Helipa skrev 2013-06-03 17:45:02 följande:
Hej!
Några fler som ska ha festen utomhus?
Sen undrar jag en sak till: ni som har toastmaster/toastmadame, vilket ansvar tar de? och vad är deras vanliga uppgifter? Mer än att hålla ordning på talen? Har varit på två bröllop där toastmastern blev som den traditionella "värden" för festen och inte bara höll ordning på talen utan även på logistiken, personalen, programmet, osv. Är detta standard eller är det för mycket begärt att toastmastern? Kanske man ska vara två då? Hade varit grymt skönt att kunna släppa allt det ansvaret till någon annan...
Pirrar det lika mycket i era magar som i min? ;)
Vi ska ha festen ute i min W2B:s morbrors trädgård. Väntar på svar ang. tält. Vi hyr bord och stolar. Hur gör ni? Har ni många gäster? Vi har ca 88st på festen.
Vi har en tostmaster och en toastmadamme som består av min bror och min käras kusin hon ingår även i värdfamiljen som vi utsett de som bor i huset till. Min blivandes kusins vänner kommer agera som servitriser.
Toastmaster och toastmadamme kommer även dela ut vigselprogram och hjälpa folket i kyrkan. Men annars är de de som ser till att talen och brudskålen kommer på rätt ställe ;)
Pirrar minst lika mycket.
Idag är det 68 dagar kvar. Och har fortfarande inte fått veta vilken präst vi har. Då vet jag att det finns minst en som gifter sig efter oss i samma kyrka som vet vem som viger dem. Nästan så att man får känslan att dt handlar om att vi är ett samkönat par som gör det.