• mirre01

    jag får ett trailer trash bröllop

    meningen var att vi skulle ha enn fint romatiskt bröllop med fin middags buffe, allt va bokat & klart, 
    MEN poff så kom de folk som va arga lite här och var på att de inte fick komma på bröllopet, och inte hade fått inbjudan, så mitt i detta fick vi poff omgående flytta 30 mil bort, så vi kommer fortfarande gifta oss i kyrkan men kommer att åka upp 2 dagar innan bröllopet för att fixa inför den stora dagen, då de ökade from 40 gäster till 70 har vi inte ekonomin just nu att bjuda alla på den middagen som vi skulle, vi har inte heller ekonomin att köpa porslin till alla osv, så nu blir de smörgåstårta till middag bröllopstårta & fika sedan ost & kex mot kvällen, detta va ej vad jag vill känns så himla billigt, dessutom kommer vi använda oss av plast glas vin champagne osv, hur tusan dukar man snyggt & romantsikt med plast :S 

  • Svar på tråden jag får ett trailer trash bröllop
  • mirre01

    jag & min sambo har INGA problem med att leva i hopp vi bråkar inte och vi kompletterar varandra, sen ja han mamma ställde till ett helvete som gjorde att jag mådde skit men den BITEN är väck borta kaputt vi har INGET med henne att göra, och vi har ju endå gjort valet att byta ut maten osv för vi vill gifta oss nu, och vi kan leva med det, men som jag skriver så letar jag TIPS på hur man kan få de att se mindre plastikt ut med dukning osv, så jag söker tips på hur jag löser sitsen 

  • kitkät

    Men jag förstår inte? Varför klagar du på att ni kommer få ett "trash-bröllop" då? Du verkar ju inte speciellt positiv inställd till hur bröllopet kommer bli nu. Om du så gärna vill gifta dig nu, nu, nu trots att förutsättningarna inte är dom bästa, då kommer du få ett, enligt ditt tycke,"trash-bröllop". Och vill du verkligen tänka tillbaka på ditt bröllop som allt annat än det du drömt om? 
     

  • Festochfoto

    Oj vad trist.Som många andra skrev så är det er bröllop och ni bestämmer hur många som ska komma, men jag förstår om om man inte kan säga nej till folk heller.Jag har lite tips på hur du kan få det blir bra ändå.Du skulle kunna skriva i inbjudn kort attt inga presenter önskas men en självkostnadspris på 300 kr person t ex, så kan man fixa en mindre två rätter på en liten restaurang med dessa pengar.Eller om man gör en knytis och gästerna kan ta med sig mat, helst en dag innan så kan ni lägga upp det fint på bröllopsdagen,så kan ni använda pengarna till maten till något annat som ni behöver till bröllopet.Ni kan önska er pengar till present och att folk lägger in dem på ett konto tidigare än bröllopsdatumet och så kan ni använda en del av dem till bröllopet.Duka champange glas i plast behöver inte vara fult, finns en bild via min sida så kan du se att det jätte fint dukat med plast champange glas om man har en snygg plats att ställa dem på eller om ställer något fint dekorations material bredvid. Tex heliumballonger i de färg tema som ni har. Man kan dekorera väldigt snyggt med helium ballonger och det kostar inte mycket penagr. Ni kan ha det bakom er, dekorera altargången eller som höga bordsdekorationer i kombination med enkla blommor som ni kan köpa eller plack ute i naturen.Dekorera mycker med värme ljus, det blir mysigt och häftigt och kombinera dem med blommor, om det blir dyrt så kan man plocka jätte vackra blommor ute i naturen och ni ska gifta er på sommaren så det finns en hel de.Ni kan dekorera med trädd´, björkar är jätte fina. Häng små vita band som ni knyter i rosetter för att få bröllopskänsla Det finns en hel del att göra med enkla knep, skriv gärna om du behöverfler tips.Lycka till 

  • Sjörå

    För att få till en lite lyxigare känsla hade jag satsat på riktiga bestick. Papptallrikar och platsglas går an men att försöka äta med plastbestick gör enligt mig ingen människa lycklig. Antingen så letar du på loppis efter billiga bestick (det gör inget att de är udda) eller så handlar du på Ikea, t.ex. de här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50087185/

     I en annan tråd har jag läst att du bor i Jönköpingstrakten och där finns det flera välsorterade second-hand affärer. Både i Jönköping och i Huskvarna. Hade jag varit du hade jag åkt runt och letat på second-hand butiker och loppisar efter fina glas, bestick, porslin eller vackra band att pynta med.  

    Om sex veckor borde björkarna börjat slå ut och säkert en del andra träd med. Ta en lite fina kvistar och sätt i vaser. Har du tur slår de ut av värmen inomhus.  

  • Eleya

    Åh herre gud! Jag kan bli vansinnig på folk som ens vågar komma med åsikter och krav.
    Du behöver inte duka med plast och äta kinamat till middag..ni får införskaffa kuvertavgift!!

    Jag lovar nästan att alla som klagat..VIPS..kommer bli tysta när de själva måste betala för allt för att vara med.

    Kompromissa inte med gästerna..ENDAST med din fästman, det är ert bröllop inte deras.
    Jag skiver inte detta lättvindligt, jag har haft några dunster med min familj också sedan vi började planera bröllopet..alla verkar ha egna idéer, påhitt och åsikter som de försöker procka på oss..men jag har lärt mig att säga ifrån och vara stenhård..det är INTE deras dag!

    Lycka till, jag känner verkligen med dig!


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Alyllyra
    mirre01 skrev 2013-03-27 13:41:25 följande:
     men som jag skriver så letar jag TIPS på hur man kan få de att se mindre plastikt ut med dukning osv, så jag söker tips på hur jag löser sitsen 
    Du startade inte direkt din trådstart med att rent ut fråga efter tips, så jag kan förstå att folk blev förvirrade...

    Mitt tips är: kör fullt ut på plasten! Och ha kul med det!
    Passa på att få in massa roliga färger, eftersom det finns massa plastvaror som inte har de traditionella färgerna för glas och porslin. Då kan ni istället låtsas som att ni hade tänkt ha det så hela tiden.

    Tanken är följande (säg till om ni inte håller med mig): Om man köper plast/pappersporslin som "ser ut" som vanligt porslin (genomskinliga klara glas, vita tallrikar, silverfärgade plastbestik), så ser det billigare ut därför att det försöker vara något det inte är. Om man istället köper plasttallrikar i en uppsjö av färger (rosa, gula, blå gröna...) och matchar det med glas i färgad plast, alternativt genomskinlig plast men som har en färg inlagd, typ liknande dessa:



    Då tycker i all fall jag att man får till en effekt som är långt ifrån trashigt utan snarare roligt och glatt. Sen kan man matcha med färglada servetter, blommor, lampor, girlanger, dukar, ja, vad man nu har råd med för att gör det glatt och festligt, liknande detta:




    Sorry för bildbomben förresten.
     
  • Sjörå
    Alyllyra skrev 2013-03-27 14:10:24 följande:.
    Tanken är följande (säg till om ni inte håller med mig): Om man köper plast/pappersporslin som "ser ut" som vanligt porslin (genomskinliga klara glas, vita tallrikar, silverfärgade plastbestik), så ser det billigare ut därför att det försöker vara något det inte är. Om man istället köper plasttallrikar i en uppsjö av färger (rosa, gula, blå gröna...) och matchar det med glas i färgad plast, alternativt genomskinlig plast men som har en färg inlagd, typ liknande dessa:



    Då tycker i all fall jag att man får till en effekt som är långt ifrån trashigt utan snarare roligt och glatt. Sen kan man matcha med färglada servetter, blommor, lampor, girlanger, dukar, ja, vad man nu har råd med för att gör det glatt och festligt.
    Det håller jag helt med om. Det ser mycket bättre ut med plast som försöker se ut som plast än plast som försöker se ut som dyrare material. 

    Dock tolkar jag TS som om att hon har en väldigt begränsad budget och sådan plast som du visar på bilderna är sällan billigt.  

    Min fråga till dig TS. Är det plastmaterial (se bilden ovan) du har eller är det engångsmaterial (typ vita plastmuggar som man hade som liten och drack saft ur) Om du förstår  min skillnad
  • daniiel
    Alyllyra skrev 2013-03-27 14:10:24 följande:
    Du startade inte direkt din trådstart med att rent ut fråga efter tips, så jag kan förstå att folk blev förvirrade...

    Mitt tips är: kör fullt ut på plasten! Och ha kul med det!
    Passa på att få in massa roliga färger, eftersom det finns massa plastvaror som inte har de traditionella färgerna för glas och porslin. Då kan ni istället låtsas som att ni hade tänkt ha det så hela tiden.

    Tanken är följande (säg till om ni inte håller med mig): Om man köper plast/pappersporslin som "ser ut" som vanligt porslin (genomskinliga klara glas, vita tallrikar, silverfärgade plastbestik), så ser det billigare ut därför att det försöker vara något det inte är. Om man istället köper plasttallrikar i en uppsjö av färger (rosa, gula, blå gröna...) och matchar det med glas i färgad plast, alternativt genomskinlig plast men som har en färg inlagd, typ liknande dessa:
    Är dock inte ofta så att den där typen av plastglas, som inte är engångs, är nästintill lika dyra som att köpa riktiga glas? Åtminstone riktiga glas från tex Ikea. Jag tror ju tanken med att använda sig av just engångsartiklar var att få ner kostnaden. Personligen kan jag tycka att engångsplastglas som är i någon färg ofta ser ännu billigare ut och att det lätt blir barnkalas över det hela då.
Svar på tråden jag får ett trailer trash bröllop