• Elila

    Tips för bröllop på Österlen

    Hej på er!
    För ca 1 månad sedan gifte sig jag och min man i Järrestad strax utanför Simrishamn och hade festen i Tommarps bygdegård. Vi bor i Göteborg och planerade allt på distans. Jag försökte ta hjälp av BT i mitt planerande för bröllop på Österlen men insåg rätt snabbt att tipsen inte haglade tätt. Här kommer tips för blivande Österlenbrudar:

    - Tommarps bygdegård i Ö. Tommarp
    Toppenbra festlokal som vi hyrde fre, lör, sön för ynka 3000:-
    Mannen som har hand om festlokalen är supergullig och möjlighet för egen dryck och mat.
    Trädgården är jättemysig och allt med lokalen är verkligen jättebra.
    Vi var 105 pers

    - Emelie på Österlens binderi (mellan Järrestad och Gnalöv)
    Superbra florist som gjorde min fantastiska brudbukett. Vi betalade för 1 st brudbukett, 1 st tärnbukett, 2 st små näbbuketter, 1 st corsage, 2 st mindre corsage, 3 st näbbcorsage och bordsdekoration = 2400:-
    Emelie känns proffsig, enkel att ha att göra med och lyssnar verkligen på det man vill ha.

    - Klockareboden (ICA) i Borrby
    (Josefin och Christoffer Yngve)
    Skötte all vår mat, servering + personal
    Proffsigare personer får man leta efter. Maten var super god och vi kände oss trygga redan från start. Så hjälpsamma, förstående, tillmötesgående - ja allt! Allt super man kan säga...
    De tänkte på saker som vi ibland glömt av och hände det ngt oväntat så löste de problemet på bästa sätt. T ex hade vi hyrt en lite ranglig tårtställning men det fixade dom lätt. Min mamma skadade sig under festen men en i serveringspersonalen sprang till grannen för att hämta hjälp.
    Hur fantastiskt bra som helst på alla möjliga sätt!

    - Carolina på Fancy hair, Simrishamn
    Ung, pigg och glad tjej som förstod vad jag ville ha och som gjorde mig jättefin i håret. Möjlighet att få hjälp med smink fanns även där men jag avstod då min kompis skulle sminka mig. Håruppsättning inkl. provuppsättning = 1750:-

    - Kockskagården, Simrishamn
    Här spenderade vi natten före bröllopet och vår bröllopsnatt. Jättemysigt boende och hon som äger stället var jätte gullig.

  • Svar på tråden Tips för bröllop på Österlen
  • Elila
    Glömde vår underbara DJ:
    - DJ Tobbe P
    Spelade jättebra musik och låtar som passade allt och alla. Gammalt, nytt, pop, rock, m.m. m.m.
    Alla dansade! Dansgolvet var aldrig tomt!!
Svar på tråden Tips för bröllop på Österlen