• NaturBarn

    Vänta eller inte vänta?

    Hej!

    Som du skriver, du måste tänka efter och bestämma hur viktigt det är för dig att han friar.
    Och om det är viktig för dig att det är han som friar så kan du ju börja hinta till honom.

    När jag träffade min sambo så var jag helt anti förlovning, bröllop och äktenskap. Men efter tiden har gått så har jag ändrat mig helt. Jag vill gifta mig med min sambo. Vi har pratat mycket om det, jag har hintat STORT men inte tusan har han friat än.

    Så därför tar jag saken i egna händer. Och det känns faktiskt väldigt bra, bättre än att låta honom fria. För nu bestämmer jag hur det ska gå till. Ett enkelt frieri blir det, för det är mer jag.

    Jag tänker göra en scrapbook ( tror jag det heter, är jättedålig på pyssel och sådant), bilder på oss, dikter och låttexter som betyder något för oss, och på sista sidan ska jag fråga om han vill gifta sig med mig.
    Först tänkte jag fria på skottdagen, eftersom det är ju då vi kvinns "får" fria. Men sen tänkte jag att jag vill överraska honom, och antagligen kan han ana vad som är på gång då.

    Så därför blir det magiska datumet 14/2. Jag är inte så mycket för Alla hjärtans dag, men brukar ge honom något krafs ändå, för han är gillar det. Därför tror jag att han kommer bli väldigt överraskad.

    Och förhoppningsvis säger han ja.

  • NaturBarn

    Jag friade till sambon i går, den 15:e, och han sa JA!!


     


    Hur går det för dig TS?


     


     


    Den som endast söker applåder utifrån har lagt hela sin lycka i andras händer.
  • NaturBarn
    yourscompletely skrev 2012-02-18 15:29:57 följande:
    Vad kul, grattis! Skrattande

    Det går långsamt, jag försöker ha lite is i magen för tillfället... Ska höra lite med hans bästa kompis vad han tror. Försöker intala mig själv att jag lika gärna kan vänta ett år, vi har ju hela livet på oss. Men det är svårt när man känner att man bara vill, då vill man ju inte vänta!
    If I had only felt how it feels to be yours, I would have known what I've been living for all along.

    Jag förstår, jag är heller inte den bästa på att vänta när jag vill ha något.


    Jag hoppas det löser sig för dig/er snart!

Svar på tråden Vänta eller inte vänta?