Inlägg från: Marione |Visa alla inlägg
  • Marione

    Hur ska vi göra med buffén? Mycket förvirrad och rådvill

    Det känns ju lite konstigt om nästan alla skulle rata den afrikanska delen av buffen. Framförallt om en del av hans släktingar är från afrika. Jag tror att många istället kommer att vilja pröva på den afrikanska maten, svensk buffe har man ju ätit förr....Jag tror att ni kanske ska beställa färre delar o mer av dem istället för att dra ner på den afrikanska delen. Sen är väl jag lite av den åsikten att man får väl anpassa sig, om jag som gäst bjuds på mat får man anpassa sitt matintag så att det räcker till alla o prova flera olika rätter.

  • Marione

    Självklart måste alla kunna få smaka på allt, men om man beställer tex svensk buffé till 55 personer (då ska ju det räcka till 55 helportioner så att säga) och har lika mkt afrikansk buffé så är det ju så att man får ta mindre av allt men av flera saker. Mitt tips är att dela upp så mkt som möjligt i lagom stora portioner så att folk ser hur mkt som man bör ta. Att sedan påtala innnan folk tar låter som en bra idé, skyltarna med.... Sedan tror jag på att om ni ska ha ett bord med allt på att ställa det afrikanska först, då får det isåfall inte plats lika mkt på tallriken när dem kommer till det dem känner igen...

Svar på tråden Hur ska vi göra med buffén? Mycket förvirrad och rådvill