Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

    Hur värderar du vårt hotells strulande!?

    Hej,


     


    Jag skulle vilja ha er opartiska syn på ett bekymmer vi har.


     Vi gifte oss för några veckor sedan och hade anlitat ett litet hotell för hela arrangemanget utom själva vigseln som hölls på annan plats. På bröllopsdagens morgon kom alla gäster och checkade in. Vi skulle bjuda dem på lunch och hade avtalet om detta med hotellet. Tyvärr fick personalen inte maten varm och kunde inte lämna besked om det skulle bli nån mat öht och i så fall när. Detta ledde till att gästerna väntade på maten in i det sista och kom försent till kyrkan. (Bara minuter försent, men det blev jobbigt för vissa av gästerna som var hyperstressade och fick ”kasta sig in” i kyrkan.) Flera av gästerna ”krockade” dessutom med oss på kyrkbacken vilket vi inte hade tänkt oss. Det blev en verkligt dålig upplevelse för vissa gäster.


     Väl tillbaka till hotellet visar det sig att de har haft mandel i efterrätten trots att vi många gånger pratat om hur extremt viktigt det är med nöt- och mandelfritt. Detta ledde till att jag (bruden) och en annan släkting blev oroliga över flera andra rätter och bröd, kunde vi lita på dem? Vi fick sedan ett alternativ till mandelgrejjen i efterrätten så vi blev inte utan, men det är ju inte vad man vill uppleva på sin stora dag.


     Sist men inte minst så hade hotellägaren ett barn som störde oss och våra gäster. Barnet var påfluget och ställde dumma och sårande frågor (rent elaka) till en av våra gäster som har en allvarlig funktionsnedsättning. Personen blev djupt sårad. Barnet väckte oss på söndagsmorgonen  genom att knacka på och titta in genom fönstret och hängde sen i hasorna på oss när vi skulle ta farväl av gästerna och packa. Vi pratar om ett extremt påfluget och rent ut sagt jobbigt barn som ställde dryga frågor och kom med typiga kommentarer. Både jag och min man sa till honom rakt ut att gå därifrån men han lyssnade inte.


     Vi ville inte besvära gästerna med att ”ställa till rabalder” om detta på plats utan mailade direkt när vi kom hem. Vi hade även telefonkontakt där hotellet beklagade det inträffade. Efter nån dag kommer fakturan och vi hade väntat oss en kompensation för allt strul men det fanns ingen. Vi mailade direkt och begärde 10% avdrag på totalkostnaden.


     Detta nekar de med hänvisning till att de uppfyllt avtalet. Vi är jättemissnöjda och hade tänkt oss att få en kompensation för att använda till att köpa en fin chokladask och buda till de hårdast drabbade gästerna. Nu får vi täcka den kostnaden själva för vi vill ju givetvis ge en ursäkt till våra gäster som inte haft det bra på vår fest.


    Överreagerar vi? Tycker ni det är rimligt att betala fullpris? Visst, de har uppfyllt avtalet om man ska bokstavstolka, men borde de inte väga in sånt som att de orsakade allt strul och ledsna gäster?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-31 15:56
    Edit, barnet VÄCKTE oss inte på söndagsmorgonen. Fel av mig. Jag skrev i all hast och minnesbilden var mig halvnaken i morgonrock när barnet knackade och ville prata, men det var faktiskt så att vi inte SOV.
  • Svar på tråden Hur värderar du vårt hotells strulande!?
  • Anonym (Ledsen)

    Kan ju börja här, det är alltså Kuskahusens gårdshotell i Skåne som visar så här dåligt intresse att ta hand om sina kunder.

  • Anonym (Ledsen)

    STORT TACK alla som stöttat oss och förstår oss. Vi vill inte riskera att blåsa upp de negativa sakerna genom att tjafsa med dem. Vi har därför betalat. Det känns skit, men det som glädjer mig att de futtiga tusenlappar vi ville ha i kompensation förlorar Kuskahusen väldigt väldigt snabbt genom att vi tänker sprida vår upplevelse.

    Det räcker ju att ett par gäster väljer bort dem för att de ska ha förlorat ett par tusen. Dessutom, vi tänkte ju innan att det kunde bli en fin tradition att åka dit på bröllopsdagen osv, men så blir det givetvis inte nu. Vi hade även gäster som var sugna på att åka dit men som sähär i efterhand kommer välja annat alternativ.

    De är lite roliga, när jag skärpte tonen i mailen föreslår de att vi ska ha ett MÖTE med dem och de som levererat maten för att diskutera ev kompensation. Helt och hållet skrattretande eftersom vi har flera timmar att köra dit.

    Summa summarum, stället duger väl till att spendera en natt på, men de har uppenbarligen inte kompetens för service i den högre skolan för viktigare saker som bröllop. Dels missarna de gjorde visar ju på detta, och dels deras dåliga bemötande vid klagomål. Pinsamt nog började de "hota" om förtalsrättegång och annat, (efter att jag skrivit att jag tänker dela med mig om vår upplevelse.)

    Jag kan inte mycket, men konsumenträtt, YGL och att man inte kan förtala en näringsverksamhet, det vet jag. De bevisar bara igen att de är inkompetenta.

  • Anonym (Ledsen)

    Nu har jag börjat sprida re-viewer på trip-advisor osv. Nu känns det bättre, lite som vi fått upprättelse. Även om inte vi eller våra gäster får något ut av det, så förlorar ju Kuskahusen på det.

Svar på tråden Hur värderar du vårt hotells strulande!?