna emot oss.


    Men tack för förslaget :)


     

  • Julibrud 2014

    Ni kanske inte är varandras fysiskt... Hjärta

    Svårt att veta vilka låtar som är träffande när man inte känner till hela situationen, men du kanske hittar något bland nedanstående, var längesen jag hörde vissa av dem men vill minnas att de hade lite liknande budskap, någr glada och några mer ledsamma, fast kanske inte en som sammanfattar allting.

    Johnny Logan - All Out Of Love

    Francis Dunnery - Good life

    Jem - Maybe I'm Amazed

    Dido - Don't Think Of Me

    Jessica Riddle - Even Angels Fall

    Trisha Yearwood - How do I live

  • Norrlandshjärta
    Julibrud 2014 skrev 2014-02-19 14:55:03 följande:
    Ni kanske inte är varandras fysiskt... Hjärta

    Svårt att veta vilka låtar som är träffande när man inte känner till hela situationen, men du kanske hittar något bland nedanstående, var längesen jag hörde vissa av dem men vill minnas att de hade lite liknande budskap, någr glada och några mer ledsamma, fast kanske inte en som sammanfattar allting.

    Tack :)


    Just nu letar jag efter en låt som säger, "Fan-vad-jag-saknar-dig-men-jag-tänker-på-dig-och-det-gör-mig-glad-Är-glad-att-du-kommit-in-i-mitt-liv"


    eller bara "jag-längtar-efter-att-ha-dig-nära-jag-hoppas-det-finns-en-tid-för-oss"


    För jag måste ju tro att kärleken övervinner allt. Och vi träffades och det sa pang. Det är länge sedan nu men kärleken är lika stark än.

  • Lisapi

    Den låten hade jag dödsångest till i väntan på att jag och min nu blivande man (far till mina två barn) skulle besluta oss om ifall vi skulle satsa på varandra eller ej. Han är officer och åker på missioner osv och jag var mitt upp i plugg.
    Men si så bra det blev =D 

  • Norrlandshjärta
    Lisapi skrev 2014-02-19 15:54:54 följande:
    Den låten hade jag dödsångest till i väntan på att jag och min nu blivande man (far till mina två barn) skulle besluta oss om ifall vi skulle satsa på varandra eller ej. Han är officer och åker på missioner osv och jag var mitt upp i plugg.
    Men si så bra det blev =D 

    Vad härligt att höra att det fick ett lyckligt slut.


    Jag har som sagt lyssnat väldigt mycket på "Du är nog den" under stora delar av den här perioden. Den och "Sättet" sammanfattar helt otroligt.

Svar på tråden Låt som berättar hur jag känner...