majemma skrev 2012-08-09 07:50:46 följande:
Protexblue skrev 2012-08-08 21:57:04 följande:
Vi ska också gifta oss den 15 september, har haft fullt upp med bröllopet idag. Bestämt frisör och bokat in tid. Bokat in tid för prov-sminkning och plockning av ögonbryn. Hittat skor till bröllopet. Och sen har jag och mamma pratat igenom vad som kommer finnas på den buffe vi ska servera. Igår hade jag världens panik men nu känns de som att man ligger bra till. Imorgon ska vi försöka besöka festlokalen för andra gången, måste mäta lite och kolla upp hur borden ska stå så man kan börja planera bordsplaceringen lite smått. På fredag blir de att provduka lite och se till så de ser bra ut, så man inte fantiserat ihop något som i verkligheten ser ut som fan själv. De är tur man har semester annars så skulle jag nog inte vara så här lugn. =)
Vi gifter oss i Karlstad för er som undrar.
Vad roligt att få besöka festlokalen och inspireras. Hur många kommer ni att vara? Hur har ni tänkt er dukningen?
Jo men de ska bli skönt att få gå dit och titta lite. Vore bra att få mäta så man vet att borden får plats på de sättet vi tänkt oss och även mäta bord så man kan planera hur mycket dekorationer och liknande man ska ha.
Vi har bjudit 69 st men jag skulle kunna tänka mig att vi blir runt 60 personer.
Vårt färgtema är Svart, lila, vit och lite silver. Så de blir vita dukar, svarta löpare, blommorna kommer att vara i olika formade flaskor som står i en grupp på tre, lila blommor. Vita blockljus i olika storlekar som jag har lindat lite silver tråd rund med några lila pärlor. Vinglas kommer stå framme och på dom sitter de fjärilar med personens namn på, dessa kommer vara i olika lila färger. Jag har en massa papper i svart, vit och lila som de är lite olika mönster på och som har lite glitter och andra detaljer, dessa tänkte jag göra festhäftenas fram och baksida av, så de blir många olika festhäften. =) Hoppas verkligen på att de blir fint, för detta har jag ju bara tänkt ihop i huvudet, ska prov duka idag eller imorgon och hoppas verkligen på att de ser bra ut!