KoA2016 skrev 2015-05-12 17:54:55 följande:
Åh, jag vet hur det är med gästlistan, vi satt också med den för ett tag sedan och kom till slut fram till en bra kompromiss som vi båda är nöjda med och som går hand i hand med vår ekonomi - så skönt! (Visst kan det ändra sig, men det känns ändå som att vi kommit fram till en bra grund.)
Hoppas att priset på festlokalen stämmer överens med vad ni tänker! *håller tummarna* Då vi gifter oss borgerligt har vi festlokal och vigsellokal i ett, vilket känns supersmidigt och trevligt. Framför allt då vi hittat en lokal som vi båda är jättenöjda med. Vår lokal ligger också vid vattnet, med utsikt mot staden och på hög höjd. Så fiiint!
Vad har ni för idéer kring bukett och klänning? Själv vill jag ha en kortare klänning (vadlång), gärna med ett fint liv och sweetheartmodell. Förhoppningsvis ska jag låta sy upp något sådant till hösten, om jag inte hittar något jag gillar.
Haha, du är verkligen inte ensam om att vara (över)engagerad.
Förhoppningsvis kommer det med tiden - när det närmar sig mer engagerar sig säkert partnern mer. (Vi har till exempel inte pratat så mycket bröllopsplanering nu sedan vi förlovade oss i början av detta året, på grund av flytt och annat), men efter sommaren, när det är mindre än ett år kvar lär vi sätta igång mer "på riktigt", tror jag.)
Låter som ni har hittat en perfekt plats att ha ert bröllop på. Hur många gäster ska ni bjuda?
Vi har inte gjort klart gästlistan men satsar på ett 50 tal gäster, sen om alla tackar ja är nog inte säkert.
Vi har bokat kyrkan, ca 70 mil från vår hemstad. har inte sett den irl men är så förälskad i hur den ser ut på bilderna. Vi ska upp dit och kolla på den under sommaren innan vi skickar inbjudningar. Dock så brukar det vara så att om vi gillar det vi ser på bild så gillar vi det även irl.
Har även frågat och bestämt präst som följer med från vår församling,även organisten från hemförsamlingen följer med upp och spelar, och sen är det bokat 2 st som ska sjunga under gudstjänsten och även sjunga till bröllopsdansen. Vi har valt låtar till vigseln, (inte till dansen) in och utgångsmusik. Vi har nästan bestämt lokal,men ska boka när vi sett den irl. Bestämt färgtema, vitt,silver och mörklila
Och som sagt min slöja har kommit, och jag har nästan bestämt klänning, ska skicka från Kina om jag vågar
Väntade på slöjan för att se hur långt släp jag ska ha. Kommer ha ett strassarrangemang istället för brudbukett, då det är väldigt svårt att hitta blommor som klarar kombinationen kyla-värme....