• Isasa

    Han friar, men agerar som om han vill undslippa...

    Först friar han. Säger med hela sitt hjärta att han vill gifta sig med mig. Sedan vill han inte börja köpa/boka ngt inför ett bröllop pga att han vill att vi sparar ihop hela bröllopskassan FÖRST, innan vi sätter datum o börjar planera. Nu har vi fått tillbaka på skatten och har iomed detta kommit halvvägs i vår bröllopsbudget. Nu börjar han prata om att glasa in altanen/byta fönster på huset eller att bara låta pengarna sitta kvar och växa på kontot nu när vi för en gångs skull har ett litet sparkapital (som vi aldrig haft innan). Det är ju vettiga tankar han har ioförsig, min blivande. När jag föreslår ett mindre, billigare bröllop så vill han inte. Alla hans vänner har gått "all in" på sina bröllop och han vill inte vara sämre än dem (trots att våra inkomster inte är i närheten av vännernas). Men det känns som om han innerst inne kanske ändå inte vill gifta sig, när han hittar alla dessa ursäkter till att slippa sätta datum och börja boka saker...?

  • Svar på tråden Han friar, men agerar som om han vill undslippa...
  • Isasa

    Vad skönt att höra att ni tror att han kanske inte alls "ångrat sig"... Man vill ju att han ska vara lika exalterad och planeringssugen som en själv och om han inte är det, så uppstår ju oron och tvivel... Jag ska ta ett snack med honom imorgon när han kommit hem (han jobbar utsocknes om veckorna) och be honom om ett ordentligt svar

  • Isasa

    Jag pratade med honom i telefon ikväll och han försäkrar mig att han vill gifta sig, men nu vill han inte spendera sååå mkt pengar på det som han tidigare sagt. För mig är det inte så viktigt hur stort bröllop vi har, huvudsaken är att jag får bli hans fru så nu känns det lite lättare (igen), för nu började han prata om ev bröllopsresor etc så det kanske inte är helt främmande för honom ändå

  • Isasa

    Vi samtalade hela kvällen igår och kom överrens om två sparanden. Ett till bröllop och ett till huset. Det intressanta var att när vi började prata budget på bröllopet trodde han på fullaste allvar att vi skulle klara att bjuda 60 pers på mat (enklare variant) och fest (med fri bar) och resterande bröllopsbestyr för ca 15000:-. Jag var helt mållös. Efter några invändningar säger han: "Ja, men om du ska räkna in ringar kanske det blir lite mer...". Han har noll koll. Är det bara min m2b som inte riktigt förstått? Alls?

Svar på tråden Han friar, men agerar som om han vill undslippa...