• FruW

    Det kommer knappt nagon pa mitt utlandsbrollop och syrran lamnar mina 'brudnabbar' hemma

    Jag förstår känslan, och det känns ju trist att man inte kan få med sig hela systerns familj när det ändå är en så viktig grej som ert bröllop. Kan du inte försöka hinta lite om hur mycket det skulle betyda för dig om barnen och mannen kom? På ett fint sätt, utan att ge henne dåligt samvete om de ändå känner att de inte har råd?

  • FruW

    aviman har rätt, det finns ju två sidor av det hela och ni kanske kan vända det till något positivt om hon kommer utan familjen?


     


    Men ifall du väldigt gärna vill att mannen och barnen kommer, finns det inte något sätt ni kan hjälpa dem att få råd? Ifall de oroar sig för boende så kanske det finns någon i din blivandes familj/släkt som kan ha dem boende hos sig, eller så kan ni hjälpa dem att hitta ett billigare hotell/vandrarhem bara för ett par dagar? De behöver ju inte stanna i en vecka eller så. Jag vet inte hur er budget för bröllopet ser ut i övrigt, men om det är viktigt för dig att ha dina närmaste där (vilket jag verkligen förstår!) så kanske ni kan tänka er att hjälpa dem med betalning av resa/boende?


     


    Usch, inte helt lätt, men jag hoppas att det löser sig.

  • FruW

    Skönt att det känns bättre nu! Ibland behöver man ju verkligen få prata med någon bara för att få höra någon annans åsikt och få lite nya perspektiv.Glad

  • FruW

    Jag kom på en till sak. Ett tips är att ha en "efterfest" i Sverige någon/några veckor senare för att kunna bli firad av de vänner och familj som av olika anledningar inte kunde komma till bröllopet. Det är något jag själv överväger, eftersom vi inte bjuder särskilt många svenskar när vi gifter oss. Det behöver ju inte bli någon dyr tillställning, utan vi tänker isåfall hyra en billig lokal via en idrottsklubb eller liknande, ha lite tårta och bubbel m.m. och bjuda in kolleger, kompisar och så. Får se om vi orkar med det efter alla bröllopsbestyr dock :)

Svar på tråden Det kommer knappt nagon pa mitt utlandsbrollop och syrran lamnar mina 'brudnabbar' hemma