• EmmaAndy

    Lokal utan kök

    Vi har hittat den perfekta lokalen för oss, en helt underbar gammal lada  :)
    Mitt problem är att lokalen saknar kök och toalett. Toaletten är inga problem att fixa, men
    är det någon som har erfarenhet av cateringföretag som bygger upp mobila kök/lagar maten på annan plats?
    Hur funkade det och vad kostade det för er?

  • Svar på tråden Lokal utan kök
  • Alyllyra

    Vår cateringfirma hade eget kök med sig, den lösningen ingick i det kuvertpris som vi betalade. Det var som en stor husvagn fast den inhyste ett storkök, kan man säga. Det funkade superbra!

    När jag har jobbat med mottagningen på högskolan har vi flera gånger lagat maten på ett ställe och sen fraktat den till en park och hållt den varm i värmeskåp tills den skulle ätas. Det funkar också bra, men då ska man inte vara så kräsen med maten för det är svårt att få det lika "fräscht". Det är mer bukfylla än gourmet om man säger så

  • Chicita

    Vår cateringfirma tog med sig ett mobilt kök. Dom brukar ha det med när dom står på marknader också.
    Men om du inte ska ha ett medeltids (eller renässans) -bröllop så hjälper det dig nog inte.

    Det finns ju alternativ annars. Man måste ju inte ha varm mat.
    Eller i alla fall inte allt varmt. Så vissa saker kanske cateringfirman kan laga (eller slutföra om det är förberett innan) på ett gasolkök om dom har tillgång till sånt. 

  • annieskilstuna

    Hej!Jag äger en cateringfirma och vi har inget mobilt kök men har ändå inga problem med att få ut varm mat till lokaler utan kök. Vi lagar, packar, kör ut och serverar. Naturligtvis kan det ju finnas tillfällen när det inte går, t.ex. om lokalen liggar alldeles för långt bort från närmaste cateringfirma, och valet av mat måste ju ockås passa leveransen, men ligger lokalen någorlunda nära stan och ni inte ska ha oxfilé ser jag inget problem i det. Vi slutlagar på plats enbart när det är sista utvägen.  Vi har caterat till 12-14 stycken bröllop nu i somras tror jag, de flesta till lokaler utan kök eller kök deär det inte går/inte är tillåtet att laga mat.   Alternativt så har jag missförstått frågan? 

Svar på tråden Lokal utan kök