• daniiel

    Kommer inte så många till min möhippa =(

    Inte för att vara sådan, men jag fick inte ens en möhippa. Jag hade blivit överlycklig om det hade varit 4-5 personer på hippan. Eller 2-3st, med mig inräknat. Bara att någon tagit sig tid att faktiskt planerat något och haft viljan att göra något för min skull, oavsett hur många eller få det var, så hade jag blivit jätteglad :)


  • daniiel
    Cosy skrev 2012-05-06 22:25:51 följande:
    Såg någon mer som skrev att de inte fick någon möhippa. Kan inte riktigt förstå denna panik som man upplever att en del har kring hippor och liknande. Jag och min sambo har i prinsip bara gemensamma vänner och majoriteten är män. Så man kan snabbt förstå att jag inte kommer få en möhippa, men det är okej jag vet att jag är omtyckt av minna vänner även om de inte ordnar en möhippa.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jag skrev att jag inte fick någon hippa och jag är ledsen och besviken över det faktiskt. Nej, jag har inte jättemånga nära vänner, varken pojkar eller flickor, och nej, jag räknade inte med att få en hippa heller faktiskt. Jag fick dock veta att det absolut planerades en hippa (av flera tjejer) och jag skulle ta fram telefonnummer till alla tjejer i min ålder som var bjudna på bröllopet osv. När det var ca två veckor kvar till bröllopet fick jag veta att det blir ingen hippa trots allt, för de kunde inte hitta en bra dag, då många hade så mkt annat som skulle göras osv. Jag fick då veta att det planerades för en försenad hippa, som skulle ske strax efter bröllopet. Ett par veckor efter bröllopet fick jag återigen veta att det planerades för fullt och att min hippa skulle bli av. Det var det sista jag hörde om den. Nu, över 6 månader efter bröllopet, så har jag väl som insett att ingen orkade och/eller ville ta tag i det hela, för jag har ännu inte fått någon hipppa. Det sved faktiskt lite. Då hade jag hellre skippat att få höra om all planering och höra det lovas om hippa dit och hippa hit. Sanningen är ju den att ingen tyckte att jag var värd att spendera en kväll på.
  • daniiel
    Cosy skrev 2012-05-07 09:18:25 följande:
    Då kan jag förstå att du är besviken om de har sagt att de skall göra en. Men om du orkar kan du ju alltid slå ihop en tjejkväll. kanske inte är riktigt vad du vill ha men ibland är det skönt att umgås med en massa vänner
     
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Saken är ju den att jag inte direkt har några tjejkompisar, därför trodde jag att jag inte skulle få någon möhippa. Jag har ett par gånger försökt dra ihop någon form av tjejkväll, men det är aldrig någon som kan (vill). Nu är det ju så längesen vi gifta oss att jag orkar egentligen inte grubbla över den saken mer, men jag ville som bara visa på att en möhippa med bara ett fåtal personer kan nog många gånger vara bättre än ingen alls.
    Anneli256 skrev 2012-05-08 04:11:57 följande:
    Det måste vara jobbigt att få höra om planerna och sen att det visar sig inte bli något. Taskigt. Ännu tråkigare att du uppfattar det som att dom inte tyckte du var värd att spendera en kväll på. Själv så började jag planera för en möhippa till min kusin, rätt många år sedan. Det svar jag då fick var.. varför ska vi göra det? dom har ju varit tillsammans så länge..o dessutom så bor dom ihopa. Allt föll platt till marken. Jag hade förståss inte pratat med den blivande bruden om det.. Kanske det är så i ditt fall att alla trodde att någon "annan" tog tag i det..och sedan rann det ut i sanden. Själv hade jag en tärna som "hoppade av" pga sjukdom med jobbig behandling..hon hade planer på en möhippa.. fick en annan tärna och jag vet att dom pratat om möhippa.. men jag vet fortfarande inte om det blir av..tycker att dom kan vara tysta om dom inte tänker genomföra det.. jag kommer nog att känna mig besviken om det inte händer..men huvudsaken är att jag får min m2b. Du blev iaf gift med din man :) och jag hoppas att ni hade vänner som firade eran kärlek med er. kram på dig
    Jag kan inte tänka mig att det fanns någon annan anledning än att det alltid var något viktigare som tog upp deras tid, att en möhippa för mig inte var något som någon av dom prioriterade. Jag vet med all säkerhet att det fanns någon som tog tag i saken och planerade det hela och att det var många som sa "Självklart ska hon få en möhippa", utan att (tydligen) mena det. De hade organiserat det hela, det var bara ingen som kunde tänka sig att skippa något annat för att göra plats för en möhippa i kalendern. Och som någon skrev här ovan, så fick min maken en svensexa. Han hade alla sina vänner närvarande under bröllopet. Hans vänner höll tal. Han hade fyra vänner som marskalker och funderade på att ha fler. Toastparet var hans vänner. Jag hade våra två systrar som tärnor, och självklart tycker jag om våra systrar. Jag är överlycklig över att vi blev gifta, såklart, och jag är jätteglad för hans skull att han har så många vänner runt om sig.. men.. ja, jag kunde inte låta bli att känna mig rätt ensam, för det blev så väldigt tydligt i samband med vårt bröllop att han har så gott om vänner runt om sig och jag i princip inte någon.

    Nåja, det börjar vara ett bra tag sedan vi gifte oss och jag tänkte inte älta den saken. Ville som sagt bara förklara att ibland är det nog värre att inte få någon möhippa alls, än att få en med bara ett fåtal vänner.
  • daniiel
    Monstertjejen skrev 2012-05-08 11:31:36 följande:

    Daniiel: Det tråkiga måste vara att man går och väntar på att något skall hända för du har ju ändå hört att det har planerats för dig, men det händer inget :(


    Och som du skriver längst ner: " Sanningen är ju den att ingen tyckte att jag var värd att spendera en kväll på." Det är tråkigt att läsa :(


    Jag lider med dig och det är otroligt tråkigt att höra att du inte fick någon hippa, du verkar som en otroligt go tjej (antytt från andra trådar ;) )


    Tack, vad snällt av dig :) Ja, jag hade ju gärna skippat att höra om all planering och bara "lyckligt" fått tro som jag trodde från början, att det inte skulle bli någon hippa. Jag hade inga höga förväntningar, bara att något med någon skulle hända, då jag fått höra att det trots allt planerade något.

    Det är ju ett tips till alla som planerar möhippor också, hinta inte det minsta och tala absolut inte om något för bruden innan ni är 110% säkra på att något kommer att ske!
Svar på tråden Kommer inte så många till min möhippa =(