september 2014
Jag har inte velat skriva innan, det känns som om alla har kommit så långt jämfört med oss.
Men vi bokade festlokal redan i februari och ja, nu börjar resten rulla på.
Klänningen och fästmannens kläder är bestämda och ska beställas efter löning.
Jag har tittat på tusentals ringar i flera månader, i lördags kom vi äntligen ut och tittade i verkligheten. Vi gick först till stället vi köpt förlovningsringarna på och jag berättade vad jag var ute efter (silver, gärna med sten men i så fall syntetisk, helst blästrad eller mönstrad på något vis) och fick veta direkt att nej, det hade de inte. De hade inget som matchade våra förlovningsringar heller utan de hade bara två "lådor" med vigselringar. Så tydligen har de slutat med Schalins (förlovningsringarna är från Schalins Ouvertyr, och jag vet att det finns en matchande vigselring).
Men på nästa ställe hände det där magiska och vi bara hittade precis rätt ring, direkt. Det kändes totalt overkligt efter alla timmar jag spenderat med att leta.
Hår och make-up ska jag göra själv (ska ev färga ögonfransarna i förväg).
Fästmannen är grafisk designer, så han designar allt tryckmaterial själv. Inbjudningskorten gick till tryck idag, hemsidan är typ färdig.
Så, typ det som är kvar är att hitta en florist, boka vigselförättare och för tärnorna att bestämma klänningar (vilket dröjer ett tag, en av dem ska nämligen ha barn vilken dag som helst, så hon orkar inte riktigt ta tag i det just nu).