• Brud  vår 2012

    vilket 'fordon' åker ni i mellan kyrkan o festen

    Helluuuu!

    Kan  inte fatta det, men om 2 månader är jag gift!! =)

    2 juni sker det i Norrköping och mycket börjar falla på plats och några få oväntade 'strul' har börjat dyka upp...

    Men, men, nu undrar jag: vilket 'fordon' åker ni i mellan kyrkan o festen?

    Min Kärlek får bestämma det, typ det enda som han verkligen verkar vilja bestämma o engagera sig i ;)
    Det lutar åt något sportigt åk, men vi har inte tagit tag i det ännu!

    tips o råd??

    lycka till där ute i planeringsdjungeln!!

  • Svar på tråden vilket 'fordon' åker ni i mellan kyrkan o festen
  • LillaEllan
    SaJo1981 skrev 2012-04-05 08:08:04 följande:


    vårt vrålåk=)


     Han som har hand om bygdegården vi hade festen på har även egna veteranbilar och agerade även chaufför=) 

    vi visste ingenting innan då min pappa ordnande transporten som överraskning! 
    ÅÅÅÅÅÅ vart bor ni? Har ni hyrt denna? vart i såfall! Letar ihjäl mig efter så här gamla bilar :)
  • SaJo1981
    LillaEllan skrev 2012-04-19 14:05:29 följande:
    ÅÅÅÅÅÅ vart bor ni? Har ni hyrt denna? vart i såfall! Letar ihjäl mig efter så här gamla bilar :)
    Vi bor i Göteborg men gifte oss vid sommarstället utanför Mellerud och det är han som har hand om bygdegården som kör oss i en av sina bilar=)
     
  • TheD

    Vi åkte i en vit Limousine till och från kyrkan.


     


    Tärna och marsalk åkte med oss till kyrkan då vi hade fotografering innan och sefter vigseln var det bara jag och maken för lite mer fotografering under tiden folk skulle komma till hotellet.

  • MsChevy

    Hoppas på att kompisen är ledig på vårt datum nästa år, då blir det nog den här! Jänkebil blir det iaf Skrattande
     

  • LillaEllan
    SaJo1981 skrev 2012-04-19 22:30:57 följande:
    Vi bor i Göteborg men gifte oss vid sommarstället utanför Mellerud och det är han som har hand om bygdegården som kör oss i en av sina bilar=)
    Jäkla skit ;) kanske ska flytta bröllopet till gbg :D
     
  • MatsoLotta

    Funderar på att åka häst och vagn då det ligger en ridskola precis brevid kyrkan. Är ioförsig inte långt mellan kyrkan och slottet vi ska vara på, 2-3 minuters gångväg. Men det vore lite kul !

  • Chicita
    MatsoLotta skrev 2012-04-20 11:32:06 följande:
    Funderar på att åka häst och vagn då det ligger en ridskola precis brevid kyrkan. Är ioförsig inte långt mellan kyrkan och slottet vi ska vara på, 2-3 minuters gångväg. Men det vore lite kul !
    Inte för att vara sån... Men vet ni om dom faktiskt kör hästarna också?
    Det är långt ifrån alla hästar som går med på att dra en vagn...
    Och även om dom gör det så är det inte säkert att dom har någon fin vagn.

    Tänkte bara så att ni inte tar det för givet "för att det finns en ridskola där"... 
  • MatsoLotta

    Min systers dotter rider på den ridskolan. Det var hon som berättade att dom brukar köra häst och vagn ibland. Så jag det finns Hon erbjöds sig till och med att köra oss.

  • Chicita
    MatsoLotta skrev 2012-04-20 11:41:41 följande:
    Min systers dotter rider på den ridskolan. Det var hon som berättade att dom brukar köra häst och vagn ibland. Så jag det finns Hon erbjöds sig till och med att köra oss.
    Ok då är det en annan sak Flört
    Jag har jobbat på ridskola och stuteri i flera år (många år sen nu, men ändå) och det hände mer än en gång att någon ringde och ville boka häst och vagn. Och inte en enda häst på ridskolan var inkörd.
    På stuteriet hade jag min häst med (en fd travare) men enda vagnen vi hade där var ju en rockard. Alltså en tvåsitsig. Så då hade jag bara kunnat köra bruden Tungan ute
Svar på tråden vilket 'fordon' åker ni i mellan kyrkan o festen