Inlägg från: LinneaR |Visa alla inlägg
  • LinneaR

    Hjälp.. Freakar

    Anonym skrev 2013-02-20 23:49:44 följande:
    Tack för peppen, men det känns inte... rätt. Det känns som att vi har prioriterat bort såpass mycket att det inte riktigt känns som vårt bröllop. Lokalen är liten, trång och tråkig. Klänningen känns inte som jag.. Vi är jättesent ute med allt. Hade jättebra idé till save the date-kort men vid det här laget så borde vi ju skickt ut inbjudningarna (folk som gifter sig mkt senare än oss verkar ha skickat ut dom för länge sedan) så det blir det inte heller något med.. 
    Jag kan känna att jag får mer inspiration ju närmre vi kommer vårt datum. Jag gjorde inget på hela hösten, hade en downperiod då eftersom jag inte har jobb mm. Hade tänkte skicka ut save the dates, men hade ingen inspiration att pyssla ihop det. Men nu mindre än tre månader kvar har inspirationen kommit tillbaks och nu känner jag faktiskt att jag kan börja planera - som sagt så gillar jag inte att planera för långt innan. Skickade ut inbjudningar i denna veckan, alltså mindre än tre månader innan bröllopet, men enligt etikett så är det då man ska skicka ut...det var så jag tänkte när jag började stressa och nojja om det:) Sedan följer vi inte etikettregler i överigt, men jag tyckte det var skönt att läsa "vad man bör göra tre månader innan" (artikel i bröllopstidning) och kändå att, trots att jag inte gjort så mycket, så verkade jag ändå vara i fas med planeringen:)

    Det är ju dock tråkigt att du inte känner att klänning mm känns rätt....det är ju lite svårare att fixa till, men kanske faller det på plats om du tar små steg i taget och sätter upp små mål. JAg brukar tänka att saker och ting inte tar så mycket tid när man väl bestämt något. Kan du byta/sälja klänningen och leta efter en ny. Du har ju 3-4 månader på dig att hitta din drömklänning. Eller hur? Att göra inbjudnignar och skicka ut behöver ju inte ta mer än två veckor från nu, så då kommer de komma ut i god tid.  Jag vet att det kanske inte är till så mycket hjälp när man är stressad och lite nere, men jag hoppas att du kan finna inspirationen någonstans! Som sagt har min precis kommit och det är  för att nu kan jag faktiskt se bröllopet framför mig. Det kunde jag inte i mörkaste vintern med ett halvår kvar till den stora dagen.

    Stressa som sagt inte över inbjudningarna. Sätt en deadline att du ska ha dem utskickade om kanske 1 månad? Jag älskar att skriva planeringslistor och "to do"-listor och det brukar också hjälpa för man inser att man har rätt mycket tid ändå!

    Lycka till!!
  • LinneaR

    Men självklart, om allt känns helt fel är det ju bara att boka om som övriga säger!

    På tal om mat så har vi inte planerat något förutom att det ska vara buffé. JAg pratade med cateringföretaget och de sa att så länge jag beställer 1 VECKA (!) innan bröllopet är det inga problem....men det beror ju så klart på vad ni ska har för mat osv.

Svar på tråden Hjälp.. Freakar