• Zakaw

    Snogeloge? (lokal i Skåne)

    Hej alla med mig blivande brudar - och övriga glada! :D


    Efter ett mycket efterlängtat men ändå ganska överraskande frieri för några veckor sedan bär jag nu ring (wauwauwau!!) och har så smått börjat planera bröllop. Vi kommer att gifta oss sommaren 2014 i Lund-Malmö med med omnejd och kommer troligen att bli mellan 80 och 90 pers. på festen.


    Vi vill hitta en lokal som ligger hyfsat naturnära, alltså helst inte mitt i stan, där vi får plats med allt folk och dit vi kan ta med egen mat och dryck. Gärna ett gammalt stall, en lada eller dylikt, då budgeten tyvärr inte rymmer några slott... Men det får inte lukta häst!! :P


    När jag nu började kika runt på lokaler hittade jag ett ställe som heter SnogeLoge, men dom svarar inte på varken mejl eller telefon. Är det någon som vet om dom fortfarande är up and running, eller om man inte håller fest där längre? Är det någon som har några andra förslag.


    Well, vi börjar där. Alla tips är välkomna!!


    Tack för hjälpen!


     


     

  • Svar på tråden Snogeloge? (lokal i Skåne)
  • Larssonmaria86

    Grattis! Jag har själv varit förlovad i snart tre månader då min underbara sambo gick ner på knä och friade :) Har knappt förstått det än :P
    Vi ska också gifta oss 2014 och vi har redan bokat vår lokal, Söderslätt Bygdegård. Ligger tio minuter utanför Malmö och ni får lätt plats 90 personer. Man får ta med egen dryck men jag vet dock inte hur det är med maten.. Vi ska använda dem till maten och då får man trerätters middag, serveringspersonal, barpersonal (dem har en bar uppbyggd) och att dem städar efteråt för cirka 450 kr/pers.
    Det tycker vi är otroligt prisvärt men ska ni ha så många gäster vill ni kanske komma undan ännu billigare? :)

  • Zakaw

    Åh, tack! Och tack detsamma! :D

    Nej, 450:-/pers. inklusive lokal och städning är ju inte oöverkomligt på något vis. Men hur tyckte ni att mysighetsfaktorn var? Jittar inga vettiga bilder... 

  • Larssonmaria86

    Det är väl inte supermysigt :P Om ni har tänkt er som ni skrev ett gammalt stall eller lada så har det ju inte samma charm men vi har tittat på ett par bygdegårdar och denna föll vi för direkt. T.o.m. sambon som var väldigt negativ till alla lokaler föll för denna direkt :) Den är fräsch, vit, fina ljusgråa stolar, lagom sor scen och fantastiska lampor i taket. Finns dessutom ett mindre mingelrum som också var fint, tyvärr användes det typ som förråd när vi var där men där kan nog bli väldigt fint :)

  • Kitty85

    Grattis till förlovningen Zakaw:) Såg du skrev om Snogeloge, vi ska ha vår bröllopsfest där nu i maj. Vi har varit o kikat på logen 2 gånger, senaste gången för 2 v sen. Det är en jätte trevlig lokal, ser väldigt mkt fram emot att ha vår fest där:) Han som hyr ut det är jätte trevlig, men håller med om att han är inte jätte snabb på att svara på mail, testa igen! Har du några frågor, så svarar jag gärna:)

  • Zakaw
    Kitty85 skrev 2013-04-06 14:56:50 följande:
    Grattis till förlovningen Zakaw:) Såg du skrev om Snogeloge, vi ska ha vår bröllopsfest där nu i maj. Vi har varit o kikat på logen 2 gånger, senaste gången för 2 v sen. Det är en jätte trevlig lokal, ser väldigt mkt fram emot att ha vår fest där:) Han som hyr ut det är jätte trevlig, men håller med om att han är inte jätte snabb på att svara på mail, testa igen! Har du några frågor, så svarar jag gärna:)
    Åh, vad roligt! Då måste du uppdatera efteråt och berätta allt! :D
    (Jag fick faktiskt svar på mitt mejl idag också...)

    Hur tänker ni göra med transport till och från lokalen, bor ni i närheten eller kommer de flesta att behöva transportera sig tillbaka till Lund/Malmö på natten?
    Vilken kyrka/plats har ni valt för vigseln? *nyfiken* 
  • BibbiP

    Har ett tips på lokal där jag var på en kompis bröllop, det är en typisk skånsk stenlada, väldigt fräsch. Sök på Hedegårdens stenlada!

Svar på tråden Snogeloge? (lokal i Skåne)