Inlägg från: Innuendo |Visa alla inlägg
  • Innuendo

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    meandmylove skrev 2014-03-04 20:02:29 följande:
    Innuedo, jag tror absolut att vi eftertagit USAs "standard" att smycka oss med stenar i ringarna. Att det under just 70 talet var enkla släta ringar ringar som gällde tror jag har med att göra den stora vänstersväng vi hade då. Det var ju sällan någon som hade påkostat bröllop eller ens bröllop Öht. Pratade med en fröken på ÖF idag som berättade om deras bröllop på 70 talet. De gifte sig borgerligt snabbt, hon i en lila klänning också tog de en "selfie" efteråt, ungefär i den klassen hölls bröllopen då. Min mammas och pappa likaså. Varma hälsningar en 90 talist som bara berättar vad jag hört från andra. ;)
    Du har så rätt, vänstervindarna blåste på 60- och 70-talen och materiella ting som förlovnings- och vigselringar och bröllop lade man väl inte så mycket krut på. Om man nu gifte sig alls, som sagt.

    Skam till sägandes vet jag faktiskt inte om mina föräldrar gifte sig kyrkligt eller borgerligt, har aldrig frågat. Det höll inte många år i alla fall. Men morsan var så fin på bilderna, i vit, knäkort klänning och blommor i håret. Morbror och hans [dåvarande] fru gifte sig borgerligt. Jag tror hon hade någon gråaktig klänning. Knäkort, förstås. Flört Det var långt ifrån prinsessklänningarna med puffärmar som blev poppis på 80-talet. Jag gifte mig första gången 1989, vid den aktningsvärda åldern av 19 år, iförd just en sådan bakelseklänning. Jag skrattar mig halvt fördärvad när jag ser bilderna... Det höll ju tyvärr inte heller. Min familj är tydligen värdelösa på att hålla bröllopslöftena i "första rundan", det blir som en övningsomgång...Skäms Förutom mormor och morfar då, som var gifta i 60 år!

    Det är inte så konstigt att vi tar efter USA vad gäller ringar, vi tar ju efter dem i allt. Men ringarna är ju ofta tjusiga, personligen föredrar jag som sagt enklare ringar men det hindrar ju inte att jag kan tycka att andras ringar är verkligt vackra. Men jag kan också tycka att det går till överdrift ibland, men det är naturligtvis inte min ensak. Det är ju tjejen/kvinnan som ska bära den som ska vara nöjd!

    Hursomhelst är det roligt att det går "mode" i ringar likaväl som i klänningar, skor o.s.v.!

    Kram från en [pladdrig] gammal tant!  GladBer om ursäkt för OT-utläggningen, men det handlade ju åtminstone mest om ringar... Flört
    ellysmom skrev 2014-03-04 20:06:07 följande:
    Sååå fint! Lite likt mina, kanske därför men oj oj oj vilket härligt bling! 
    Kan inte fatta att jag oxå ska ha massa blin på mig på LÖRDAG! Ghaaaa! hahaha!
    Spännande! Börjar du känna dig nervös? Eller har du kanske varit nervös ett tag redan? Det kommer gå så bra ska du se! Glad

    Jag blir nästan lite avundsjuk på er som ska gifta er nu, det var ett väldigt jobb innan med allt planerande och fixande, och jag var supernervös när jag gick mot altaret, men det är ju en så underbar känsla att stå där inför familj och vänner och lova evig kärlek och trohet till mannen i sitt liv...

    Lycka till på lördag! {#emotions_dlg.flower}
    marolo skrev 2014-03-04 22:19:28 följande:
    här är min ring, en vitguldsring med diamanter på sidan och en topas i mitten :) (la upp bild i 2013 när jag köpte den men gifte mig 2014 så det är väl här den ska ligga kanske ;) )

     


    Gratulerar! Glad När gifte du dig?
    Jag vet inte om det bara är jag, men jag tycker det är svårt att se ringen. Bilderna är i alla fall mycket vackra! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    Caisa skrev 2014-03-05 08:45:18 följande:
    Här är min förlovningsring, utvald av min blivande (överasskninsfrieri). Rött och vitt guld 18k med 3 små diamanter.

    Vigselringen, Schalins Norrsken Virvla i rött guld 18k. Bröllopet är i juni och då åker förlovningsringen över till höger ringfinger. Skrattande


     


     


     


    Ni är ju några blivande brudar som blivit "överraskningsfriade" (hm, det ordet finns knappast i SAOL) till, och ni har haft en väldig tur med ringarna verkar det som. Alla har varit så nöjda. Har ni verkligen inte gett era karlar minsta lilla vink om vad ni vill ha (eller kanske viktigast, vad ni absolut inte vill ha)? Fast det är klart, jag skulle bli lycklig och nöjd över att jag fick en ring som han valt ut själv.

    Storleken har de prickat in också, åtminstone har ingen av er sagt något annat. Fast det är inte så svårt kanske, bara att smuggla med sig en annan ring som han vet passar.

    Jag menar absolut inget illa med min fråga, jag undrar bara! Glad

    En fråga, vars svar inte alls angår mig men jag är en nyfiken typ; Varför ska du flytta förlovningsringen till högerhanden? Tycker du inte ringarna passar ihop? Det tycker åtminstone jag de ser ut att göra, det finns ju ingen bild på dem ihop gör, men det angår ju inte mig förstås... Återigen: Jag är nyfiken av mig! Vill du inte svara så gör inte det.

    Det där med att flytta förlovningsringen är väl också en amerikansk sedvänja, men de gör det väl för att förlovningsringarnas stenar är för stora för att passa med vigselringen. Men det är ju inte alla som flyttar ringen.

    Jag menade förstås inte att du fallit offer för amerikanska sedvänjor, hoppas du inte tog det så! Men om du tror att dina ringar inte passar ihop har du nog fel, det vore kul att se dem tillsammans! Glad

    Oj oj, pladder som vanligt... Jag har inte varit medlem så länge, men har nog snart skrivit ihop en hel roman (mestadels rent strunt och OT).
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    Caisa skrev 2014-03-05 10:48:00 följande:
    Hihi, många frågor! Ingen fara, jag svarar gärna.

    Angående överasskningsfrieriet så hade jag ingen aning och hade inte hintat något nej. Vi hade aldrig pratat om att gifta oss, och jag hade fått för mig att han var typen som tyckte att giftermål är onödigt och "bara ett papper". Så gissa om jag blev chockad! Vi hade varit tillsammans i 7 år när han friade.

    Ringen valde han helt själv, och han chansade med storleken. Den sitter perfekt. Jag använder aldrig ringar annars och hade ingen hemma han kunde testa med heller. Utseendet valde han så att den matchade ett guldhalsband jag fick av honom strax efter att vi blev ett par, som jag alltid har på mig. Tog en snabb bild: 

    Anledningen till att jag flyttar över ringen till höger sida är helt enkelt för att jag vill det. Jag tycker inte att ringarna är snygga bredvid varandra, de är olika tjocka samt att förlovningsringen smalnar av på undersidan. Min blivande gillar inte heller två ringar på ett finger, så det var faktiskt hans förslag. Och jag tycker att det är en bra idé! :) Så det har inte att göra med någon tradition eller annat, utan bara ett val som passar oss. Skrattande
    Ja, jag kan konsten att ställa frågor! Under många år ville jag faktsikt bli journalist.Flört Jag ber om ursäkt om någon fråga kändes närgången. (<----- Där har du orsaken till att jag inte blev journalist, man får ju inte be "intervjuoffret" om ursäkt för eventuellt för närgångna frågor!)

    Ursäkta om jag var lite ofin i fråga om "ringflytten" det är ju bara lite ovanligt så därför frågade jag. Är ringarna  olika tjocka förstår jag om du inte tycker de passar ihop. Jag har varit vaken i två dygn nu, är jättetrött och formulerade mig nog lite klumpigt. Skäms

    Din fästman var riktigt duktig måste jag säga, som valde rätt storlek så där "på känn". Och ringen matchar verkligen berlocken, de var väldigt fina ihop! Glad

    7 års förhållande, då var det väl på tiden att han gjorde en ärbar kvinna av dig! Flört Nej, skojar bara. Det där gör alla som de vill med naturligtvis. Men faktum är att man har större trygghet som gift, särskilt om man har/får barn.

    Jag ber än en gång om ursäkt om du upplevde att någon fråga eller kommentar var lite ofin, jag menade naturligtvis inget illa!

    Grattis till förlovningen{#emotions_dlg.flower} Och hälsa fästmannen att han var riktigt duktig i sitt ringval! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    Helenis skrev 2014-03-10 12:00:35 följande:
    Jag beställde min vigselring i förra veckan efter mycket misströstande letande då jag inte gillar för mycket bling men samtidigt ville ha något speciellt. Så fort jag tog på den kände jag att den var den rätta.. :)
    Överst vigselringen och underst förlovningsringen. Bladet på vigselringen lägger sig över förlovningsringen.

     


     


    Översta bilden är från Schalins hemsida och understa från Guldfynds.
    Jättefint! Jag är som du, gillar inte heller för mycket bling men lite kan ju vara ju fint.Flört Sådana där "överlappningsringar" (eller vad man kallar dem) är ju så fina, hade en sådan under mitt första äktenskap. Det enda som var jobbigt med den var att den fastnade i saker, till slut fastnade den i ett varurullband så att den "reste sig" och en av diamanterna flög ur...Rynkar på näsan Jag hade ganska nyligen köpt den så guldsmeden fixade det gratis, och rådde mig dessutom att löda ihop den med förlovningsringen så att det inte skulle hända igen. Jag vet ju inte hur det är med din ring, bladet kanske inte sticker upp lika mycket som det gjorde på min ring, jag berättar det ändå eftersom det kanske kan vara ett bra tips.

    Mycket fina ringar! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    Utvandrare skrev 2014-03-11 08:58:31 följande:
    Nu har vi hämtat ringarna! 

     Åååh, jag är helt kär; både i Mr. U förstås, och i våra vackra, vackra äktenskapssymboler. :)

    Jag tog en snabbild med mobilkameran inne i butiken som inte all gör ringarna rättvisa, men här är den ändå:

     


    Jag som var så orolig innan att det inte skulle kännas rätt med båda ringarna tillsammans, tycker nu att förlovningsringen ser väldigt ensam ut när vigselringen ligger i asken igen. 
    Det var allt tur att du sade att du är kär i Mr. U också, annars hade det ju kunnat missförstås totalt...Flört Jag förstås att du hyser varma känslor för ringarna, de är jättevackra.

    Du kanske har skrivit det redan, men när får förlovningsringen sällskap igen?
    Pernilla S skrev 2014-03-11 20:12:36 följande:
    Denna har jag bestämt mig för idag. SÅ fin!

     


    Ja, den är jättefin! Glad
    Chamelius skrev 2014-03-11 21:10:33 följande:

     


    Som ni säkert märker så ÄLSKAR jag min förlovningsring! Finns ingen finare/vackrare! (för mig). Bilden i mitten är från vår förlovning, bara några minuter efter att min m2b ställt sig på knä framför mig! Världens gulligaste frieri fick man oxå! Förlovningsdag 3/7-13. Vi gifter oss 27/6-15. Aliansringen är tryggt inlåst så kan tyvärr inte skicka bild på den. Men den ser likadan ut som förlovningsringen dock ingen stor sten i mitten. Nu verkar jag säkert stroppig och nedvärderande...är inte meningen isf! Älskar bara min ring så mkt!!

    KRAM
    Klart du älskar en så vacker ring. Och nej, du låter inte stroppig och nedvärderande... varför skulle man tycka det?

    Ni har fina ringar allihop tjejer! Jag skulle inte vilja ha en massa bling själv men ringarna är otroligt vackra - på er andra! Skulle inte ha inte råd med det heller, kan jag ju ärligt och utan skam säga, men det är roligt att ni får de ringar ni vill ha! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    Maria466 skrev 2014-03-26 15:26:34 följande:
    Själv älskar jag sådana ringar. Men då jag använder rullstol dagligen är jag rädd att "slå i stenen" nånstans så jag tappar den. Har därför valt denna istället. 

    Det var den första av 3 ringar vi tittade på och jag bara älskar den. Längtar tills jag får bära den dagligen <3
    Oj, så tråkigt att du är rullstolsburen... Eller det där lät kanske lite nedvärderande, hoppas du förstår hur jag menar!

    Jag menar ju främst för att det kan vara bökigt att ta sig in på vissa ställen, jag vet att det är lag på att allt ska vara handikappanpassat men vet också att det slarvas en del med det.

    Nå ja, nog om det. Jag har sagt det förut i tråden men jag säger det igen: Din ring med hjärtat är så fin! Ursäkta om jag tjatar, men jag hade ju en likadan fast i vitt guld men förlorade den. När jag skulle köpa nya tyckte jag det kändes fel att köpa en likadan, men när jag ser din ångrar jag men nästan lite. Men man får ju lov att bestämma sig någon gång, och jag tror inte det är lönt att "tappa" de här nya för att försöka få nya igen, Maken låter mig nog gå utan om jag gör det...
    Caisa skrev 2014-03-26 15:29:18 följande:
    Jag tittade också på en sådan med ett hjärta, sååå fin! Det blev en med en "utstående" sten för mig dock, men det kanske jag får ångra bittert senare... :)

    Det får vi väl verkligen hoppas att du gör! Jättefin ring!
  • Innuendo

    Men tänk om jag kunde "korrläsa" inläggen innan jag postar dem... Jag menar förstås att det får vi verkligen hoppas att du inte gör.

    Och jättefin ring var ju menat till Maria466, begriper inte hur det hamnade där?

    *Går och ställer mig i skamvrån*

  • Innuendo
    ellysmom skrev 2014-03-16 23:00:37 följande:
    Här är våra ringar som sitter på fingrarna sedan förra lördagen.  
    Grattis i långt efterskott!

    Som hobbyfotograf måste jag berömma kompositionen i bilden, mycket vacker! Ja, ringarna är förstås jättefina de också.

    OT: Så skönt att inte bilden kommer med när man citerar inlägg med bilder, det var smått irriterande tyckte jag. Men var hittar man smilies? Ser bara "ikoner för inlägget" och det är väl en helt annan sak?
  • Innuendo
    Lexieli skrev 2014-04-02 07:45:01 följande:
    Hämtade min vigselring igår! Så här ser den ut.

    Schalins River  Rhen med 0,15 ct diamant i mitten och sex st 0,03 ct diamanter. Skenan i vitt guld och fattningen i rött. 
    Får jag fråga vad din vigselring kostade?
  • Innuendo
    Sheltiegirl skrev 2014-04-03 10:33:53 följande:

    Har äntligen fått hem min vigselring, så nöjd! Förlovningsringen sitter ytterst, en Flemming Uziel med mönstrad bård runt. Vigselringen har jag designat själv med 7 små diamanter. Tycker guldsmeden gjorde ett fantastiskt jobb med min lite udda ring! Kan varmt rekomendera Guldsmedjan i Borås. 5075 kostade ring + gravyr + polering av bådas förlovningsringar + gravyr i min blivandes.


    Oj, så fin! Jag skulle inte kalla den "udda", tycker det låter lite negativt (men det är ju jag, det). Unik är ett bättre ord tycker jag. Otroligt fin, och vilket bra pris sedan!
  • Innuendo
    ringaridag skrev 2014-04-04 22:41:32 följande:

    Idag fick jag mina efterlängtade ringar. Jag har varit så nervös för jag har inte sett hur de skulle bli. De blev inte som jag tänkt mig, de blev mycket bättre!! Jag är så glas och nöjd! På ena bilden är även en smalare ring med, fick den när jag fått min första son..


    Det är skönt när det blir så, inte som man tänkt sig utan bättre. Tvärtom vore ju för trist...Ringarna är väldigt vackra!
    Emmchan skrev 2014-04-05 16:06:29 följande:
    Absolut! Jag är supernöjd med den! Kommer nog att ha den innerst, närmast hjärtat. Tyckte det blev snyggast så. Dessutom kommer jag att vilja ha en till ring så småningom, en tunn alliansring. Den ska sitta bredvid vigselringen när den blir aktuell :)

     

    Nu blev bilderna rätt stora, men ja, det kanske är ännu bättre :) Hojta om du vill ha fler bilder eller bilder på ringen utan att den sitter på fingret!
    Mycket fina ringar.

    Det är finast att ha dem så där tycker jag. Naturligtvis är det inget fel i att ha dem tvärtom heller, men det där ser mest "naturligt" ut (om man kan säga det om ringar )!
    PuntaCana2015 skrev 2014-04-07 21:49:01 följande:
    Våra vigselringar är i rött och vitt guld. Min är lite mer kupad och med tre cz. Båda är 8mm breda. Vi har designat dom själva med hjälp av guldsmeden på Valsta guld i Märsta. I vigselringarna står både förlovnings & vigseldatum eftersom vi lägger undan förlovningsringarna. Tyvärr blir det en lång väntan tills dessa vackra ringar får användas, närmare bestämt 4/2-15 då vi gifter oss i Dominikanska reubliken.


    Det är alltid roligt med egendesignade ringar, då blir de unika och exakt som man vill ha dem. Mycket fina!

    Men herrejisses, 2015! Jag har världens sämsta tålamod och skulle ha svårt att vänta så länge. Men "den som väntar på något gott...." (väntar alltid för länge, brukar jag avsuta det men som sagt - världdens sämsta tålamod )

    Tjusigt med ett bröllop i DR, har inte varit där själv men en bekant var där för ett antal år sedan och visade bilder och videofilmer när hon kom hem. Ett otroligt vackert land.


  • Innuendo
    skogsmullen skrev 2014-04-09 17:07:40 följande:

    I lördags ska det stå, inte söndag. Det är fem stenar på min ring, vilket nog inte syns på bilden. Men jag visade ringarna i ett tidigare inlägg.


    Grattis! Mysigt med ett intimt litet bröllop.
    Lexieli skrev 2014-04-09 19:24:00 följande:
    11750 kr kostade den. Jag betalade 10 000 eftersom guldsmeden jag beställde via har 15% rabatt nu.
    Tack för svaret! Anledningen till att jag frågade är att jag köpte en liknande ring på Pantbanken för för 1995:- en tid sedan, undrade vad en liknande kostar i "nypris".   Men den är förstås begagnad, dessutom är sidostenarna på 0,02 ct så den är inte inte exakt likadan. Men väldigt lik i alla fall. Har den som "tredjering" mellan vigsel- och förlovningsingen.
    angelika81 skrev 2014-04-10 09:58:20 följande:

    Varför går det inte stt ladda upp bilder vad gör jag för fel??


    Prova en annan webläsare!


  • Innuendo
    Lexieli skrev 2014-04-10 16:54:24 följande:
    Okej, jag fick prisförslag med 0,02 ct och det låg nånstans kring 8000 - 9000 med 15 % rabatt. Du har gjort ett klipp!
    Ja, det känns lite så.   Den är ju förstås begagnad men den är verkligen jättefin.

    Ska värdera den, inte för att jag vill sälja den utan dels av nyfikenhet och dels för att ha till hemförsäkringen om något händer med den.

    Jag kan återkomma när värderingen är gjord och berätta vad resultatet blev, om intresse finns!
  • Innuendo
    Zakaw skrev 2014-04-11 19:39:06 följande:
    Här kommer mitt bidrag till tråden... Var och hämtade min vigselring häromdagen och idag är det exakt åtta veckor kvar tills jag får bära den!! :D
    Är det den yttersta ringen som är vigselringen? Ovanlig, må jag säga, har inte sett en liknande vad jag vet Men fin!

    Var köpte du den och hur mycket kostade den ( om jag får ställa så ofina frågor)?

    Åtta veckor, du hinner bli ett nervöst vrak om du inte redan är det.. Grattis i förskott!
    Imsevimse skrev 2014-04-11 12:52:52 följande:

    Här är mina ringar =) Den yttersta är vigselringen Siversom jag får bära från och med den 7/6. Båda ringarna är i silver, förlovningsringen kommer från Schalins och vigselringen från Chanti. Måste säga att jag är grymt impad av dem som företag, beställde vigselringen runt kl. 22 den 7/4 och den kom med posten igår. Har ju inte hunnit använda den ännu men den verkar vara i bra kvalitet och stenarna (cz) är väl fastsatta. Hade tänkt att köpa en liknande ring i vitguld med diamanter, men budgeten satte stopp och jag är minst lika nöjd med denna! =) Eventuellt byter vi kanske ut den i framtiden vid någon bröllopsdag eller liknande, eller så behåller jag denna.



    Silver är också jättefint, enda nackdelen är väl att det är ganska mjukt i jämförelse med guld  Dina ringar ser jättefina ut!

    Visst kan du byta dem när budgeten tillåter, om du känner att du absolut vill. Man måste ju inte ha "originalringarna" hela äktenskapet. Vissa ser dem som en viktig symbol och anser att man "ska" ha samma, men det är ju ofta så att budgeten inte tillåter lite dyrare ringar och då tycker jag absolut inte det är fel att byta ringar senare.

    Jag tappade/blev bestulen på mina "originalringar", var utan länge och köpte nya i januari i år. Tänkte först köpa precis likadana som de jag förlorade men hittade ett par andra jättefina och tog dem istället. De betyder precis lika mycket för mig som mina "originalringar".

    Oj, jag skriver alltid så långt, ursäkta...
  • Innuendo
    Zakaw skrev 2014-04-14 11:26:08 följande:

    Men tack, vad glad jag blir!! :D

    Precis, det är den yttersta som är vigselringen. Den är gjord helt i vitguld men med "skålarna" ovanpå plätterade i rödguld.  Det är Silversmed Olle Ohlsson som ligger bakom designen, han är helt fantastisk! Då han är en vän till familjen har jag dock inte betalat något för ringen, så jag kan tyvärr inte ge dig någon prisuppgift. Men det är bara att googla på hans namn så hittar du honom, han har ateljé i Stockholm.

    Har för övrigt inte börjat bli särskilt nervös ännu, och det i sig är ju en stressfaktor - man undrar liksom vad det är vi glömt... :P
    Vilken tur ni hade som hade en vän till familjen som gjorde ringen gratis! Jag tittade nyss på den igen, och den här gången ser den ännu finare ut Den måste vara garanterat unik Ta copyright på den!

    Man måste ju inte bli ett nervöst vrak, du kanske är en kolugn person i vanliga fall,  och låter dig inte stressas av något? Jag, som annars kan stressa upp mig lätt, var helt lugn under alla förberedelser ända tills jag skulle gå in i kyrkan, DÅ kom nervositeten! Min son, då 10 år, förde mig till altaret och [blivande] Maken stod alltså nere vid altaret och väntade. Han sade att jag studsade fram mot altaret som en Duracellkanin! Riktigt så illa hoppas jag inte det var, men darrigt var det allt.

    Jag fattar inte varför det skulle vara en sådan stressfaktor, men det är väl det där med att en massa människor tittar på en och att det ju faktiskt är ett stort och högtidligt tillfälle. Det ska ju tas på allvar, och för mig yttrade sig alltså allvaret som nervositet. Men när jag kom fram till altaret tog [blivande] Maken min hand och höll den så tryggt, då gav nervositeten med sig...

    Ursäkta, det är ju inte "Berätta om ditt bröllop"-tråden... Fattar inte att jag lyckas sväva OT jämt.

    Jag tror säkert det går bra, och skulle du börja stressa så tänk att det kunde vara värre - du kunde vara kolugn tills det var dags att gå till altaret och då skulle du kunna bli en Duracellkanin!
    Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    MissTC skrev 2014-06-04 15:07:55 följande:

    Nu var det lääänge sen jag var inne här och ringen har jag nu haft i några veckor, men från o med den 14 så får jag bära den varje dag =) =) =) längtar så även om man e galet nervös nu =)

    Kanske inte dom bästa bilderna. Men 0,50 carat är mitt stenen på och sen är det 13 st 0,45 carat under den =) Jätte nöjd.. den känns tidlös men annorlunda och bara älskar att man kan se stenen från alla håll =)

    ursäkta mina naglar men dom ska fixas på fredag =) hehe


    Ledsen, men skönhetsrådet har beslutat att du har en alldeles för snygg ring och du åläggs att omedelbart skicka den till mig som straff. Var glad att du sipper så lindrigt undan!

    Nej förlåt, vad barnslig jag är. Jag skyller på den sena (tidiga) tidpunkten och att jag var ute på en krånglig resa igår...

    Din ring är verkligen jättesnygg! Tjusigt att det är lite "upphöjt" så där. Det är ingen risk att du fastnar i saker? Ja, den är verkligen annorlunda, jag har då aldrig sett en likadan ring förut. Liknande, ja [tror det, i alla fall], men verkligen inte likadan. Så roligt för dig att ha en lite annorlunda modell, sådant är alltid roligt tycker jag.

    Oj, gifter du dig den 14:e juni! Då förstår jag att du är nervös! Men det är ingen fara, du ska se att allt kommer gå fint. Det kommer vara värt all nervositet när det hela är överstökat och ni är nygifta och lyckliga. Och då kommer du undra vad 17 du var så nervös för...!

    Jag önskar er all lycka och ett riktigt härligt bröllop, med kära gäster och många roliga stunder!

    Många kramar!


    Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014