• teddy

    Vill ni snälla visa BILDER på er bordsplaceringstavla!

    ...eller vad det nu kallas! :)
    Hade blivit jätteglad för lite inspiration och ideér!
    Tack! 

  • Svar på tråden Vill ni snälla visa BILDER på er bordsplaceringstavla!
  • BlomAnna
    Sofiiiz skrev 2012-09-12 08:13:30 följande:
    Ska ha vintertema, fick bra inspiration här hur man kan göra. Tror jag ska fixa en svart med snöflingor på, de ska ju få in en massa sånt pyssel på panduro i början av oktober.
    Smart att tänka på att man kanske måste justera lite om de blir avhopp eller ändringar? Kanske man ska fästa upp så de går att flytta på?
    Jag funderar på att måla en vanlig playwoodskiva med magnetfärg (och sen en annan färg över) så kan man fästa både bord och namn med små magneter och sen flytta runt dem om det skulle behövas. Ska så klart rama in skivan sen eller spika på en list runt.
     
  • Sofiiiz
    BlomAnna skrev 2012-09-12 09:18:45 följande:
    Jag funderar på att måla en vanlig playwoodskiva med magnetfärg (och sen en annan färg över) så kan man fästa både bord och namn med små magneter och sen flytta runt dem om det skulle behövas. Ska så klart rama in skivan sen eller spika på en list runt.
    De lät smart, men omständigt? Tar nog en del tid att fixa. Tror jag ska göra något enklare iaf.
  • BlomAnna
    Sofiiiz skrev 2012-09-14 09:15:55 följande:
    De lät smart, men omständigt? Tar nog en del tid att fixa. Tror jag ska göra något enklare iaf.
    Tror inte det är så omständigt Stryka på färgen går ju fort och magnettejp att fästa på baksidan av namn och bordslappar.
  • ullie
    Sofiiiz skrev 2012-09-12 08:13:30 följande:
    Ska ha vintertema, fick bra inspiration här hur man kan göra. Tror jag ska fixa en svart med snöflingor på, de ska ju få in en massa sånt pyssel på panduro i början av oktober.
    Smart att tänka på att man kanske måste justera lite om de blir avhopp eller ändringar? Kanske man ska fästa upp så de går att flytta på?
    Vi använde kartongpapper av den tunnaste sorten som finns på typ Gallerix. På dessa skrev vi ut namnen och fäste med dubbelhäftande tejp från Panduro. Dessa fick flyttas runt flera gånger och det var aldrig några problem att få dem att lossna eller fästa :)
  • Sofiiiz
    ullie skrev 2012-09-14 18:04:55 följande:
    Vi använde kartongpapper av den tunnaste sorten som finns på typ Gallerix. På dessa skrev vi ut namnen och fäste med dubbelhäftande tejp från Panduro. Dessa fick flyttas runt flera gånger och det var aldrig några problem att få dem att lossna eller fästa :)
    Bara att se till att de är tunt nog att ta i skrivaren då?
  • tinaalpfält

    Såhär blev vår bordsplaceringstavla, tyvärr är bilden lite suddig.

    Vi köpte ramen Saxnäs på Ikea för 39 kr och ett ark vit kartong 50x70 cm som bas. Sen använde vi samma lila kartong som vi hade i inbjudningskorten och samma fjärliar. Namnen skrevs ut på vanligt kopieringspapper och fästes sedan med små dubbelhäftande kuddar. Även fjärilarna står upp en bit så vi hade inte plastskivan över allting utan lade den under för att ändå få lite stadga. 



    för att få lite höjd.
  • tinaalpfält

    Ojdå texten hamnade på båda sidorna om bilden Obestämd
    "för att få lite höjd" skulle ha stått på tredje raden i andra stycket efter "dubbelhäftande kuddar."

Svar på tråden Vill ni snälla visa BILDER på er bordsplaceringstavla!