Inlägg från: Thalia |Visa alla inlägg
  • Thalia

    Finns det nån som är gift med en arabisk man!

    Hej,

    inte gift, men förlovad med en man från Jordanien. Han är ursprungligen från Palestina, men född i Kuwait och uppväxt i Jordanien.. Just nu bor vi i Australien, men kommer förhoppningsvis flytta till Dubai inom ett par år.
    Har du varit i Palestina någon gång?

  • Thalia

    Hej Hana,

    jag är inte muslim ännu (jo, i hjärtat, men inte på 'papper'), kommer konvertera inom en snar framtid (inshallah). Känns verkligen som att jag hittat hem
    Min fästman var 14 år när han och hans familj flyttade till Jordanien, 1991. Jag kommer ev att åka till Jordanien nästa år för att träffa hans familj för första gången. Ser fram emot det..

    Hur länge har du varit muslim, och hur gammal är du?

  • Thalia

    Jennifer,

    jag kan ju bara prata för mig själv och jag konverterar inte _på grund av_ min blivande man. Däremot kan man väl säga att mitt intresse för islam ökat _tack vare_ honom. Han har öppnat en dörr, men sen är det ju klart att jag själv väljer åt vilket håll jag ska gå.. om man säger så... jag är övertygad om att jag en dag skulle valt islam även om jag aldrig mött honom..

    Vet inte hur vanligt det är att muslimer konverterar till kristendomen/judendomen, men det vore intressant att veta.

  • Thalia

    Hana,

    dessvärre kan jag ingen arabiska ännu (förutom några enstaka ord och fraser..).. men planerar att gå nån kurs till våren, då jag åker hem till Sverige igen... jag bor just nu i Sydney, Australien, men kommer från Göteborg..

    jag mailar dig imorgon!

Svar på tråden Finns det nån som är gift med en arabisk man!