• maxmamma

    Endast ett bidrag till en resa?

    vi skrev i inbjudan att gästernas närvaro är det absolut bästa presenten/Gåvan men om de känner att de verkligen vill ge någon gåva så är ett bidrag till bröllopsresan.

    vi skrev det som ett rim i inbjudan då vi inte har nån toastmaster/toastmadame vi hade iofs kunnat hänvisa till de som är tärna o marskalk men då vi bara bjudit släkten så kändes det som att det var okej att skriva i inbjudan.

    de enda som är vänner som är med är de som är tärna o marskalk de är ett gift par.

    för mer husgeråd o vinglas o allt annat sånt där har vi redan fullt av, vi har varken plats för mer eller lust att ha mer sånt.  vi känner att vill vi ha mer husgeråd köper vi det själv isf.

    Dessutom är vi inte alldeles ung heller så vi har redan fått ihop sånt till hus tidigarei våra liv. 

  • maxmamma

    vi förväntar oss inget alls i gåva mer än närvaro av de gäster som kommer, nu vet vi att alla kommer iofs.

    Är det däremot någon som  är snäll o lämnar ett bidrag så är det ju jätte fin gest, som vi blir jätteglad för men som sagt vi gifter oss inte för att få gåvor eller pengar eller annat.  

    och nej vi har inte skrivit ut nått kontonr att sätta in pengar på, vi sätter en gåvobox på ett bord lite snyggt så det inte ser ut som att det är det enda som räknas på bröllopet.

    och som sagt, pengar o gåvor är inte det vi är ute efter för att gifta oss, det är för att befästa kärleken mellan oss som vi gifter oss.... 

  • maxmamma
    Chicita skrev 2012-12-22 11:07:34 följande:
    Nu riktade jag mig inte till dig maxmamma utan svarade bara på TS fråga Flört
    och jag tog det inte som att du riktade det till mig personligen Glad jag kände mig inte träffad iaf  och jag svarade oxå bara på TS fråga o förklarade hur jag o min sambo valde att skriva i inbjudan.

    jag har lärt mig att inte ta åt mig av allt som jag gjorde förut på både gott o ont. 
Svar på tråden Endast ett bidrag till en resa?