• ingrid87

    Vintage, bohemian dress

    Jag är på jakt efter liknande klänningar som är på länkarna nedan. Lite vintage, bohemisk, med spets.

    www.etsy.com/listing/118446212/vintage-wedding-gown-olivia

    www.etsy.com/listing/125862720/bohemian-vintage-wedding-dresses-hazel

    Jag har inte varit i någon bröllopsbutik och kikat ännu (vi gifter oss nästa år antagligen), men på dom hemsidor jag varit inne på har det mest varit mer "klassiska" bröllopsklänningar.

    Någon som vet vart jag kan få tag på liknande, gärna i sverige?
    Eller om man kan gå till en skräddare och få en uppsydd, hur mycket ungefär kostade det för er som gjort det?

  • Svar på tråden Vintage, bohemian dress
  • ingrid87

    Tack för tipsen!
    Sofiia: Håller med, på etsy finns det! Dock vill jag helst prova klänningen innan jag köper den också :/ Så vore bra om det gick att hitta någon i Sverige åtminstone.

  • ingrid87
    Allis skrev 2013-05-28 09:29:41 följande:
    Det här är inte superavancerade klänningar att sy, ffa inte tvåan med axelbanden. Jag brukar kolla inspirationsmönster på www.fagert.se och www.burdastyle.com. Du kan hitta alla Burdas mönster på bibliotek.

    Det som kostar är förstås tiden det tar att sy och själva materialet. Spets kan vara hur billigt eller dyrt som helst beroende på vilken kvalité du vill ha och i vilket material. Man kan hitta många roliga gamla spetsar på second hand och tom återanvända gamla spetsgardiner (!).

    I jämförelse med andra brudklänningar skulle jag tro att det kan bli en riktigt överkomlig klänning och en väldigt rolig sådan!
    Jag vet inte om jag skulle kunna sy klänningen själv, men jag har funderat på om man skulle få tag på en skräddare (heter det så?) och få den uppsydd.
    Någon som gjort så och/eller vet vad det kan kosta? Är det dyrare än att beställa klänningen färdig eller kan det bli billigare?

    Och tusen tack för alla tips och länkar! Ska genast kolla igenom dom :)
Svar på tråden Vintage, bohemian dress