• HannaP

    Ingång- och utgång? Solosång i kyrkan? Bröllopsvals?

    Vilken musik ska ni ha till allt? :)

    Låtar jag gillar:

    In- och utgångsmarsch (vill gärna spexa till det och inte ha en traditionell marsch)

    Kalle Moreaus- Underbart
    Beatles- All you need is love (mäktigt på orgel) 
    Lena PH- Kärleken är evig (fästmannen VÄGRAR) (tips på hur jag kan övertala honom?)
    Bruno Mars- Marry you
    Katarina and the Waves- Walking on sunshine
    Rembrandts- I´ll be there for you

    Solosång:
    David Guetta och Usher- Without you (nedskalad version)
    Sarah Dawn Finer- Kärleksvisan (tråkigt för att "alla" har den, men jag ÄLSKAR den)

    Vi kommer nog inte dansa bröllopsvals utan bröllopstryckare:
    Amanda Jenssen- I choose you

    Kom gärna med fler förslag!
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 17:08
    Vill även ha tips om psalmer. :)

  • Svar på tråden Ingång- och utgång? Solosång i kyrkan? Bröllopsvals?
  • Ela

    Vi gifter oss nu på lördag :) Ingång: Canon in D Solo: Ett liv för mig och What are words (blivande maken sjunger) Utgång: Trumpet Voluntary (osäker på namnet)

  • Alyllyra

    Vi har valt följande låtar (borgerligt, så inga psalmer...):

    Ingång: Om - Niklas Strömstedt (spelas och sjungs av m2b:s bröder)
    Sång: Thank You - Led Zeppelin (sjungs av två av mina tjejkompisar)
    Sång: Hallelujah  - Leonard Cohen fast med svensk text som jag hittat här på BT (sjungs av en killkompis till oss båda)
    Utgång: En klezmer som min m2b:s bandpolare har skrivit till oss. Vi har ingen aning om hur den låter

    Första dansen blir nog till Dansa med mig - Linnea Henriksson 

  • Emelie1014

    Vi gifter oss inte förrän den 14/6 nästa år så jag har lite tid kvar att fundera ut musiken! In och utgångsmusik har jag bestämt mig för iallafall. Om man inte måste ha orgel för jag vill helst ha piano, det är så vackert!

    Ingångsmusik: Bridal march by Jonathan Cain (Richard Wagners original) 
    ">


    Utgångsmusik: Christina Perri - A thousand years 
    ">

     

    Det kanske blir lite sliskigt? Äh, jag gillar det iallafall!

    Psalmer har jag ingen aning om, men funderar på en vänlig grönskas rika dräkt iallafall.
    Solosånger beror helt på vilka som sjunger, funderar på att sjunga en låt själv men är tveksam till om jag kommer klara av det eller bryta ihop.. ;) 

  • amerika
    HannaP skrev 2013-08-09 23:34:43 följande:
    Ni som har lite koll...
    Kan man dansa vals till Beatles- When I´m sixty-four
    Nej, den är tyvärr inte tretakt (som vals är). Sen kan man ju dansa ändå, såklart, men inte vals.
  • Sörön10
    Emelie1014 skrev 2013-08-27 20:05:57 följande:
    Vi gifter oss inte förrän den 14/6 nästa år så jag har lite tid kvar att fundera ut musiken! In och utgångsmusik har jag bestämt mig för iallafall. Om man inte måste ha orgel för jag vill helst ha piano, det är så vackert! Ingångsmusik: Bridal march by Jonathan Cain (Richard Wagners original) 

    Utgångsmusik: Christina Perri - A thousand years 

    Det kanske blir lite sliskigt? Äh, jag gillar det iallafall! Psalmer har jag ingen aning om, men funderar på en vänlig grönskas rika dräkt iallafall. Solosånger beror helt på vilka som sjunger, funderar på att sjunga en låt själv men är tveksam till om jag kommer klara av det eller bryta ihop.. ;) 

    Om ni har en solist kan ju hen vara backup! Dvs att du ger signal om du inte fixar det när du står där!
  • Jeanette08

    Vi hade ingångångsmarsh - ur en midsommarnattsdröm
    Psalm 199 - den blomstertid nu kommer
    Solosång - Astrologen, en lugnare version till piano
    Psalm Till man och kvinna, melodi - i denna ljuva sommartid 
    Utgångsmusik, we are the champions. blev jätte mäktig och bra på oriel! 

  • theluckiest2013

    Vi valde den här musiken när vi gifte oss i maj:

    Ingång: River flows in you (av Yiruma, på piano)

    Psalmer: Nu är det morgon & Som mannen och kvinnan

    Solosång: The luckiest (av Ben Folds, på piano) & Rose of my heart (av Johnny Cash, gitarrkomp)

    Utgång: Änglagård (på orgel)

    Hade inte någon bröllopsVALS men väl en "bröllopstryckare": Without you- Mötley Crüe

  • Vichy

    Vi har inte helt bestämt oss än då det är ett tag kvar! Men här är låtarna vi tror är klara än så länge:

    Ingång: St. Sunniva - Bukkene Bruse     ( Bukkene Bruse – St. Sunniva )

    Solosång: It's only you (part 2) - Salem al Fakir ( Salem Al Fakir – It's Only You (Part II) ) 

    Utgång: Valsen till mig - Sofia Karlsson ( Sofia Karlsson – Valsen till mig ) 

    Sen funderar vi också på:

    Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer ( Sarah Dawn Finer – Kärleksvisan )
    Utan dina andetag - Erik Linders version ( Erik Linder – Utan dina andetag )
    When you tell the world you're mine (Church version) - Björn Skifs & Agnes ( Björn Skifs – When You Tell The World You're Mine - Church Version )
    Kiss the rain (String ver.) - Yiruma ( Yiruma – Kiss The Rain (String Ver.) - Original ) 

  • Ela
    Emelie1014 skrev 2013-08-27 20:05:57 följande:
    Vi gifter oss inte förrän den 14/6 nästa år så jag har lite tid kvar att fundera ut musiken! In och utgångsmusik har jag bestämt mig för iallafall. Om man inte måste ha orgel för jag vill helst ha piano, det är så vackert! Ingångsmusik: Bridal march by Jonathan Cain (Richard Wagners original) 

    Utgångsmusik: Christina Perri - A thousand years 

    Det kanske blir lite sliskigt? Äh, jag gillar det iallafall! Psalmer har jag ingen aning om, men funderar på en vänlig grönskas rika dräkt iallafall. Solosånger beror helt på vilka som sjunger, funderar på att sjunga en låt själv men är tveksam till om jag kommer klara av det eller bryta ihop.. ;) 

    Min man sjöng till mig i kyrkan, det var SÅ mäktigt <3Såhär gick det :)Ett liv för mig:

    are words:

Svar på tråden Ingång- och utgång? Solosång i kyrkan? Bröllopsvals?