Inlägg från: xMariax |Visa alla inlägg
  • xMariax

    Vilket öl föredrar du?

    Jag har de senaste dagarna pratat med min blivande och min far (båda älskar öl) om villket öl som är godast då jag själv inte tycker om öl. 
    Vi tänkte göra en lista på vad vi ska köpa för dryck till bröllopet (Maj, trädgårdsbröllop, serveras kallskuret) och tänkte köpa lite olika sorter. Min blivandes släkt föredrar Norrlands guld medans min släkt föredrar öl som inte ens finns på bolaget och av de som finns där dricker de det de får.. Så nu undrar jag (bara för skojs skull) vad skulle du helst dricka för öl på ett sånt bröllop?  


    24 Maj 2014
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket öl föredrar du?
  • xMariax
    Fjärilen skrev 2013-10-06 14:31:11 följande:
    Det beror ju på vad för sorts mat ska ni servera, eller är ölen endast till baren?
    Jag skrev i TS att vi bjuder på kallskuret, mer än så vet jag inte ännu. Ölen är till maten och baren.

    Men för att förtydliga; Jag ställer endast frågan här för skojs skull, vi kommer inte att köpa ett visst märke efter svaren här.  
    24 Maj 2014
  • xMariax
    Plättis skrev 2013-10-06 18:19:47 följande:
    Min sambo är också en ölnörd, i sommar hade han som projekt att prova alla sorter på Systemet för att se hur de smakade Personligen är jag en novis vad gäller öl, av de alternativ som fanns listade skulle jag föredra Carlsberg. Men den godaste jag druckit var Eskilstuna Ölkulturs Saison. Lokalproducerad med basilika om jag minns rätt. Svindyr och måste beställas om man inte bor i Eskilstuna, men läskigt god!  
    Haha ja ölkultur är bra grejer. Sambon och min far funderar på att bli medlemmar då vi bor i Eskilstuna..
    24 Maj 2014
Svar på tråden Vilket öl föredrar du?