• sanna88

    Jämtlandsbrudar 2013, här kan vi samlas!

    Mette81 skrev 2012-08-30 20:36:32 följande:

    Jo precis, min E är exakt en månad äldre än Saras G =)


    Så kul ni ska gifta er i Aspås. Trodde kanske B ville vara mot Offerdal?! Edes k:a ligger ju jättefint!


    Själv får jag vääääääänt ända till juni innan det smäller ...med det är inte riktigt offeciellt ännu ;) Sara och en vän här i Malmö ska vara tärnor, längtar såå!!


    Ok, då e hon 1 dag äldre än min dotter =)


     


    Ja han ville de, men ja sa att eftersom han fick bestämma när vi förlovade oss (och vart) så får jag bestämma när och var vi ska gifta oss ;P Hade ju tänkt Alsen först men ingen av oss har någon anknytning dit, så då fick de bli Aspås, tycker den kyrkan är så mysig!


     


    Ja men Sara skvallrade om giftemål! Va kul! Har du börjat kolla saker till den stora dagen?


     

  • sanna88
    Mette81 skrev 2012-09-03 21:57:53 följande:
    Nja, lite planerat har det vell blivit men vi är just precis nu mitt in ett husköp med totalrenovering så mer planering får bli under hösten =) Jag har bjudit ner Sara till 2-3 februari hit till Malmö för då har vi bröllopsmässa här. Om du är intresserad/har möjlighet får du oxå gärna komma med!!

    Åh va kul med husköp! Ja de hade varit jätte kul, kanske lite tajt inpå men ja ska prata me sara ;)


     


    Om du vill ha tips om billigare lösningar på de mesta så är det bara att maila (jag finns på facebook) Jag försöker hitta så billiga fast fina lösningar som möjligt, kanske inte för att jag måste men jag tycker de e kul att "pressa" priser ;)


    Har ni satt någon budget för bröllopet?


    Kram!

  • sanna88

    Sen tror jag de finns nån lokal i ås/byskogen som man kan hyra!

  • sanna88

    Hej! Hur går de i planeringen för er?


    Vi håller just på med inbjudan nu, ska iväg å klippa å klistra hos en kompis idag =) Skönt att man får lite hjälp!


    Letar även efter boleros till näbb å tärnor men hittar inget i rimlig prisklass =/ Så har nån nått tips, skriv gärna!


     

  • sanna88

    Nån av er som ska ha rosa i färgtema och behöver organza påsar?


    Fick fel när jag beställde så nu har jag ca 100 påsar över.


     

  • sanna88
    christina2012 skrev 2012-10-15 21:00:02 följande:

    Hej brudar!!


    Om ni ska ha fotograf, vilken ska ni anlita då?. Tycker det är jättesvårt, vissa är jättedyra......


    Vi kommer anlita sambons kusin. Men de finns ju en tjej i Offerdal som fotar, tror företaget heter offerdalsfotografen =)

  • sanna88
    Vinterbrud13 skrev 2012-10-25 09:30:46 följande:
    Jag har turen att ha en kusin som är fotograf, hon kommer upp ett par dagar innan bröllopet och fotar alla förberedelser och även tjejmyset kvällen före.:) Vi har fått ut inbjudningar, lokal och kyrka bokad. Menyn är färdig men vet inte vem som ska få göra den.:) Smink, hår, naglar är bokat, klänning beställd och ringen är klar. Säkert massor vi glömt men det löser sig! Hur går det för er tjejer?

    Ja, känns som att man har de mesta under kontroll, fast ändå inte =/ vi skickade ut inbjudningarna i början av denna vecka. tog å flyttade bak o.s.a till 16dec, å då ville vi skicka korten tidigare oxå..


    Har beställt tårta, bokat live band, bokat lokal, köpt "allas" kläder, köpt dekoration, skor till mej, ska boka frissan till veckan, har bokat solist tll kyrkan samt bett henne göra om en låt som hon ska sjunga. Ska på IKEA nästa fredag så då blir de knoppa lakan å ljus.


    Men de vi "kört fast" med är vilka psalmer man ska ha i kyrkan, förslag nån??


    Kommer ni ha de traditionella in och utmarschen??


    Sen tror jag inte de är så många "inköp" kvar efter de, ja maten, men de blir ju att handla veckan, dagarna innan typ =)


     

  • sanna88

    Då var man gift Dagen var helt underbar och allt var bara perfekt!

  • sanna88

    Tack!


    Va kul att de e fler som ska gifta sig i Jämtland =)


    Hur går de med er planering? kommit långt?


    FrökenCitron skrev 2013-03-07 17:05:34 följande:
    Grattis Sanna88!

    Vi gifter oss den 31 augusti Glad
    Brud anno 2013
Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2013, här kan vi samlas!