Ekorren skrev 2013-11-04 20:40:57 följande:
Grattis!! Vår lilla tjej har hunnit bli drygt 9 månader nu, ute längre än hon satt inne ;) Tänkte att vi skulle börja försöka få till syskon efter vårt bröllop i augusti nästa sommar :) Barnvagn, jadu. Fundera på vad du ska ha den till, väglag, stadskörning. Vi kör en emmaljunga classic sport, en helt vanlig vagn med fyra luftpumpade hjul. Helt rätt för oss då vi kör mycket grusväg, bor där det är ordentligt med snö på vintern också. Den är ju lite klumpig inne i stan men så ofta som jag är där står jag ut med det. Är man mer stadsmänniska kanske en med svängbara hjul är bättre, smidigare och nättare. De är dock inte kul på grusväg (tänk kundvagn). Finns ju även de som man kan bygga om till cykelvagn/skidpulka/löpvagn/cityvagn. Har man ekonomi för det så kan man ju ha en av varje. Lite insnöad på barnprylar är jag kanske :P
Tack :) Och grattis själv! Så roligt med små :) Och hoppas det går bra för er med andra barnet också :)
Vi kommer inte köra grusväg, bor i en mindre stad, med asfalt har vi ;) Men vi bor också i norr och har mkt snö och slask, så någon stadsvagn med svängbara och/eller små hjul blir det inte. Jag hade inga problem att rota runt med dottern vagn, en Emmaljunga Cerox, på stan när det väl begav sig. Lite stor i vissa butiker, men det funkar. Jag vill hellre ha en ordentlig och stabil vagn. Vi hade punktteringsfria hjul på den och jag tyckte det funkade bra. Kikade på en vagn med lufthjul och blev lite avskräckt av kvinnan i butiken som sa att man nog får pumpa varje/varannan månad. Visst, det tar inte så lång tid, men jag slipper ju hellre :P Har dock hört av dom med lufthjul att man inte behöver pumpa så ofta :)
Jag/vi skulle egentligen vilja ha en vagn med vändbart handtag. Ceroxen hade det och vi tyckte det var praktiskt. Nu finns det ju dock inte så många sådana vagnar, så utbudet blir litet. Vi bor som sagt inte i någon storstad heller, så utbudet av vagnar att kika på i butik är väldigt begränsat. Plus att jag tycker många vagnar är hutlöst dyra, men samtidigt vill jag inte köpa en begagnad. Svårt det där hehe