Inlägg från: Tokig |Visa alla inlägg
  • Tokig

    Röda bröllopsskor med hel tå!

    Jag letar som en tok efter ett par fina bröllopsskor. Jag vill nog gärna att de ska vara i satin eller liknande. (Kommer ha en bröllopsklänning som är 100 % spets i lite vintagestil så jag tror inte t ex lack blir så fint till).


    Jag ska gifta mig i oktober så jag har gott om tid men det börjar bli dags att ta måtten i klänningen och då vore det kanon att ha de faktiskta skorna. Men jag kan inte hitta ett enda par som har hel tå. Det känns som att alla bröllopsskor är peeptoe. Jättefint i och för sig men kanske inte i oktober... eller?


    Jag vill gärna ha med lite klack men inga skyhöga, så kanske 3-4 cm eller en schysst platå.


    Har ni sett några?

  • Svar på tråden Röda bröllopsskor med hel tå!
  • Tokig

    Nu har jag beställt skor. Bara att hålla tummarna.

    Fick de måttbeställda (bredd, längd och ankelremmen) inklusive frakt för drygt 350 kr.

  • Tokig

    Jag skickade bara ett mail med en bild på skorna och skrev att jag ville ha dom och undrade hur jag gick tillväga för att beställa. En tjej svarade inom några timmar och skrev att jag behövde ta mått samt skicka mitt paypallogin. det gjorde jag och sedan var det beställt. Supersmidigt.

    Just nu är det Kinesiskt nyår så de har lite länge leveranstider men jag ska få skorna den 4 februari. Så tre veckor är det just nu. Kan berätta då hur det gick.

  • Tokig

    Jag kanske uttryckte mig fel. Det är e-postadressen kopplat till mitt paypal som jag lämnat ut. Inget annat. E-postadressen behövs ju för att de ska kunna skicka "fakturan" till mig. Jag har inget betalkort kopplat utan betalar från gång till gång, om det inte redan finns pengar på mitt paypalkonto dvs. Foten mäter man på längden i runt om på bredaste stället. Och sen skickade jag mitt vristmått eftersom skorna har en rem. Men man får instruktioner när man ska beställa.

  • Tokig
    Maloka skrev 2012-02-03 09:53:33 följande:
    Till Toker: Hej och hå! Tänkte bara kolla om du har hört nåt mer om dina skor. Är så sugen att beställatyp nu men jag avvaktar tills jag hör vad du tycker. Du hade skrivit att de skulle komma den 4 feb men det är ju lördag imorgon så jag hoppas att du får dom idag!
    Hej,

    Jag hade missuppfattat meddelandet. Det kommer att skickas nu och sen är det då leveranstiden. Det var helt min miss. Det var lite längre tillverkningstid på grund av det kinesiska nyåret.

    Jag längtar efter skorna... så fort jag fått dom kan jag ta mått och beställa min klänning :)
  • Tokig

    Jag bad att få dom exakt som bilden på hemsidan. Tror det är 1 inch men jag är osäker. Jag beställde med längre rem och det är jag glad för. Dom är superfint, de lyser verkligen i rött. Jag har riktiga ankfötter men dessa är breda och bra (måttbeställda). Lite hårda möjligtvis i tyget men jag har några månader på mig att gå in/mjuka upp dom!

  • Tokig

    Just ja, de skickade med såna där kuddar man lägger i skorna för att det ska bli skönare under kvällen. Toppenservice tyckte jag!!!!

  • Tokig

    Fick hem dessa idag. Helt underbar färg. Och sköna trots klacken. (Är ju Rainbow club som är kända för sin komfort) Men nu har jag ju bestämt mig för gula så jag vet inte vad jag ska göra med dessa...


Svar på tråden Röda bröllopsskor med hel tå!