Inlägg från: IsabelleNygren |Visa alla inlägg
  • IsabelleNygren

    Hjälp hur ska jag fria till min man??

    Hej! Jag och min man har varit tillsamamns i 6 år. vi har varit förlovade i 5år. Jag har väntat och väntat på att han ska fria.. vilket aldrig händer.. när vi förlovade oss så bestämde vi aldrig "när" vi skulle gifta oss utan bara att vi "ska"gifta oss någon gång.

    för något år sen så köpte vi vigselring till mig och gjorde om hans förlovningsringsring. så att den blev tjockare och skulle passa mina ringar. det var nära att vi gifta oss men då blev jag gravid och bröllopet hamnade på is.
    Nu vill jag inte vänta längre..  Har tagit upp att jag vill gifta mig men får lama svar.. inte nu, sen, med mera. Vet inte vad han väntar på?! vi har två underbara barn, hus och bra ekonomi och enligt mig väldigt lyckliga med ett bra förhållande.

    Men nu undrar jag hur jag ska fria?! en tanke jag har är att boka en resa till karibien 2 veckor för hela familjen, ordna med alla papper och boka kyrka och präst där. sen första dagen sitta på stranden och fria i solnedgången och överaska med ett litet bröllop bara för oss (precis som vi vill, ensamna) 

    Annars att ta hans ring och gravera in - vill du gifta dig med mig? eller något liknade.. överska på något sätt.

    Har beslutsångest hur jag ska göra.. vill att det ska vara perfekt! om allt går som jag vill så hoppas jag att bröllopet blir nästa vår/sommar.

    hoppas på svar från er! Ge mig tips?!! och komentarer. Kramar

     

Svar på tråden Hjälp hur ska jag fria till min man??