Inlägg från: jonnagoransson |Visa alla inlägg
  • jonnagoransson

    Tips på enkel frisyr och bra smintips :)

    Hej!


     


    Jag går just nu makeup kurs för att kunna göra mitt smink själv, detta för att det inte finns någon i Thailand som kan hjälpa mig med det. Men nu går jag en lång utbildning.


    Mitt tips är att gå till make up store eller bodyshop och göra en sminkning där kostar ca 500kr och då får du handla för beloppet. Då får man ju hjälp med allt detta och sen så vet man ju vilka produkter man ska köpa! Så göra man det i förväg så får man massa bra tips!!


    Ett annat tips om ni inte går på makeup är att köpa en ljus kajalpenna, och lägga nere på ögat, där man brukar ha svart kajal, det gör att ögat ser väldigt piggt ut och blir super fint, så testa det!!


     


     

  • jonnagoransson

    Gör det! Jag har gått sådanna förut och tycker att det är jätte bra! Man lär sig en hel del! Men jag skulle ävenm tipsa om att när man gjort det, åka hem och göra om det själv ett par gånger direkt efter åt, för då kommer man lättare ihåg jag har tänkt flera gånger att men det här är ju inte så svårt det minns jag, sen när jag ska göra det en vecka senare så har jag glömt vissa delar iallafall. Så som sagt, mitt tips, ta bort maken när du kommer hem, och gör om det typ 2 gånger samma dag, så minns man bättre. Och övning ger ju färdighet =)

Svar på tråden Tips på enkel frisyr och bra smintips :)