• Zandraaa

    Handgjorda och beställda inbjudningskort m.m. Titta hit

    Ska skulle gärna vilja veta om ni beställde inbjudningskort,festprogram och placeringskort eller om ni gjorde de själva eller bara något själv. Vart beställde ni ifrån isf?`Vad kostade det för er att göra egna?

  • Svar på tråden Handgjorda och beställda inbjudningskort m.m. Titta hit
  • Zandraaa
    FruW skrev 2012-11-12 21:10:23 följande:
    Jag tycker att det är kul att pyssla, men inte till så många, så vi har precis beställt våra kort på nätet. De blir inget jätteavancerat, utan mer enkla som vi vill ha dem, och kostar (med frakt inräknat) 16kr styck. Beställde från vistaprint. Festprogram och liknande beställer vi nog från samma ställe om vi blir nöjda med resultatet :)
    Hittar inte att dom har festprogram :(
  • Zandraaa
    FruW skrev 2012-11-12 21:30:07 följande:
    Hmm, det har du kanske rätt i, jag tänkte nog mer på meny och vigselprogram isåfall. För festprogrammet kan man kanske ha själva omslaget tryckt av proffs (om man nu vill ha samma design som man använt på inbjudningskorten) och sedan ha innehållet tryckt på vanligt papper från en hemmaskrivare.
    Jag måste vara helt blåst men jag frågar ändå ;) vill gärna göra själv men det är just festprogrammet jag haft problem med. Hur ska man gör a det själv? Skriva som 2 siter på ett A4 då? Eller hur ska man göra :)?

     
  • Zandraaa

    Skulle jätte gärna vilja se mer av olika handgjorta inbjudningskort m.m :) så kul att se och få inspiraton

  • Zandraaa
    daniiel skrev 2012-11-13 07:50:36 följande:
    Vi beställde också från Vistaprint och är mer än nöjda. Vi beställde inbjudningskort, tackkort och visitkort som vi använde som placeringskort. Dom har ju även menykort och sedan finns det ju broschyrer som man kan beställa och använda som både vigselprogram och festhäften. Innehållet skriver man ju dit själv :) Ja, dom har ju andra saker också, som tex banderoller om man vill skriva något på en sån och hänga upp i festlokalen tex.

    Nåja, jag hade först tänkt pyssla egna kort, men det blev mkt billigare att beställa färdiga. Enkelt och snyggt. Tror vi betalade ca 12-13kr/kort inkl kuvert.
    När du menar att man skriver dit själv. Skriver man när man beställer då? Så allt klart när det kommer? Eller skriver man det här hemm aoch skriver ut och sätter i häftet?
  • Zandraaa
    Chicita skrev 2012-11-12 21:19:52 följande:
    Vi gjorde allt själva.
    Dyrt papper, men inget direkt "pyssel". Alltså inga saker som var påklistrade eller så.
    Jag jobbade bara en del med fonten för att det skulle kännas lite medeltida då det var temat, och pappret var det som var mest pergamentliknande av allt vi hittade. Alla kuvert handtextades med medeltida font och förseglades med vax och sigill.
    Men om det blev så mycket billigare än att beställa några fina design-grejor från ett företag. Det vetesjutton Tungan ute 

    Så här såg dom ut till slut

    Inbjudan


     Festhäftets utsida


    Placeringskorten. Mammas stod i hennes minneshörna då hon gick bort 2 månader innan vigseln
    Samma sigill på paceringskortet som på kuverten


    Hur gjorde du erat festprogram? Hur satte du ihop alla sidor? Fanns det mallar du skerv efter?
  • Zandraaa
    daniiel skrev 2012-11-13 09:34:58 följande:
    Man skriver det innan man beställer, så det kommer färdigt :)
    Får man fråga vart du beställde ifrån :)? vad kostade det?
  • Zandraaa
    daniiel skrev 2012-11-13 10:24:14 följande:
    Vi valde att göra egna på datorn, i publisher, sedan skriva ut dom hos ett tryckeri. Jag hade inte sett då att man kunde beställa broschyrer från Vistaprint. Hade nog valt att göra det hos Vistaprint annars.
    Va det färdiga malla hos vistaprint då?
  • Zandraaa
    Chicita skrev 2012-11-13 20:44:31 följande:
    Jag gjorde det i Word.
     
    Det finns mallar, bland annat finns ett rätt ok festprogramsverktyg på brollopsguiden
    Som du ser så har jag knutit ett band om det, och det är det som håller ihop programmet.
    Väldigt enkelt Glad 
    ok. Vo ska nog också göra egna :) blir lite bättre i pris bla.Räknat lite själv och landar på 2000 för både placeringskort, inbjudan och festprogram. Än att lägga 3300 på bara festprogrammen :P. ;en de programmet har inte ja :( har placeringsprogram men inget festprogram :(
  • Zandraaa
    Chicita skrev 2012-11-14 19:33:38 följande:
    Det finns en annan bröllopssida, forumet är rätt dött, men dom har ett bra program för festprogram och jag gillade deras bordsplaceringsverktyg.
    Prova det.
    Sidan heter brollopsguiden (eller tja bröllopsguiden då Flört)
    Å tack :D va inne och titta nu. Typiskt att datorn la av 2 gånger haha. Men det verkade ju jätte bra :D
Svar på tråden Handgjorda och beställda inbjudningskort m.m. Titta hit