• Marjasinus

    När brukar folk svara?

    Vi har också 1 juni som sista svarsdatum och vi har fått in väldigt få officiella anmälningar. Det är många som sagt att de kommer i förbifarten men inte svarat mer officiellt.

    Men jag tror att många av mina kompisar noterade sista OSA-datumet i sin kalender och att det kommer ramla in då. 

  • Marjasinus

    En sak man märker är att de som nyligen gift sig eller också planerar vigsel är generellt snabbare än andra att OSA. Undrar hur det kan komma sig Skrattande

  • Marjasinus
    Alvstina skrev 2013-05-11 23:52:48 följande:
    Stämmer det som övriga har skrivit. Vi hade OSA 30/4 i år och de allra flesta svarade sista veckan. Det är ju superjobbigt att sitta och vänta på svar och jag tror inte att våra gäster skilde sig från andra. Fick höra från andra släktingar att inbjudna hade bokat hotellrum och sagt till andra att de skulle komma, men missat att meddela oss. 5-6 hade inte svarat alls när tiden gick ut och de fick vi ringa upp. Då ringde vi dagen efter. 
    Hur många av de som svarade sista veckan tackade nej? Min känsla (och förhoppning) är att de som vet med sig att de inte kan komma hör av sig snabbare än de som bara inte har kommit sig för. För oss behöver de flesta resa en bit så antar att de tar tag i svarande samtidigt som de bokar hotell och tåg...
  • Marjasinus
    Chicita skrev 2013-05-12 11:16:26 följande:
    Vi bad dom som visste direkt att dom inte kunde komma att svara så fort som möjligt så vi hade möjlighet att bjuda några andra Glad
    Ja det hade ju varit bra om vi hade gjort, men det skeppet har liksom seglat Tungan ute
    amerika skrev 2013-05-12 11:55:48 följande:
    Men att folk inte svarar alls är så jäkla slött tycker jag! Har själv varit med om det, på allt från barnkalas till 40-årsfest. Man ska verkligen inte behöva jaga sina gäster, det är ju de som ska vara glada, hedrade över att ha blivit bjudna! 
    Visst, men du har ju bjudit dom för att du vill ha dom där också och jag vet inte om det tjänar något till att härja över att folk inte svarar. Det bästa är nog att ta kontakt med sina gäster som inte svarat ett par veckor innan sista svarsdatum och sen kan man låtsas att de hade svarat några dagar senare om man inte hade ringt.
  • Marjasinus

    Barn är svårt, det kan faktist vara svårt att boka upp någon barnvakt långt i förväg. Dessutom är barn är som tickande bomber ändå, vips har de mässlingen eller nåt annat så att det inte går att ha barnvakt... 

    Men jag hade tagit kontakt med dom på något sätt och förklarat att vid sista svarsdatum är det definitiva och inte preliminära besked som gäller.

    För vår del är det ju framför allt cateringen som måste ha antalet gäster som gör att vi måste få in rätt antal. Om det är så för er också så kan man ju nämna det.
     

Svar på tråden När brukar folk svara?