Inlägg från: Två ska bli tre |Visa alla inlägg
  • Två ska bli tre

    Mallorca 2013

    Hallå där!

    Jag och min sambo planerar också att gifta oss på Mallorca år 2013 :)
    Än så länge är det hemligt men veckan efter midsommar så ska vi ha en inbjudningsfest i vår trädgård.
    Alla som kommer tror att de ska komma på en spansk afton med god spansk mat och dryck.

    Ska bli underbart att äntligen få berätta för alla vad vi planerat!

     

  • Två ska bli tre

    Haha.. Tror att vi säkerligen är ganska så tidigt ute :)

    Vi vill också gifta oss i Alcudia men någongång i augusti-september nästa år.
    Har bjudit 25 personer och har tänkt precis som er att låta de som eventuellt vill följa med att få en ärlig chans att spara ihop pengar till resan.
    Tror dessvärre att det inte blir så många som kan följa med men det är såhär som vi vill ha det.

    Hur många blir ni?
    Har ni kikat på något hotell ännu?

  • Två ska bli tre

    Alltså vi tror dessvärre att nästan ingen kommer att följa med oss på vårt bröllop.
    Vi tror att det blir vi, våra två barn, min mamma, pappa och min syster som kommer att vara närvarande så därför så planerar vi bröllopet själva.
    Hade jag dock trott att fler skulle komma hade jag anlitat någon som hjälp.
    Tror att du är inne på helt rätt spår med en weddingplanner om ni blir många.
    Skönt för dig att kunna koppla av lite också, man har ju så mycket annat att styra med så att det räcker :)

    Vet ni vad hon Charlotte tar i pris?
    Har kikat lite på deras hemsida förut och jag tycker att de verkar jätteproffsiga och seriösa!

  • Två ska bli tre

    Hej Mallis2013!

    Kul med en till :)

    Jag funderar fortfarande på det där med klänning.
    Jag tror att jag vill ha en brudklänning fast i en ganska så enkel modell.
    Verkligen jättesvårt!

    Hur har du tänkt?

    Hur långt har ni kommit i er planering?

    Jag köpte vigselringen igår, fick ett så bra pris att jag bara var tvungen att slå till.
    Kändes väldigt skönt att kunna pricka av en grej på listan!

  • Två ska bli tre

    Jag var också inne på att beställa en kinaklänning men kom fram till att jag inte vågar..
    Tänkte börja kolla runt i butikerna runt oktober, november. Tydligen äger de flesta reorna rum då.

    Ringen blev en Solvind från Schalins i vitt guld, var egentligen inställd på en annan men när den satt på fingret så kändes det så rätt. Fick sedan halva priset på ringen och då var det väldigt lätt att bestämma sig!
    Maken kommer att behålla sin ring, han vill inte ha någon ny säger han.

    Har också tänkt tanken med musiken, får kolla upp hur man tar sig till väga.

    Vi hade tänkt att ha bröllopsmiddagen på La Terazza, har bara hört gott om dem och utsikten ska tydligen vara otroligt vacker :)

    Vilken fotograf valde ni? Jag har tagit kontakt med Johanna och har i stort sett bestämt oss för henne men då vi inte riktigt änu inte vet vilket datum vi gifter oss är det ju lite svårt att boka henne.

    Håller på att kolla på hotell, det lutar åt Sunwing Resort och Spa.
    Tror att det skulle passa bra för våra barn och eventuellt de som vill följa med.

  • Två ska bli tre

    Hej Vi två!
    Kul att du med hittade hit :)

    Kort brudklänning är en jättebra idé och snyggt! Men efter 17år av fotbolls-spelande så är jag dock inte så förtjust i mina vader så för min del får det bli en lång klänning.

    Min respektive pratade senast om igår vad han ska ha på sig.
    Han tycker att det känns jättesvårt eftersom han tror att det kommer att bli alldeles för varmt med kostym på sig.
    Vad funderar din man på att ha på sig?

    Vi tittade innan på Hotell Viva Bahia och Tropic.
    Visst var det de som hade ett supercoolt sjörövarskepp i poolen?
    Tänkte först att i skulle boka där pga av barnen men i närmre eftertanke så är nog våra barn lite för små för skeppet. (De blir 2 och 4 när vi åker.)
    Annars så verkar det hotellet verkligen toppen!

  • Två ska bli tre

    Kul att ni tyckte om ringen :)
    Hade ju som sagt en annan ring i åtanke när jag klev in i butiken men beställde sen denna då den helt enkelt var mera jag.

    Vi två: Vi har också varit inne på alternativet att skippa kavajen och att tom kavla upp skjortärmarna.
    Tycker att Andreas Johnson visar att det också kan vara jättesnyggt:



    Mallis2013: La Terazza har en helt underbar utsikt över havet trots att det är en fin restaurang så tror jag att det säkert är barnvänligt. Jag har tidigare mailat till personalen och det var iallafall inga problem alls att fixa ordning en barnmeny :)
    Dock hade de inget typ lekrum för barnen men vi hade tänkt att ta med lite pyssel/målarböcker så håller sig nog de små liven iallafall sysselsatta i 5 extra minuter ;)
    En annan grej är ju att ta med typ en Ipod så kan de ju se på film eller nått, inget vi har men ett tips till andra kanske..

  • Två ska bli tre

    Hihi.. De ringde nyss och berättade att min ring är klar och bara att hämta ut.
    Nu får man se hur länge man kan hålla sig innan jag åker in till stan...
    Pirrigt värre! Hoppas att den blev bra, gjorde ju lite ändringar på den.

    Känns lite mer verkligt nu måste jag säga.
    Dock är det ju typ ett år kvar innan bröllopet sker men jag vill gärna vara ute i god tid då det kommer att blir en hel del att fixa :)

  • Två ska bli tre

    Nej, jag har ännu inte hämtat ut den.. Men är nyfiken som en tok. Får se om det blir en tur in till stan nästa vecka.

    Å vad snyggt med mörkgrått! Får man fråga vart ni köpte den?
    Min har en svart sedan förut men jag vet inte om den fortfarande passar.

    Runt jul, ja det känns ju lite avlägset. Hur lång tid tar det ifall du måste beställa en klänning från butiken?
    Har hört att en del har leveranstid på hela 5 månader men det kan väl inte höra till vanligheten.? Tänkte på att ni skulle gifta er redan i maj..

  • Två ska bli tre

    Gillar Brothers och framförallt Riley. Tycker att de har grymt snygga skjortor med bra passform. Vet du om de reade ut några skjortor också? Helst vita.
    Guldfynd här i stan tycker jag rear typ hela tiden, dock var de dyrare än den lokala guldsmedsbutiken här och där fick jag utan att ens fråga direkt 30% och sedan ytterligare rabatt efter förhandlande.
    Tips för ring är att kolla runt på olika ställen, det kan skilja massor i pris för samma ring.

  • Två ska bli tre

    Jättefina klänningar båda två!
    Håller också på och kollar runt på nätet men har inte direkt fastnat för någon ännu..

    Självklart får du fråga :)

    Ringen kostade från början 12.600kr
    Men eftersom jag valde att göra om den så att den fick samma skena som min förlovningsring gick det på ytterligare 5.000kr
    Vitgulds tillägg 500kr
    Gravyr 150kr
    Polering och putsning av förlovningsring 300kr

    Totalt: 18.550kr

    30% på det blev nästan 13.000. 
    Sen hade guldsmeden i sig en sommarkampanj just nu och drog av ytterligare.

    Ringen med allt inkluderat blev 9899kr :)

    Pruta på säger jag bara!
    Jag berättade för guldsmeden att jag gått runt till olika butiker och berättade även vilka bud jag hade fått och sen kollade jag om han kunde matcha dem och sedan även sänka ytterligare något.

  • Två ska bli tre

    Det var första gången jag försökte mig på att pruta och jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med priset :) 

    Ja, man kan säga att vigselringen blir den samma som förlovningsringen fast med stenar.
    Denna är min förlovningsring:
    Schalins Stjärnfall 720-5



    Detta är vigselringen:
    Schalins Solvind (fast i vitt guld)



    Jag tycker att man tydligt ser att viselringen är mycket rakare och kantigare än förlovningsingen.
    Därför valde jag att göra om ringen.

    Ska hämta ringen idag och förhoppningsvis blir den godkänd, är hemskt nervös över att den ska se konstig ut! Ringen blir väldigt dyr om jag får göra om den igen..

    Om jag kommer ihåg så kan jag försöka ta en bild när jag provar båda ringarna tillsammans.

    Vad för modell är det du har på din förlovningsring? Är den ännu mer kupad än min?

  • Två ska bli tre

    Nu har jag hämtat ut ringen.
    Den blev kanonbra, jag är verkligen jättenöjd! Glad

    Har försökt att ladda upp bilder men det verkar som om det äv någon anledning inte fungerar..
    Kan testa en annan gång kanske.

    Nästa steg i mitt planerande blir nog det svåraste: Klänningen.

  • Två ska bli tre

    Tycker din och min förlovningsring är ganska så lika varandra faktiskt.
    Var din nu också från Schalins? Har du testat att söka upp din ring på Schalins hemsida? Klicka in på ringen så kommer det automatiskt upp kombinationer på andra ringar som matchar din ring.

    Jag kände likadant när jag skulle prova vigselring. Varför tänkte jag inte att det skulle på ytterligare en ring? Men det gick ju jättebra nu ändå! Lovar att det kommer att lösa sig för dig med.

    När det gäller klänning så har jag faktiskt inte en susning om vad jag vill ha.
    Kommer därför köpa en i butik så att jag kan testa lite olika modeller.
    Det är ju verkligen en djungel där ute! Har iallafall bestämt mig för att när jag hittar klänningen så ska jag sluta titta efter flera. Får panik om jag ändrar mig ;)

    Ja, det känns lite smart att sprida ut utgifterna lite. Jag har varit hemma och mammaledig i 3 1/2 år nu så vår budget tillåter inte allt på en gång.

  • Två ska bli tre

    Vår son som kommer att vara 2 ska troligen ha på sig svarta knälånga shorts, vit kortärmskjorta och kanske en svart slips till och sen sandaler.
    Personligen så tycker jag att det är fint med väst men vår grabb är så varm av sig så jag tror att han bara skulle bli grinig om jag satte på honom för mycket kläder.

    Dottern 4år, kommer nog att ha på sig en vit sommarklänning och något fint hårsmycke samt sandaler.

    Tänker precis som du. För mig är ringen väldigt viktig.
    Den har man ju hela tiden på sig.
    Att man ser tillbaka om några år och tänker: "Hur tusan kunde jag dra på mig den där" om klänningen känns mera helt ok. Det kan jag leva med :)

    Har inte heller något datum klart ännu och jag känner också för att börja boka lite grejer.
    När ungefär hade ni tänkt gifta er?

  • Två ska bli tre

    Åh.. Det var Himla som jag egentligen trodde att jag ville köpa :)
    Så otroligt vacker ring!
    Vart var det ringen skulle kosta 15.890?
    Har min prislista kvar från min guldsmed och han skulle ha 13.313kr för Himla och då var den även omgjord efter min förlovningsring.
    Det skiljer ju en del tycker jag..

  • Två ska bli tre

    Hallå där allihopa! Längesedan nu :)

    Idag har det hänt lite:

    *Betalade in bokningsavgiften till kyrkan.
      Vi gifter oss 22/8-2013.

    *Har betalat in bokningsavgiften på resan.
      Åker den 20:e och blir borta i 2 veckor.

    *Har bokat fotograf och inväntar bekräftelsemail från hår och make up tjejen.

    Känns skönt att få lite gjort eftersom jag börjar jobba igen imorgon.
    Har varit föräldraledig i 3,5 år så jag är ganska så pirrig faktiskt. Desutom så är allt nytt på jobbet, nya rutiner och andra metoder, så jag kommer inte att kunna ett smack! 
    Känns verkligen jättekonstigt men det blir säkert bra..

    Hur har det gått för er andra?
    Har ni fått någonting bokat eller planerat i något kul?

Svar på tråden Mallorca 2013