lordoz skrev 2012-07-30 22:32:40 följande:
Välkommen Majja!
Vi gifter oss samma dag!!! :)
Släkten är inte det viktigaste, det är ju er dag! Så det viktigaste är ju att ni får det som ni vill ha det.
När man letar lokal, som vi fortfarande gör, så skulle det faktiskt vara skönt att bara ha de närmaste med på vigseln. Men å andra sidan så innebär de allra närmaste (föräldrar, syskon och syskonbarn) redan de 20 personer, så då kan vi lika väl köra på stor fest. Dessutom tycker vi att det är roligt. :)
jo men det är ju kul med bröllopsfester. Jag har ju varit gift en gång tidigare med 65 gäster. Min blivande har däremot inte varit gift men han känner sig inte heller så lockad av att ha stort bröllop. Det handlar ju till viss del om att han inte har stor släkt och den lilla släkt han har så är det en massa gammalt bråk och folk som inte pratat med varandra på år. Verkligen jättetrist, men han känner att han inte vill ha en massa ångest över vem man bjuder och inte, vem som kan tänkas bli sur, osv osv. Ohc jag förstår honom. Och så kan jag njuta lite av att jag har gjort det stora en gång med all planering o allt som hör till, vilket visserligen var kul, men nu kan jag mer ta det med ro.
så när vi väl hade klurat klart kände vi att nej, vi vill nog bara vara själva. Och så kan vi unna oss att lägga mer på en fantastiks middag vilket vi inte kanske hade kunnat om vi hade haft många gäster.