Inlägg från: Sirenne |Visa alla inlägg
  • Sirenne

    Svart/vitt plus en färg som bryter av... Några flera?

    Svart, vitt och grönt kommer vi ha i september. Hittade en så vacker illustration hos ett bildföretag på webben. Köpte användarrättigheter och har gjort några små ändringar, samt lagt till vårt motto under stammen. Där ifrån kommer de gröna inslagen. Kommer köra svarta borddukar och vitt porslin. Alla tycksaker svart/vita och alltid med "vårt" träd någonstans. Min väninna som ska vara tärna är väldigt snygg i grönt, men det är upp till henne om hon ens vill ha den färgen på sin klänning Blivande maken kör svart linnekostym, jag vit klänning och svarta skor. Vigsel och middag i samma lokal som kommer lövas med aspar istället för björkar, eftersom vi är rätt många allergiker. /S

  • Sirenne
    J8783 skrev 2012-05-05 18:50:42 följande:
    Vilket mysigt bröllop Va vackert det lät. Vi ska också bara ha vitt porslin. Å skulle också viljat haft svarta bordsdukar.. Vart ska ni ha asparna? Vid ingång? Utomhus? Vill gärna ha ideér för vi tänkte ha björkar

    Funderar på att ha asparna utomhus,vid ingången till lokalen och faktiskt deussutom runt väggarna i salen där vi både har ceremonin och äter middagen. Tänker mig att jag gjuter betong i hinkar, som vi sätter en petflaska i, så man kan vattna träden. Då lär de ju stå stadigt och bra. Lokaldelen där gästerna sitter och äter är halvcirkelformad, så kanske en 6-7 träd utplacerade med jämna mellanrum längs den välvda väggen?
    Björkar är otroligt vackra med sin ljusgröna färg, är man allergisk eller har allergiska gäster, så är aspar ett bra substitut


    Borddukarna sys just nu upp av undertecknad - fick inte tag på några att hyra. Så det blev till att köpa tyg på IKEA och sätta sig vid symaskinen...Vi gifter oss 1 september - när är det er tur?


    /S

  • Sirenne

    J8783: Ser ju nu när jag läser tråden ordentligt att ni hinner före oss med 2 månader... 

  • Sirenne

    Ja, alltså, mina föräldrar känner en markägare där vi gifter oss, så de har lovat att vi får hugga ett dussin aspar på deras mark! 
    Annars växer asp på samma ställen som björkar och många gånger kna markägare ge en tiistånd att hugga där det behöver rensas sly.

    Nej, jag förstår att du inte hinner sy, om det är så lite tid kvar. Ett tips bara: Om du får hjälp att klippa till löparna finns det ju fållband att köpa, som man bara stryker på tyget. Då behöver man bara vika ett veck, lägga fållbandet emellan och stryka.
    Men det är klart att det går lika bra utan!
    /S 

Svar på tråden Svart/vitt plus en färg som bryter av... Några flera?