• sensommarbrud

    Hjäääälp jag har gjort bort mig!

    Hjälp jag har verkligen skitit i det blå skåpet! Jag satt hos frisören häromdagen och vi började prata om bröllopet. Jag passade då även på att boka tid hos henne på den stora dagen.


    Varpå hon säger "åh jag vill sitta bredvid någon snygging på middagen!"


    Hallå hon är inte ens bjuden! Men dum och chockad som jag blev svarade jag


    "Vi ska nog hitta en snygging" eller typ något i den stilen sa jag. Dumma dumma mig,


     


    Hur löser jag det här?? Snälla ge mig massa svar!!!

  • Svar på tråden Hjäääälp jag har gjort bort mig!
  • sensommarbrud

    Alltså vi umgås inte privat men innan hennes nuvarande lokal så hade hon sin verksamhet i samma lokal som jag jobbar så det blev att man träffades några gånger i veckan.


    Jag tror tillochmed att hon tidigare frågat och jag svarat något i stil med att gästlistan tyvärr är full.


    Vi har ett bröllop med drygt 110 st inbjudna största delen av den listan består endast av släkt och sedan har vi valt vänner vi älskar och vill ska dela vår dag. Jag har tillochmed uteslutet 4 kompisar som jag tycker mycket om just för att man kan inte bjuda hela stan!


    Jag tror tyvärr inte att hon skämtad...

  • sensommarbrud

    Fy hela situationen är ju så pinsam att jag dör. Självklart är alla välkomna till kyrkan, men fy jag vill bara låtsas om att det inte har hänt. Kan jag säga "Hoppas du kan komma till kyrkan och titta!" för då fattar väl hon att jag menar BARA TILL KYRKAN?

  • sensommarbrud

    Jag kan inte med att fråga om hon skämtade det blir så konstigt. Och dumma mig som inte sa som det var från början! Åh jag får dåndimpen på migsjälv!

  • sensommarbrud
    knackamackadam skrev 2013-03-01 12:14:09 följande:
    Jag skulle nog ha varit så feg att jag hade bytt frisör, till någon som garanterat inte skulle be mig om en plats vid middagsbordet. Till den andra skulle jag ha avbokat.

    Tanken har verkligen slagit mig! Men eftersom vi har träffats mycket via att vi delat lokal förr och även min mamma går till henne vet jag inte riktigt hur jag ska säga att jag vill byta frisör! Desutom har jag hittat ett billigare alternativ!


    snälla ni är som hjälper mig med denna krisiga situation!!! <3

  • sensommarbrud

    Kitkät


    Vilken bra idé! Jag känner att ringa för att fråga om hon skämtade känns ännu mer pinsamt!


    Till saken hör även att när jag berättade för henne att jag skulle gifta mig frågade hon om hon var bjuden och då sa jag att alla är hjärtligt välkomna till kyrkan men tyvärr är middagen för släkt och nära vänner. Hon blev då lite "sur" och har ofta tagit upp att hon vill bli bjuden... Oh lord jag borde verkligen byta frisör! Men det kan jag bara inte med och avboka tiden och allt.


    jag skulle aldrig förvänta mig att bli bjuden på hennes och som florist skulle jag ALDRIG säga till en kund att jag vill bli bjuden!

  • sensommarbrud

    Jag har helt enkelt ignorerat det hela, men jag tänkte gå in och även boka makeup och då tänkte jag säga något i stil med "nu har inbjudningarna gått ut " inbjudningarna har inte gått ut till gästerna än men verkar det trovärdigt? Det är 6 månader kvar till bröllopet!

Svar på tråden Hjäääälp jag har gjort bort mig!