Inlägg från: FruW |Visa alla inlägg
  • FruW

    Vilken soppa?

    Vi har en fundering när det gäller maten till vår bröllopsmiddag. Vi har tänkt ha tre rätter och är lite veliga kring förrätten, så det vore väldigt uppskattat att få höra lite åsikter från er andra!


     


    Vi har tänkt ha antingen butternutsoppa eller svampsoppa m. vitt vin till förrätt. Sedan baconlindad kycklingfilé till huvudrätt och en smaskig mjuk kaka med kolasås till dessert. Enkelt men gott, tänker vi.


     


    Bröllopet är i maj men vi tycker ändå att soppa vore gott till förrätt så därför står valet mellan två soppor. Jag har en favorit men det är en viss prisskillnad, så därför vill jag gärna höra vad andra hade valt. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vilken soppa?
  • FruW

    Åh, vad svårt det blev nu, för själv är jag sugen på butternut/squash-soppan även om svamp också låter gott. Håller med om att butternut kan bli lite sött, så det kanske finns en risk att vissa inte gillar det...


     


    Med tanke på att svampsoppan är det billigare alternativet så kanske vi ska satsa på den, har dock aldrig ätit svampsoppa. Obestämd Men som sagt, det låter gott och passar nog rätt bra innan kyckling+bacon.


     


    Det är ju vitt vin i svampsoppan, och vi ska ha vitt vin att dricka till maten (eller öl eller alkoholfritt för dem som vill), blir det bra? Aldrig funderat innan på vad man dricker till soppa! Glad

Svar på tråden Vilken soppa?